سومين يادواره شهداي سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد. 

سي و سومين يادواره ۳۳ شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا و گراميداشت شهداي مدافع حرم استان مازندران به صورت محدود و با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در باغ موزه دفاع مقدس ساري برگزار شد.

به گزارش نیکا خبر ، در اين مراسم كه جمعي از پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت،خانواده هاي معظم شهداي نيروگاه و شماري از مسئولان استاني و شهرستاني و کارکنان نيروگاه حضور داشتند، نماينده ولي فقيه در مازندران طي سخناني ضمن تجليل و گراميداشت ياد ماندگار شهدا، به تبيين مطالبه و سفارش شهدا به مردم و مسئولان در جهت حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت. 

  آيت ا… محمدباقر محمدي لائيني با بيان اينکه پيام شهدا و رضايت آنان در نترسيدن از دشمن است، اظهار داشت: ترس از قدرتهاي بزرگ يکي از علل مهم عقب ماندگي کشورهاست به همين دليل دنياي استکبار ميخواهد با ايجاد رعب و وحشت در بين ملتهاي مظلوم و تحت استعمار آنان را سرجايشان بنشاند تا در برابر ظلم آنان اعتراض نکنند. اما شهداي ما از دشمن نترسيدند و پيامشان هم نترسيدن از دشمن است و زماني از ما خشنود خواهند شد که از دشمن نترسيم.      

 ايشان نترسيدن ملت ايران را علت اصلي عصبانيت آمريکا دانست و گفت: آمريکا ميخواهد ملت ما را بترساند و وادار به تسليم کند تا ايستادگي و استقامت ملت ايران منجر به بيداري ملتهاي ديگر نشود و  عده اي از پادوهاي داخلي هم بدنبال ترويج آمريکا هراسي هستند، اما ملت ايران در چهار دهه گذشته به تأسي از انديشه امام راحل(ره) و منويات مقام معظم رهبري در راه حفظ آرمانهاي خود استوار مانده و ثابت کردند که ” آمريکا هيچ غلطي نميتواند بکند”.   

نماينده ولي فقيه در مازندران افزود: ملت ما هرگز از آمريکا نترسيد و در عرصه هاي مختلفي همچون دفاع مقدس، خلق حماسه دفاع از حرم، ساقط نمودن پهپاد آمريكايي، موشکباران اردوگاه عين الاسد و ارسال محموله هاي نفتي به ونزوئلا، ابهت و هيمنه پوشالي آمريکا را شکسته است كه اين اقدامات موجب خشنودي شهدا ميشوند.

در اين مراسم محسن سلطاني يكي از ذاكران اهلبيت عصمت و طهارت(ع)، با قرائت اشعاري در وصف رشادتهاي شهدا، در مصائب سالار شهيدان و شهداي جاودان نهضت خونين عاشورا به روضه خواني و نوحه سرايي پرداخت.

  همچنين در ميزگردي با حضور محسن نعمتي مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا، سيدنقي رکابي جانباز بازنشسته نيروگاه، سرهنگ مجيدرضا شعباني فرمانده ناحيه مقاومت سپاه نکا و سرهنگ محسن  نجيب زاده از فرماندهان و راويان دفاع مقدس ضمن بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس و بمباران و بازسازي نيروگاه، به تشريح علل و عوامل تهاجم دشمن بعثي به نيروگاه نکا، نقش خودباوري و تلاش جهادي کارکنان نيروگاه نکا در بازسازي خرابي هاي ناشي از بمبارانها، رسالت نيروهاي انقلابي در حفظ دستاورهاي انقلاب اسلامي و آرمانهاي شهدا و اقدامات و فعاليتهاي مهم نيروگاه نکا براي توليد مطمئن و پايدار توليدبرق پرداخته شد.

خاطر نشان ميشود كه نيروگاه شهيدسليمي نکا در دوران دفاع مقدس طي سه مرحله در تاريخهاي ۱۵ آذر سال ۶۵ ، هفتم مهر ۶۶ و چهارم خرداد ۶۷ آماج شديدترين حملات دشمن بعثي قرار گرفت و در اين بمبارانها ۲۵ نفر از كاركنان به فوز عظيم شهادت نائل آمدند و ۹۳ نفر مجروح شدند، اما عليرغم گستردگي خرابيهاي ايجاد شده با همت هاي بلند كارکنان دوباره احياء شد و اکنون با بيش از ۴ دهه بهره برداري همچنان بالنده و استوار در عرصه توليد برق حضور مؤثري دارد.

اين نيروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه هاي حق عليه باطل در مجموع ۳۳ شهيد و ۱۵۴ جانباز تقديم آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي نموده است.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. تکفیری ها در مرزهای ایران
    با مرور خبرهای درگیری‌های قره‌باغ در می‌یابیم انتقال پی‌درپی هزاران مزدور تروریستی تکفیری سلفی- اخوانی از گروه هایی چون سلطان مراد، حمزه و نورالدین الزیکی،تحت حمایت ترکیه از سوریه و لیبی به منطقه، پشتیبانی علنی لجستیکی و تسلیحاتی اسراییل از باکو برپایه‌ی پیمان همکاری‌های دفاعی موجود و ارایه تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله موشک‌های رافائل و لورا و پهباد هاروپ تا به‌کارگیری جنگ افزارها و موشک‌ها و پهبادهای ترکیه‌ای در مرزهای ایران و قره‌باغ و حتی خبرهایی از حضور علنی نظامیان ترکیه در منطقه دور از درگیری نخجوان، نشان می دهند که آنکارا و باکو در پی جنگ افروزی و اشغال گری هستند.

    مقام‌های دولتی باکو، در راستای برانگیختن حساسیت‌های مردم ایران و به‌ویژه مقام‌های مذهبی کشور، منازعات اخیر را جنگ آزادسازی سرزمین شیعه و اسلامی قره‌باغ اعلام می‌کنند البته با کمک اسراییل و نیروهای نظامی و تسلیحات نظامی سلفی سنی تکفیری مورد حمایت ترکیه!!
    جالب توجه این که ادعای سرزمین اسلام و شیعه بودن قره‌باغ در حالی به طور مداوم تبلیغ می‌شود که شیعیان در جمهوری باکو در معرض فشار و محدودیت های زیادی قرار دارند.
    قرآن بر سر نیزه کردن و فریبکاری فقط مال امثال معاویه نبوده. بی صفتی و درنده خویی فقط مال یزید نبوده. بدترش را الان در همسایگی خودمون داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *