بهپاک در مسیر رشد و توسعه/ عکس

مدیرعامل این مجموعه تولیدی در اولین اقدام بعد از حضور خود در بهپاک نیروهای پیمانکاری این کارخانه را به قراردادی تبدیل وضعیت کرد.
به گزارش نیکا خبر، صادق جایروندی مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک در مراسمی که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، کارگران پیمانکاری، مدیران ارشد کارخانه و برخی دیگر از مسئولین شهر بهشهر برگزار شد، در خصوص چرایی این اقدام اظهار داشت: مشکل عمده کارگران و پرسنل بهپاک روزمزد بودن و پیمانکاری بودن برخی از پرسنل بوده که با رایزنی‌ها و اخذ مجوز تبدیل به قراردادی شده‌اند.

جایروندی افزود: مجوز از شرکت توسعه صنایع بهشهر اخذ و تلاش شد تا بخش قابل توجهی از کارگران کارخانه که پیمانکاری بودند تبدیل وضعیت شوند که مجوز صادر شد و ۱۵۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

وی اظهار داشت کارگران روزمزد و پیمانکاری از سال ۱۳۹۴ در شرکت بهپاک جذب شدند که بسته به سابقه کاری خود، ۵۰ درصد بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور را خود کارگر و پنجاه درصد بیمه را شرکت پرداخت می‌کرد که با رایزنی انجام شده، محقق شد همه حق بیمه توسط شرکت پرداخت شود تا انگیزه بیشتری برای کار کارگران ایجاد شود.

جایروندی تصریح کرد: افزایش انگیزه، امید به زندگی و نشاط در بین کارگران مهمترین اقدامی بوده است که با تبدیل وضعیت کارگران و پرسنل انجام شد و امیدواریم در ادامه را با تلاش برای طرح‌های توسعه‌ای کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان و کارخانه تصفیه‌ی روغن آورده بیشتری برای بهپاک و پرسنل به همراه داشته باشیم.
ورود سویای خوراکی به جیره خوراک دام
مدیرعامل شرکت تولیدکننده سویای خوراکی در کشور در بخش دیگر از سخنان خود ضمن‌ تائید ورود این محصول به جیره خوراک دام گفت: سویای خوراکی بالاتر از قیمت روی کالا در بازار خرید و فروش می‌شود اما با افزایش توزیع، نرخ این کالا در بازار به قیمت کارخانه نزدیک شده است.
صادق جایروندی اظهار داشت: تلاش داریم تا دست واسطه ها و دلالان را از بازار فروش سویا کوتاه کنیم و قیمتی که در بازار به فروش می رسد را به قیمت کارخانه نزدیک کنیم.

 

 

وی افزود: سویا و کنجاله سویا در این ۵/۱ سال گذشته بیشتر از همیشه اهمیت خود را رو در سبد غذایی مردم به شکل مستقیم و غیر مستقیم نشان داده چرا که با توجه به افزایش قیمت پروتئین حیوانی گوشت قرمز، پروتئین گیاهی سویا جایگزین مناسبی برای مصرف خانوار است که مورد اقبال گیاه خواران نیز از گذشته تا به امروز است.

وی تصریح کرد: سویا می‌تواند بخشی از نیازهای پروتینی مردم را با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز برطرف کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از خوراک دام و طیور از همین محصول تامین می شود گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از نهاده های دامی از طریق واردات تامین می شود و در ماه های گذشته حسب تحریم های شدید و ظالمانه و همچنین فشارهای ناشی از همه گیری کرونا شاهد نوسانات قیمت مرغ و چالش های آن در بازار بودیم، سویا سهم عمده ای در سبد خانواده های ایرانی داشته است.

وی افزود: همین مساله پای واسطه ها و سودجویان رو به این عرصه باز کرده که برای منافع بیشتر خود فشار زیادی را به مصرف کنندگان سویا وارد کرده اند.

جایروندی گفت: با تمهیداتی در نظر گرفته شده قیمت سویا در بازار به قیمت فروش کارخانه نزدیک شده و فروش این محصول از ۱۷ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده است.

وی در پایان از همراهی و مساعدت محسنی مجد مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر در این خصوص تشکر و قدردانی نمود.

استمرار خدمت در بهپاک بهشهر

نماینده مردم بهشهر نکا و گلوگاه از تبدیل وضعیت کارگران بهپاک بهشهر تا استمرار خدمت در این شرکت خبر داد و گفت: با طی مراحل قانونی و اداری مجوز تبدیل وضعیت کارگران و پرسنل بهپاک بهشهر با تلاش مدیرعامل جدید اخذ شد.

غلامرضا شریعتی در دیدار مدیرعامل بهپاک با کارگران با حضور امام جمعه شهر و جمعی از مسئولان اظهار کرد: بهپاک بهشهر برند این شهرستان است که جوانان و نیروی کار فراوانی در این شرکت فعال هستند و تلاش دارند تا چرخه اقتصادی این واحد تولیدی بچرخد.

وی افزود: برای یک واحد تولیدی مهمترین مسئله در کنار مدیریت و اداره کردن، توسعه آن است که امروز به واسطه حضور مدیریت فعال و پابه کار در مجموعه بهپاک شاهد رشد و شکوفایی در این بخش هستیم.

امام جمعه بهشهر نیز در جمع کارگران و پرسنل بهپاک گفت: از مهمترین عوامل سعادت داشتن الگوست و حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای ماست و باید از اخلاق تربیت اسلامی استفاده از منابع انسانی و همت بلند این پیامبر (ص) الگوبرداری شود.

حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری افزود: کارگری که برای خدا و رونق تولید گام برمی دارد و تلاش دارد و وقت‌شناسی و زمان‌شناسی را در دستور کار دارد، بهترین الگو برای کارگران و جامعه است.

وی اظهار کرد: بهپاک تنها امید به شهر و مردم بهشهر است و برای توسعه و رونق این واحد تولیدی باید بیش از پیش تلاش شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از کارگران نمونه با حضور مقامات شهرستان تقدیر شد.

لازم به ذکر است این مجموعه تولیدی از جمله شرکت‌های فعال و تاثیرگذار در شهرستان بهشهر است که در سال‌های اخیر با تولید و افزایش بهره وری تلاش کرده است با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و همه گیری ویروس کرونا نه تنها نیروی انسانی خود را حفظ نماید بلکه در پروژه‌های مختلف جذب نیرو نیز داشته باشد. حتی در سالهای قبل، ارزآوری مناسبی را برای کشور ایجاد کرده است و همه فعالیت‌های انجام شده، جدا از مدیریت مجموعه مرهون تلاش کارگران و پرسنل است که در شیفت‌های مختلف تلاش دارند تا چرخه اقتصاد بچرخد و در کنار آن توسعه واحدهای مختلف را در دستور کار دارد.

طراحی و اجرا برنامه‌های توسعه محور و اشتغالزا در سالهای اخیر در شرکت بهپاک به جد دنبال شده و به همین جهت این مجموعه یکی از واحدهای مهم تولیدی بهشهر محسوب می‌شود که رزق و روزی کارگران و خانواده‌های بسیاری از آن تامین می‌شود.

اگرچه در طول سال‌های مختلف تلاش‌های فراوانی برای توسعه بهپاک بهشهر و رونق تولید در این شرکت انجام شد اما همچنان روزمزد بودن و پیمانکاری کارگران موجب نگرانی این قشر عظیم جامعه و خانواده‌های آنان بود و اکنون با مدیریت جدید و با روی کار آمدن صادق جایروندی به عنوان مدیرعامل بهپاک بهشهر تبدیل وضعیت نوید تازه‌ای برای فعالیت بیشتر کارگران و ایجاد انگیزه در آنان و همچنین رشد و بهره‌وری و افزایش راندمان کاری کارگران پرسنل و فعالان در شرکت است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *