طرح مجلس و شورای قانون گذاری اجرائی استانی،شهرستانی،محله ای و روستائی

بسمه تعالی
طرح مجلس و شورای قانون گذاری اجرائی استانی، شهرستانی، محله ای و روستائی
با توجه به اینکه مجلس و شورای اسلامی در سطح کلان قانون گذاری نموده و از قانون های محلی و استانی در سطح بوم محوری به صورت غیرمتمرکز بهره نبرده، طرح شورای قانون گذار اجرایی استانی، شهرستانی، محله ای و روستائی با تدوین سند جامع سه سطحی ارائه شده تا بسیاری از قوانین غیرمتمرکز ایجاد شده تا جامعه سطح مدنیت بهتری را در عرصه حکمرانی غیرمتمرکز در کنار تمرکز حکمرانی احساس نماید و خود قانون گذار کلان مباحث جامع بوم محوری قانونی باشند.
این طرح به این صورت می باشد، که یک مجلس و شورای اسلامی استانی با محوریت چهاربعدی(بخشی)، ایجاد شده و در بخش اول این شورا بخش حقوقی متشکل از سازمان ها و نهادهای حقوقی جمهوری اسلامی ایران بوده و در بخش دوم بخش حقیقی که متشکل از شورای بوم محوری محله ای با نقشه محدوده خاص می باشد. و تشریح آن به صورت زیر می باشد.

۱- این مجلس و شورای استانی، در بخش حقوقی اول دارای ۱۹ زیرگروه و یا شورای قانون گذاری وزارتخانه ها می باشد، که قانون گذاری وزارتخانه ها را بعد از دریافت از شورای مردمی و محله ای حقیقی به عرصه قانون گذاری می گذارد و توضیح آن خواهد آمد.

۲- همچنین این مجلس و شورای استانی، در بخش دوم حقوقی دارای ۶ الی ۹ نهاد، زیرمجموعه رهبری بوده که شورای قانون گذاری نهادها می باشد، که قانون گذاری نهادها را بعد از دریافت از شورای مردمی و هماهنگ و تجمیع شده با شورای اول حقوقی یعنی شورای وزارتخانه ای به عهده گرفته و به صورت کل نگر و جامع سرمایه مردمی خود را به مردم عودت می دهند.

۳- در نهایت بخش سوم مجلس و شورای استانی، در بخش سوم حقوقی همان شورای اسلامی شهر و روستا می باشد، که به صورت کلی قانون گذاری جامع مردمی را که باید به عرصه شورای وزارتخانه و شورای نهادها برسد از شورای مردمی محله با رویکرد بسیجی و جهادی و عام المنفعه دریافت نموده و قانون گذاری می نماید و در زیرمجموعه اول این گروه شورای محله ای قرار دارد.

۴- در شورای محله ای که بنا به تقسیمات محله ها و محدوده ها و آمایش محله، وجود داشته نیازمندی و درآمد جامع با سند جامع نیازمندی و درآمدی شورای وزارتخانه ها و نهادها همراستا با سند جامع شورای مردم به قانون گذاری یعد از شناخت مبادرت می ورزد، این شورا طرح سند شورایی خانواده ها و افراد و محلات رو نیز دارا می باشد.

نکته: برای اجرایی سازی این شورا، قوای مجریه هر استان و شهرستان و روستا و محله ها نیز موجود بوده و براساس آن حرکت نموده و مبتنی بر مجلس و شورای اسلامی ملی حرکت می نماید و از سندبنیادین جامع بهره می برد به طوریکه در قسمت ثابت خود قوانین متداخل، نسبیت قوانین و منطق قوانین، اصول قوانین و غیره برای بهره برداری استفاده می نماید.

نکته: در قسمت شورای محله ای، امورات و برنامه ها متناسب بر ۷ نیازمندی ثابت مسکن، آموزش، درمان، اشتغال و غیره قانون گذاری صورت گرفته و در قسمت متغیر مبتنی بر برنامه و طرح متغیر محلات، از همین رو هم بوم محوری رعایت شده و هم ملی گرایی،
نکته: همچنین این شورا برمبنای کلیت حرکت می نماید و در سطح شهرستان به صورت کلی مبتنی بر استان و بوم محوری ایجاد شده و در سطح روستا به صورت هیات امنا و کل نگری، همچنین براساس وزارتخانه مردم نیز این شورا ایجاد می شود که توضیحات کامل آن خواهد آمد،،،
ستاد نخبگان :: سید منصور محمدی، سید وحید محمدی و سیده آذر محمدی

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *