مراسم گرامیداشت پدرشهیدان شعبانی برگزار شد+عکس

مجلس یادبود و مراسم بزرگداشت «مرحوم حاج محمد قلی شعبانی» پدر بزرگوار شهیدان «رجبعلی و عبد العلی » با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و اهالی روستای قلعه سر نکا برگزار شد.
به گزارش نیکا خبر ، امام جمعه محترم گلوگاه در مراسم بزرگداشت ابوالشهیدین رجبعلی و عبدالعلی و آزاده غفارعلی شعبانی ضمن تبیین ویژگی و ابعاد شخصیتی آن مرحوم خاطر نشان کرد : صبوری استقامت در راه دین و هدف متعالی ، حلال خوری ، تربیت فرزندانی ولایی و انقلابی در کسوت روحانی و پاسدار و فرهنگی ، پرهیز از مردم آزاری ، دینداری و تقوی از جمله ویژگی های آن مرحوم بوده است .


دکتر میر احمدی با اشاره به این که خانواده های معظم شهدای اسوه های صبر و مقاومت هستند تصریح داد : پدری که هستی اش را در نظام و اسلام فدا نمود و لب به شکوه نگشود و صابر و مقاوم در برابر مشکلات همچون کوهی استوار مقاومت و ایستادگی کرد .
حجت الاسلام میر احمدی افزود :شهدا چراغ راه انقلاب و اسلام هستند.
وی در بخشی از سخنانش به تبیین نقش شهدا در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی پرداخت و گفت :به برکت خون شهدا نقشه های دشمنان در طول انقلاب یکی پس از دیگری نقش بر آب شد.

شایان ذکر است : مرحوم حاج محمد قلی شعبانی متولد۱۳۰۵ هفته گذشته بعلت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفته است و در گلزار شهدای روستای قلعه سراز بخش مرکزی نکا در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
یادآور می شود : شهید رجبعلی شعبانی سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون و شهید عبدالعلی شعبانی درهمین سال به درجه رفیع شهات نائل آمدند.


همچنین یکی از فرزندان مرحوم حاج محمد قلی شعبانی از آزادگان دوران دفاع مقدس و دیگری نیز به درجه جانبازی نائل آمده است .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *