ديدار مديرعامل نيروگاه نکا با نماينده ولي فقيه در استان مازندران

مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس با نماينده ولي فقيه در استان مازندران ديدار نمود.
به گزارش نیکا خبر ، در اين ديدار آيت ا… محمدي لائيني از نيروگاه نکا به عنوان يکي از قطبهاي صنعتي کشور ياد کرد و ضمن تقدير و تشکر از زحمات کارکنان نيروگاه، اظهار داشت: اين نيروگاه بدليل تأمين بخشي از مصارف انرژي کشور از حساسيت خاصي برخوردار است و يقيناً نگهداري و حفظ آمادگي اين مجموعه هاي بزرگ با توجه به هزينه هاي بالا و مشکلات تحريم مستلزم مديريت کارآمد و جهادي است.

  ? ايشان استفاده از سيستمهاي جديد توليد انرژي و اصلاح الگوي مصرف حاملهاي انرژي را ضروري دانست و گفت: ميانگين مصرف حاملهاي انرژي در کشور ما نسبت به ساير کشورها بسيار بيشتر است، بنابراين با اصلاح الگوي مصرف و جلوگيري از اسراف و تبذير ميتوان بخشي از مشکلات را بر طرف کرد. 

 ♻️ امام جمعه ساري همچنين بر ضرورت جذب و هدايت نقدينگي مردم به سمت توليد تأکيد کرد و افزود: ورود بخش خصوصي به عرصه توليد ميتواند اثرات مثبتي در رونق اقتصادي کشور ايجاد کند، لذا دولت بايد با بکارگيري مشوقها و اجراي سياستهاي حمايتي بستر ورود سرمايه هاي بخش خصوصي را براي ورود به عرصه توليد فراهم کند.   

 ? در ابتداي اين ديدار مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا گزارشي از فعاليتها، اقدامات و برنامه هاي نيروگاه براي تأمين برق پايدار مشترکان، انجام تعميرات واحدها، پيشرفت کار احداث واحدهاي جديد سيکل ترکيبي و چالشهاي فراروي صنعت برق ارائه نمود.

✳️ محسن نعمتي از پيشرفت ۹۰ درصدي پروژه آب شيرين کن نيروگاه خبر داد و گفت: اين پروژه با ظرفيت تصفيه ۶ ميليون ليتر آب دريا در شبانه روز در مراحل پاياني قرار دارد و با نصب بقيه تجهيزاتي که در راه انتقال به نيروگاه ميباشد، سال آينده به بهره برداري ميرسد.

  ✳️ وي همچنين به تلاش نيروگاهها براي حفظ و ارتقاء آمادگي واحدها اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد مصرف سالانه برق کشور، وزارت نيرو طبق برنامه ضمن اجرا و پيگيري مديريت مصرف مشترکان و نگرش به افزايش راندمان واحدهاي قديمي، بر استفاده از تکنولوژيهاي نوين با راندمان بالا در نيروگاه هاي در دست احداث تأکيد دارد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *