سالگردشهیدمدافع حرم”فیروزآبادی “نکا برگزار شد

نماینده ولی فقیه در مراسم بزگداشت یادواره شهید مدافع حرم از حضور باشکوه مردم در محافل شهدا قدردانی نمود .
به گزارش نیکا خبر ، آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه مراسم شهیدباید پررنگ برگزار گردد باشد ضمن اینکه پروتکل های بهداشتی باید جدی گرفته شود .
نماینده ولی‌فقیه در مازندران در ادامه با قدردانی از حماسه آفرینی های شهدای مدافع حرم و خانواده های آنان تصریح داد : :امروز تقویت جریان مقاومت خواسته شهداست و این خط با قدرت و قوت ادامه دارد.
آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران در سالگرد شهید مدافع حرم «عبدالرحیم فیروزآبادی» که در مسجد سعادت محله مهر آباد نکا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بیان اینکه شهید «عبدالرحیم فیروزآبادی» یکی از دو شهید این محله و این مسجد در دفاع از حرم است، اظهار داشت: مراسم شهدا باید پر رنگ برگزار شود و در شرایط کرونایی باید مسائل نیز رعایت بشود و امیداریم سویه جدید این ویروس به کشور ما وارد نشود.

وی با بیان اینکه شهید مدافع حرم در دفاع از دو حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در دمشق و سوریه به شهادت رسیدند، گفت: داعش به نزدیکی‌ حرمین رسیده بودند و مدافعین حرم این خطر را دفع و حرمهای مقدس و متبرک را حفظ کردند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه حرمهای عراق هم در تهاجم داعشی‌ها بود و اگر پیشروی‌ها ادامه پیدا می‌کرد، در این کشور هم جنایتها رقم می‌خورد، افزود: معرکه اصلی آنها در سوریه بود و بیش از ۸۰ درصد سوریه را به اشغال درآورده بودند و در حالیکه همگان کار سوریه را تمام شده می‌دانستند به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مدافعین حرم برای دفاع حضور پیدا کردند و پیروزی‌ها رقم خورد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در سرزمین سوریه و شام اولین بار بعد از ظهور اسلام در زمان پیغمبر در پنجم جمادی الاول سال هشتم هجری جنگ موته شکل گرفت، بیان داشت: در این جنگ نیروی مسلمانان سه هزار نفر و نیروی دشمنان بالای پنجاه هزار و بیشتر از آن بود و پیغمبر در حین جنگ به سران دنیای آن روز نامه دعوت به اسلام نوشت و پیک حضرت رسول توسط حاکم غسّان یکی از مناطق شام فعلی سربریده شد.

محمدی لائینی با بیان اینکه در آن روزگار حقوق بشر این بود که پیک را نمی‌کشتند و این برای اقتدار اسلام بسیار مهم بود، افزود: سرزمین شامات بسیار وسیع بود و بعد از جنگ جهانی اول صهیونیستها اشغال شد و این پیشینه دفاع ماست و پیشینه درگیری مسلمانان با دشمنان به جنگ موته برمی‌گردد.


نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به غزوه تبوک در سال نهم هجری ادامه داد: انسان باید خطر و تهدید را در مرکز و نطفه خفه کند و اجازه شعله‌ور شدن را ندهد، خاطرنشان کرد: این پیشینه دفاع مقدس و دفاع از حرم است و در جنگ موته ابهت امپراطوری آن روز شکسته شده است.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم ابهت آمریکا و صهیونیستها را شکستند، بیان کرد: کسی جرات شلیک یک تیر را به جانب نیروهای آمریکایی و صهیونیستی نداشت و اینها این جرات را بوجوذ آوردند و ابهت آمریکا شکسته شد.

محمدی لائینی با بیان اینکه جریان مقاومت جریان بزرگتری است که دفاع از حرم بخشی از آن است، گفت: جریان مقاومت امروز در عراق و سوریه و لبنان و غزه و فلسطین و افغانستان و عراق و یمن و کشورهای منطقه پایگاهی برای مبارزه با امپراطوری استکباری آمریکاست و نقطه ثقلش در سوریه بود و امروز در سوریه جریان مقاومت ادامه دارد و تکفیری‌ها بصورت پراکنده گهگاهی دست به عملیات جنایتکارانه می‌زنند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما تقویت جریان مقاومت است و خواسته شهدای حرم هم حرکت در خط مقاومت است، عنوان کرد: کار دشمن تمام نشده و دشمن هنوز از این منطقه دل نکنده و باید راه ادامه پیدا کند و جریان مقاومت ادامه دارد و این مسیر باید ادامه پیدا کند تا خون شهدا پایمال نشود.

محمدی لائینی با عنوان اینکه در این راه نباید مأیوس و خسته و ناامید بشویم، گفت: باید با قدرت و قوت این راه را ادامه بدهیم و مهندسی مقاومت و هسته‌های مقاومت بسیج مردمی در منطقه شکل گرفته است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه فرق بین شهیدان و افراد عادی در اولویت بندی است، افزود: برای شهیدان اولویت اول، دین و ایمان و زندگی اولویت دوم بود و در وصیت نامه شهید فیروزآبادی به آن اشاره شده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه اگر دین در حاشیه زندگی ما قرار گیرد ماجراهای تلخ تکرار تاریخ تکرار خواهد شد، عنوان کرد: در صورت فشار دشمن عاشورا اتفاق می‌افتد و این بار حسین کشته نخواهد شد بلکه دشمن شکست خواهد خورد.

امام جمعه ساری ادامه داد: انقلاب اسلامی تبلور و عصاره همه جهادهای شهدای تاریخ اسلام است و شرط حفظ آن، حفظ حالت روحی خودمان است که دنیا در حاشیه باشد و دین پیش روی ما باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسئولین وظیفه دارند به مشکلات معیشتی مردم توجه کنند، خاطرنشان کرد: دین ما نباید خراب بشود چرا که مصیبت در دین بسیار بد است و باید وحدت و انسجام و روحیه دینی و ولایی خودمان را حفظ کنیم و حول محور رهبری حلقه بزنیم و تابع دستورات و فرمایشات ایشان باشیم.

امام جمعه ساری تصریح کرد: مسئولین باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد، تولید، جمعیت و مسائل معنوی و فرهنگی توجه کنند.

در این مراسم به میزان سن این شهید، ۳۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. علی اکبر رنجبر بایع کلایی.نکا مازندران در گفت:

    به نام خداوند بخشنده مهربان.
    سلام،با درود سلام بر رهبر عزیز و سر دار دلها شهید حاج قاسم
    سلیمانی،*شرکت در یا دواره شهدا بخصوص شهید مدافع حرم شهید حاج عبدالرحیم فیروز آبادی تجدید میثاق با رهبری و زنده نگه داشتن
    راه شهدا است،و همواره پشتیبان ولایت فقیه و ادامه دهنده را شهدا هستیم،علی اکبر رنجبر بایع کلایی، دبیر بازنشسته نکا،،التماس دعا،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *