موسوی تاکامی خبر داد: بیش از ۶۵ درصد از مرکبات نکا برداشت شد / عکس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از برداشت ۶۵ درصدی مرکبات این شهرستان خبر داد .

به گزارش نیکا خبر ، سیدشبر موسوی در حاشیه برداشت پرتغال از باغات بایعکلای نکا گفت:با تلاش و همت باغداران و با توجه به شرایط جوی مناسب امسال، محصول درختان مرکبات این شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با اشاره به اینکه سطح باغات مرکبات این شهرستان ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار است، افزود: پیش بینی می شود ۱۴۱ هزار تن مرکبات از باغ های این شهرستان روانه بازار شود.



موسوی با اشاره به اینکه از سطح ۱۱هزار و ۶۰۰ هکتار ازباغات این شهرستان ۵۶۰۰هکتار آن به مرکبات اختصاص دارد تصریح داد: درسطح۱۹۰۰هکتاری نارنگی پیش بینی می شود ۴۸هزارتن انواع نارنگی و از سطح ۳۷۰۰هکتاری پرتغال ۹۳هزار تن انواع پرتغال مجموعا ۱۴۱هزار تن انواع مرکبات سالانه روانه بازار می شود .
او گفت : در نکا ۳۳واحد سورتینگ با ذخیره سازی ۱۵۱هزار تنی و ۶۷واحد انبار فنی با ذخیر سازی ۶۰ هزار تن وجود دارد
مدیر جهاد کشاورزی نکا تعداد بهربرداران این بخش را ۳۶۳۰ کشاور اعلام کرد و گفت : در راستای افزایش سطح علمی بهره برداران، مراكز جهاد كشاورزي اين شهرستان نسبت به برگزاري كلاس هاي آموزشي در خصوص روش های نوین پرورش مرکبات، بيمه، مبارزه با آفات و بيماري ها و تغذيه در مرکبات اقدام کردند، از بهره برداران خواست براي افزايش توليد و تداوم اشتغالزایي مولد و توليد پايدار در اينگونه كلاس ها حضور فعال و موثر داشته و از كارشناسان در عرصه توليد بهره كامل را ببرند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *