نماینده ولی فقیه دراستان:هیاتی‌ها ثابت کنند می‌توان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی محرم را برگزار کرد

نماینده ولی فقیه در مازندران: هیاتی‌ها ثابت کنند می‌توان با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی مجالس اقامه عزای امام حسین(ع) و یاران آن حضرت را برگزار کرد.
به گزارش نیکا خبر ، در دومین اجتماع استانی واعظان، شاعران و مدیران هیات های مذهبی استان در آستانه محرم به میزبانی آیت الله«علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حضور خادمان سیدالشهدا و شاهد اتحادشان هستیم، خرسندیم که این روحیه‌ها، ارادتمندی نسبت به اهل بیت (ع) را می‌بینیم، با ایمان می‌توانیم نشان بدهیم که عاشق ائمه اطهار (ع) هستیم.
آیت الله محمد باقر محمدی لائینی با بیان اینکه باید قدر مجلسی که مزین به نام امام حسین‌ (ع) است را بدانیم، افزود: امروز ما بخش قابل توجهی از شیرینی حضور در انتخابات و انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی ولایی را مدیون بصیرت و روشنگری‌های این مجالس اقامه عزای حسینی هستیم و این ما را به کارآمدی این هیات ها دلگرم تر می‌کند.
حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: دشمنی دشمنان ما با امام حسین (ع) کاملا واضح است، از اینکه نتوانستند محرم را تحریف کنند، امروز حماسه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم، ۹ دی‌ها، حوزه مقاومت و غیره شکل گرفته که در مقابل دشمنان ایستاده است، ولی دشمن می‌خواهد مراسمات و هیات های مذهبی را هدف قرار دهد.

وی گفت: هر وقت دشمن از مجالس ما ترسید، هر وقت خروجی هیات های مذهبی ما موجب تقویت جریان انقلاب و ولایت‌مداری و عشق به مقام معظم رهبری شد امیدمان هم بیشتر شد، پس باید قدر این مجالس را بدانیم، در شرایط کرونایی ما نه تعطیل و نه تحریف هیات ها را می‌پذیریم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه ما با شرایط زمان سازگاری می‌کنیم، اظهار کرد: ما از رامسر تا گلوگاه ۷۰ هیات مذهبی داریم، تشویق به برگزاری مراسم و همچنین رعایت اصول بهداشتی همواره تاکید ما است، البته سال گذشته در بین نیروهای مذهبی اختلاف نظر به چشم نمی‌خورد ولی در ستاد مقابله با کرونا تجدیدنظراتی اتفاق افتاد که نمی‌توان به آن برچسب بی‌اعتمادی به مجالس امام حسین (ع) بزنیم.

وی با بیان اینکه اوایل شیوع کرونا مردم ترس و وحشت زیادی داشتند، عنوان کرد: حال ممکن است عده‌ای به این مسائل باور کمی داشتند ولی با هماهنگی صورت گرفته تصمیمات امسال به برگزاری مراسمات با رعایت موارد بهداشتی است.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: ما دلمان می‌خواهد بچه مذهبی در هر کجا که هست اسوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد نه که فقط در مجالس مذهبی! الان معدل رعایت مردم به ۳۰ درصد رسیده که باید توجه مان را بیشتر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا نهادها از بودجه فرهنگی خود به هیات های مذهبی کمک نمی‌کنند، تاکید کرد: اولا باید پول امام حسین (ع) را در مسیرش خرج کنیم تا به بقیه برسیم، از مجموعه اوقاف سوال کنیم می‌بینیم که چقدر موقوفات وجود دارد که با اجاره بهای اندک در تصرف افراد است، البته این مجالس در جهت تقویت فرهنگی دینی گام برمی‌دارند.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: من دلم می‌خواهد که هیات ها سلامت اخلاقی اجتماعی بچه‌ های خودشان را واقعا جدی بگیرند، در بحث ازدواج و زاد و ولد نمونه باشند، باید هر هیاتی از اعضای ثابت خودش آماری داشته باشد و به‌دنبال حل و رفع ضایعات و مشکلات باشد بصیرت افزایی جلسات نیز بسیار موضوع مهمی است، مجلس سیدالشهدا(ع) باید سرشار از عواطف و احساسات و هم غنی از معارف باشد.

وی گفت: بر و بچه‌های هیات نباید متجاهر و یک بعدی بار بیایند نه بی‌توجه به مناسک باشند و نه اینکه مناسک گرایی ظاهری داشته باشند، همچنین در نمازهای جماعت و جمعه حضور داشته باشند ولی کم هستند چرا که امام حسین (ع) برای نماز ارزش زیادی قائل بود، امیدواریم نیروهای هیاتی استشهادی باشند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: بچه‌های هیات ها در زندگی مشکلاتی دارند پس هیات‌ها باید بخش معیشتی فعال داشته باشند هر هیات باید مجمع خیرین داشته باشد و به مشکلات همین جمع هیاتی بپردازد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: در موج پنجم کرونا شرایط کشور مناسب نیست رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اولویت باشد، امیدواریم که شاهد برگزاری مراسم در شان سرور و سالار شهیدان باشیم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *