پیام دکتر “غلامی “به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در پیامی  ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت .

به گزارش  نیکا خبر ، دکتر محمدرضا غلامی  در پیام خود روستا  رامبداء استقلال یک جامعه و نقطه اتکای خودکفایی یک کشور اعلام کرد .

مدیرکل امور روستایی و شوراها درپیام خود ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر را به همه روستائیان و عشایر کشور به ویژه روستاییان و عشایر مازندران خاطر نشان کرد :روستا مبداء استقلال یک جامعه و نقطه اتکای خودکفایی یک کشور است و روستایی سمبل صداقت و مهربانی ،سادگی و الگوی جامعه و همه ارزش های ملی و مذهبی است.

در بخشی از این پیام آمده است :۱۵ مهر روز ملی روستا یادآور مردان و زنانی است که تلاش ، سادگی وصداقت وجه بارز شخصیت آنان بوده که با نان حلال طینت فرزندانی را رقم میزنند که عهده دار حفظ این آب و خاک خواهند بود.

وی  تصریح داد : روستا رگ حیات کشور است، رگ هایی که خون تولید در آن جاری است و تداوم حیات هر روستا تضمینی برای حیات کل کشور است.

دکتر غلامی اظهار کرد :  نقش روستاییان در تولید و سازندگی کشور مهم و تعیین کننده بوده و روستاییان و عشایر همواره در تامین غذا، امنیت غذایی ، سلامت تولید موادغذایی و تولید فرهنگ و آداب سنن پیشتاز هستند.

او گفت :امروز در شرایط جنگ اقتصادی ، تامین امنیت غذایی کشور با افزایش تولید و خودکفایی در تامین نیازهای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و روستاییان و عشایر در این راه نقش مهمی ایفا می کنند.

ایشان به انگیزه دولتمردان بر ایجاد انگیزه باهدف ماندگاری مردم در روستاها را یاد آور شد و گفت : به برکت انقلاب اسلامی امروز در جای جای میهن عزیزمان ،عمران و آبادانی در روستاها محسوس بوده به خصوص در سال ها و ماه های اخیر که توسعه روستایی یکی از اولویت های مهم دولت بوده وانگیزه را برای ماندگاری مردم در روستاها فراهم کرده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت : اینک در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ،توسعه مشاغل روستایی و گردشگری در قالب بوم گردی در روستاها، توسعه کشت گیاهان دارویی ، توسعه کشاورزی و دامپروری و ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات و تولیدات روستایی، حتی در شرایط سخت کرونایی ، از جمله دستاوردهایی است که روستا را به فضایی پرنشاط برای زندگی تبدیل کرده است.

دکتر محمد رضا غلامی تاکید کرذ: اینجانب فرا رسیدن ۱۵ مهر روز ملی”روستا و عشایر” را به روستاییان و عشایر ، شوراهای اسلامی روستا و دهیاران استان ولایتمدار مازندران تبریک عرض نموده، امیدوارم با توجه به ظرفیت های ارزشمند روستاهای این خطه در بخش های مختلف کشاورزی ،دامپروری ، صنایع دستی و بویژه بخش گردشگری و بوم گردی و با مشارکت روستانشینان، شاهد ارتقا شاخص‌های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر روستاهای استان در دولت سیزدهم باشیم .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *