تسریع برای حل معضل زباله نکا

خلاصه خبر : قدردانی دکتر جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از شهرداری نکا :خوشبختانه شهرداری نکا مسئله پسماند را در اولویت کاری خود قرار داد

صبح امروز جلسه ای با حضور مهندس خلیلی شهردار، دکتر مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،دکتر شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در خانه ملت، مهندس توکلی مدیر کل محترم دفتر فنی استانداری واعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.
به گزارش نیکا خبر و به نقل از روابط عمومی شهرداری نکا،مهندس موسی خلیلی در این جلسه اظهار داشت: شهرستان نکا دارای ظرفیت و پتانسیل فراوان درزمینه مختلف به ویژه گردشگری است و با داشتن رودخانه نکارود می توان به قطب گردشگری درشرق استان تبدیل شود که در این راستا شهرداری نکا در حال اجرای پروژه های مناسب در حوزه رودکناری می باشد.
🌐وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت پسماند اذعان داشت: مدیریت اصولی زباله‌ها ،فرهنگ‌سازی در تفکیک و جداسازی زباله تر و خشک و رعایت مسائل زیست‌محیطی، از مسائل مهمی است که در دستور کار شهرداری نکا قرار دارد.
🛑مهندس خلیلی ادامه داد: با توجه به اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان شهرداری های شرق استان جهت افزایش ظرفیت از ۹۰تن به ۲۵۰ تن؛به کمپوست مشارکتی شهر تعلق قرار گرفت که اقدامات بسیار مناسبی جهت رفع مشکلات دفن زباله به صورت سنتی در مرکز دفن در حال اجرا می باشد.
⭐شهردار نکا بیان داشت:اجرای طرح مدیریت پسماند نیازمند برنامه مدون و مشخص است که
 با توسعه دانش روز و استفاده از روش‌های مختلف برای مدیریت پسماند می‌طلبد با اجرای طرح‌های مختلف از زباله بهترین استفاده را کرد و در این زمینه آموزشهای لازم به شهروندان ارائه شود.
💎تسریع در پرداخت تسهیلات اعطایی از سوی سازمان شهرداری ها برای تکمیل پروژه پارک جنگلی قرمرض،
♦️توسعه ناوگان لجستیکی شهرداری وخرید ماشین آلات سنگین،حل مشکلات در حوزه پسماند شهرداری ها و تامین قیر از دیگر مباحث مطرح شده توسط مهندس خلیلی در این جلسه بود.
🌐همچنین دکتر جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:اعضای شوراهای شهر و روستاها باید به طور کامل با شرح وظائفشان آشنا باشند همچنین جهت رفع مشکل زباله همه باید پای کار بیایند،خوشبختانه شهرداری نکا مسئله پسماند را در اولویت کاری خود قرار داد که جای تقدیر دارد

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *