حجت الاسلام واعظی راد :عرفه روز دعا و درخواست است

طی ایام سال، روزها و ساعاتی است که از فضیلت بیشتری نسبت به روزهای دیگر برخوردارند و خداوند آنها را بسیار گرامی داشته است و به‌تعبیر رسول گرامی خدا حضرت محمدبن عبداللّه صلّی اللّه علیه و آله «برای پروردگار شما در روزهای روزگارتان عطایا و بخشش‌هایی است، هوشیار باشید و خود را در معرض آنها قرار دهید؛ اِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی اَیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ اَلا فَتَعَرَّضُوا لَها.» شب و روز عرفه از جمله این ایام بافضیلت است. حضرت امام جعفربن محمد الصادق علیه السلام درباره این روز فرمود «آنچه مناسب حال تو باشد از دعاها انتخاب کن و در نیایش و مسئلت بکوش که روز عرفه روز دعا و درخواست است؛ تَخَیَّرْ لِنَفْسِکَ مِنَ الدُّعَاءِ مَا أَحْبَبْتَ وَ اجْتَهِدْ فَإِنَّهُ یَوْمُ دُعَاءٍ وَ مَسْأَلَة.»ظهر روز نهم ذی‌حجه تا غروب آفتاب، هنگامه شور و شعور است. زمانی که حاجیان با لباس احرام در سرزمین عرفات با دعای پرشور عرفه، اذن ورود به حرم و حریم امن پروردگار را طلب می‌کنند. امیرمتقیان حضرت علی علیه‌السلام درباره راز وقوف در عرفات فرمودند: «عرفات، خارج از مرز حرم است و مهمان خدا باید بیرون از دروازه، آن قدر تضرع کند تا لایق ورود به حرم شود.»
عرفه فرصت خداشناسی، تفکر در قدرت‌ها و نعمت‌های الهی و روز توبه و بازگشت به درگاه الهی است.
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
نماز و غسل در روز عرفه 
صلوات روز عرفه 
دعای عشرات در روز عرفه

عرفه بهانه زلال اجابت و عرفات، سجاده‌ای گسترده به سمت قبله امید است. عرفه آن روزی است که سخت‌ترین گناهان بخشوده می‌شوند؛ که پیامبر اکرم (ص) در این باره فرمودند: «برخی از گناهان جز در عرفات بخشیده نمی‌شوند.»
روزی است که بندگان خدا جملات زرین دو دعای مشهور عرفه را بر زبان می‌رانند و از معانی عمیق آن‌ها بهره می‌گیرند. دعای اول، دعای عرفه سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه‌السلام و دعای دوم، دعای عرفه امام زین‌العابدین علیه السلام است.
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
تسبیح مفصل در روز عرفه
دعای آخر روز عرفه
 دعای آخر روز عرفه 

در فرازی از دعای عرفه امام حسین علیه‌السلام می‌خوانیم: «خدایا! چنانم کن که از تو بترسم، گویا که تو را می‌بینم، و با پرهیزگاری، مرا خوشبخت گردان، و به نافرمانی‌ات مرا بدبخت مگردان … خدایا قرارده بی‌نیازی را در ذاتم، و یقین را در دلم، و اخلاص را در عملم و نور را در دیده‌ام … خدایا گرفتاری‌ام را برطرف کن، و زشتی‌ام را بپوشان و خطایم را بیامرز.»

خدایا تو خود، ما را نیازمندان درگاه خود قرار داده‌ای. پس در روز عرفه، فرصت بازگشت به سوی خودت را به ما عطا کن. ای مهربان‌ترینِ مهربانان.

بارالها،
همه ما را عاقبت بخیر بفرما.

انشاءالله برای همه شما مؤمنين عاقبت بخیری، وجودتون سلامت، شادمان تر از هر روز،
دلتون پر از مهر و محبت، خونه تون پر از عشق، عشق تون پر از صداقت، سفرتون پر از برکت،
زندگی تون پر از صمیمیت و امیدتون به خداوند متعال باشد.

برای شادی روح امام عزیز ره، همه شهداء، مدافعین حرم، مدافعین وطن، مدافعین امنیت، مدافعین سلامت، شهدای مقاومت و همه حق داران و درگذشتگان، ذکر شریف صلوات بر محمد و آل محمد و عجل فرجهم را.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

🌹سربلند وپیروز باشید.🌹

🌹درسایه انقلاب،باانقلاب،برای انقلاب🌹

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

ارادتمند: واعظی راد (مزده)
التماس دعا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *