حسینی ازکمک ۸۷ میلیون تومانی برای پیشگیری ازسوء تغذیه کودکان خبر داد

خلاصه خبر : رئیس کمیته امداد نکا : ماهانه هزینه در قالب بن‌کارت به خانواده کودکان مشمول و نیازمند بابت پیشگیری از سوء تغذیه پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد نکا ازحمایت این نهاد به ۱۵۰ کودک و ۷۸ مادر باردار نکایی خبر داد
به گزارش نیکا خبر رمضان حسینی گفت : در ۹ ماهه سال جاری ۸۷ میلیون تومان برای کمک پیشگیری از سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال و کمک به مادران باردار در قالب سبدغذایی پرداخت شده است.
حسینی یکی از طرح های این نهاد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شبکه بهداشت و درمان را پیشگیری و رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال دانست و بیان کرد: هدف از برگزاری این طرح کمک به پیشگیری و رفع سوء تغذیه کودکان است چراکه کودکان در سنین زیر۵ سال بخش قابل توجهی از رشد جسمی شان شکل می گیرد از این رو درصدد هستیم تا با این کمک به رفع سوء تغذیه و ارتقای سلامت غذایی آنها کمک شود.
وی با اعلام اینکه هر ماه کودکان و مادران باردار و شیرده مورد چکاپ قرار می گیرند، بیان کرد: ماهیانه برای هر یک از این افراد ۱۰۰ هزار تومان به کارت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای خرید موادغذایی تعیین شده از سوی مراکز بهداشت که موجب افزایش منحنی رشد است،پرداخت می‌شود تا از فروشگاه های طرف قرارداد خریداری شود.
حسینی اظهار کرد: کودکان مبتلا به سوء تغذیه که در قالب این طرح بهبودیافته اند، از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی افزود : این کمک ها به ۱۵۰ کودک و ۷۸ مادر باردار به صورت ماهانه پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد نکا تصریح کرد: ماهانه هزینه در قالب بن‌کارت به خانواده کودکان مشمول و نیازمند بابت پیشگیری از سوء تغذیه پرداخت می‌شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *