صلح امام حسن و حکمیت در جنگ صفین/مطهرفرد

خلاصه خبر : ‼️ دوباره حرف از صلح امام حسن علیه السلام زده شد؛ به چه منظور؟ معلوم است.

صلح امام حسن و حکمیت د❓فقط یه سوال مهم هست که چرا اینان هیچ‌وقت از قضیه حکمیت در جنگ صفین، برای سازش‌کاری شاهد و مثال نمی‌آورد؟

✅ پاسخ: مردم نسبتاً با داستان جنگ صفین، حکمیت و بلایی که خوارج با این صلح تحمیلی بر سر اسلام آورند آشنا هستند، بنابراین نمی شود سرشان را از این طریق کلاه گذاشت، اما صلح امام حسن علیه‌السلام مثل خود حضرت مظلوم است و توده‌ی مردم با آن آشنا نیستند، بنابراین با تکیه به کلمه‌ی «صلح» در این قضیه، و مخفی کردن اصل واقعه و خیانت‌ها و خسارت‌های آن، راحت میشه مغالطه کرد.

پس #تاریخ_بخوانیم تا کلاه سر ما نگذارند.

عبیدالله بن عباس، فرمانده سپاه امام حسن علیه السلام، با گرفتن یک میلیون درهم از معاویه به امام خیانت کرد و حضرت مجبور شد با معاویه صلح کند.
این حق مردم است که بدانند اینان چقدر گرفته اند تا صلح را به رهبری تحمیل کنند!

۲️⃣ یکی از علل اصلی ناموفق بودن قیام‌ها و حتی جنگ‌ها، خیانت افراد خودی است که امروزه آنان را در اصطلاح سیاسی، نظامی و امنیتی “ستون پنجم دشمن” می‌نامند. نقش ستون پنجم در دوره امام حسن (علیه‌السّلام) بسیار واضح است. اگر خیانت برخی از یاران و سپاهیان آن حضرت نبود، معاویه هرگز فرصت آن را پیدا نمی‌کرد که به اهداف شوم و ضد اسلامی خود برسد.

اینکه برخی با وارونه کردن تاریخ و تکرار برداشت تحریف شده از تاریخ زندگی امام حسن علیه السلام و صلح تحمیلی بر آن حضرت، بر طبل صلح می کوبند، به مردم بگویند کدامشان چه خیانتی را مرتکب و در حال ارتکابند تا مردم آسانتر تصمیم بگیرند.

✍️ #محمدصادق مطهری_فرد
ــــــــــــــــ
? در پرتگاه مجازی، مجهز باش…

دیدگاه های این مطلب

5 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام
    ماشاالله استاد
    تکبیر داره این فراز ها

  2. سلام استاد عزیز
    وقت بخیر
    عالی بود
    ان‌شاءالله که همیشه موفق و پیروز و سربلند باشید ??

  3. اسکندر غلامی در گفت:

    سلام وقت بخیر. عالی .همین درسته یک سری سواد ندارن تبلیغات دارن یک سری افراد دور خودشان جمع میکنند موفق باشید

  4. واین را میتوان برداشت کردکه برای منافع وانگیزه های شخصی،دین وصلح امام حسن(ع)راوارونه تفسیرکرده وحاشیه سازی برای فرارازپاسخگویی بوده است..کارشناسان دینی برای آگاهی وروشن شدن امت باید در صدداین باشندکه این دین ومذاهب تاریخی رارسانه ای کنند.

  5. باید کارکنان وزارت نفت باشد . آنها به طور مداوم پاسخ مشتریان جدید . آنها می دانند که بسیاری از زبان . آنها تبلیغات جذاب را منتشر می کنند . و آنها خلاقیت تجاری دارند …کارکنان نفت ایران نوآوری تجاری ندارند زیرا هنوز ۳ میلیون بشکه صادر نکرده اند . این ضعف کارکنان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *