نکا؛متقاضی شرکت درهفتمین جشنواره “پایتخت کتاب ایران”/تصویر

هفتمین جشنواره پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری و اثر بخش برگزار میشود.
به گزارش نیکا خبر ، مدیر کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان نکا درگفتگو باخبرنگارما اعلام کرد : شهرستان نکا با کسب مقام برترکشوری سه سال متوالی درجشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور و همچنین کسب عناوین برتر در جشنواره های مختلف فرهنگی از جمله مروجان کتاب خانم آمنه طاهری در بخش نگاه ویژه در سال ۹۹ پویش نامه به نویسندگان با ارسال ۵۵نامه از سوی کودکان و نوجوانان به نویسندگان مورد علاقه جشنواره پویش ملی نقاشی کرونا جشنواره کتابخوانی رضوی و مشارکت ۶۰۰۰نفری جشنواره خادم ارباب کیست جشنواره پویش معرفی کتاب میزبانی این شهرستان برای جشنواره شاهنامه خوانی استانی و جشنواره قصه گویی محلی و نمایش نامه و……… و کسب عنوان برتر سه سال متوالی در بحث انجمن برتر کشوری ، شایسته این انتخاب می باشد.

فاطمه سادات جعفری خاطر نشان کرد : اجرای طرح کتاب آباد در منطقه هزار جریب نکا با رعایت پرتوکل بهداشتی و شادی کودکان ،اجرای بیش از ۵۰۰برنامه فرهنگی مجازی کتاب محور و کاربر محور که در فضای مجازی کاربران زیادی را به خود جلب کرده است .
او گفت : انتخاب کتابخانه عمومی شهرستان نکا دو سال متوالی در بحث فعالیت های خلاقانه فرهنگی در سطح کشور در هفته کتاب خود نشان دیگری از شایستگی های مردم فهیم شهرستان می باشد .
جعفری اذهان داشت :مشارکت قابل تقدیر دانش آموزان دربرنامه های فرهنگی مجازی در کتاب شاد از جمله موارد شایستگی نکا برای “پایتخت کتاب ایران “است.
مدیرکتابخانه عمومی باقر العلوم نکا اظهار کرد : امسال شهرداری نکا دراقدامی خاص با تهیه کیف های پارچه ای با شعارکتاب در طرح کتابرانه ما را نیز یادری دادند که جای تقدیر دارد در این طرح ارسال کتاب با رعایت پرتوکل بهداشتی به متقاضیان از طریق پیک انجام شده که از خیرین هم تقدیم می نمائیم جهت ارسال درب منازل نشان همبستگی سازمان ها در شهرستان جهت خدمات فرهنگی به عموم مردم از جمله اقدامیست که از دی ماه ۹۹در شهرستان نکا در حال اجرا می باشد و مشارکت قابل تقدیر دانش آموزان در برنامه های فرهنگی مجازی در کتاب شاد از جمله موارد دیگر است.


او یاد آور شد :راهیابی روستای اومال از میان ۱۹۰۰روستا به مرحله نهایی جشنواره روستاهای پایتخت کتاب کشور از افتخارات دیگریست که در هفته جاری اتفاق افتاده است که خانم آمنه کارگر که از تربیت یافتگان و مروجان کتاب شهرستان می باشد که خود علاقه مند به کتاب بوده و از اعضای فعال کتابخانه عمومی شهرستان نکا که علاقه مندی خود را به ترویج کتابخوانی اعلام کرد او توانسته با تأسیس باشگاه کتاب‌خوانی سال گذشته کودکان زیادی را به سمت و سوی کتاب سوق داد امسال با تلاش ایشان و مشاوره و راهنمایی های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان توانست در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور در ردیف برترین ها قرار گیردو این خود مزید بر شایستگی های شهرستان شد .
جعفری یاد آور شد :جا دارد این نکته را یادآور شوم که حمایت و همبستگی تمام دستگاهها و سازمان ها در این امر نقش بسیار مهمی دارد و اگر همبستگی و حمایت همه جانبه نباشد موفق نخواهیم شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *