«نبرد شیعی شیعی» برای تضعیف ایران و مقاومت اسلامی/ بقلم محمد صادق مطهری فرد

«نبرد شیعی شیعی» راهبرد جدید دشمن برای تضعیف ایران و مقاومت اسلامی

در این استراژدی؛ بعد از شناسایی گروه های افراطی و شناسایی گردنه های معرفتی-عقیدتی، اجتماعی و قومیتی و از این قبیل که مستعد گرایش به افراط هستند، روحیه افراط گرایی را ایجاد و تقویت می کنند و جامعه شیعه و بویژه ایران را که امروز در قسمت پیکان جبهه مقاومت قرار دارد را به خود مشغول سازند و آنان را از درون تضعیف کنند.
یکی از شاخصه های مهم تشیع افراطی نشناختن دشمن واقعی و حقیقی است؛ بدین معنا که، آنان به حالت خوش بینانه در دشمن شناسی گرفتار اشتباه شدند و به جای زاویه گرفتن با دشمنان واقعی اسلام و تشیع، با دوستان و مخالفان غير معاند زاویه گرفتند و با آنها در حال ستیز و مبارزه می باشند و این یکی از ضعف های مهم این جریان است؛ در صورتی که، شناخت دشمن از ضروریات اولیه هر مبارزه است و از طریق آن می توان بقای خود و جامعه را تضمین کرد. اگر طرفداران جریان تشيع افراطی از دشمن شناسی دقیقی بهره مند بودند، گرفتار اشتباه محاسباتی در فعالیتهای خود نمی شدند و بجای دشمنان با دوستان مبارزه نمی کردند؛ از این رو، آنها دشمن اصلی را اهل سنت می دانند و از امریکا و صهیونیسم غفلت می ورزند، اگرچه با اهل سنت افراطی در حد حرف دشمنی می کنند، اما در عمل هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهند. از این رو، وقتی داعش به عراق حمله کرد هیچ حرکت مثبتی از آنها مشاهده نشد. بنابراین، می توان گفت آنها در دشمن شناسی بسیار ضعیف هستند و دشمن شناسی برایشان هیچ اهمیتی ندارد؛ در صورتی که، نبی مکرم اسلام در اهمیت دشمن شناسی می فرماید: ألا و إنَّ أعقَلَ النّاسِ عَبدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فأطاعَهُ ، و عَرَفَ عَدُوَّهُ فعَصاهُ ، بدانيد و آگاه كه عاقل ترين مردم كسى است كه پروردگارش را بشناسد و از او پيروى كند،دشمنان خدا را بشناسد و از آنان نافرمانى كند.

این فرمول در راستادی همان راهبردی است که نفتالی بنت به بایدن پیشنهاد داد که دربردارنده مقابله با ایران از گذر ترکیبی از اقدام‌های کوچک در چندین جبهه – نظامی و دیپلماتیک- به جای یک ضربه سنگین است. و به نام تعبیر از «مرگ با هزار زخم» می شود.
بر همه نهادهای فرهنگی و تبلیغی لازم است پای کار بیایند و با تبیین صحیح آموزه های ملی-مذهبی و بویژه تبیین و تصحیح آموزها ها سهم خود را در این نبرد ادا کنند.
فرصت کم است و زمان سریع در گذر
جای هیچ غفلت و کوتاهی نیست.

🖊 محمدصادق مطهری فرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *