امام زاده خبر داد : اجرای ۱۶۰ برنامه ویژه دهه کرامت درمازندران

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران از اجرای ۱۶۰ برنامه ویژه دهه کرامت در دیار علویان خبر داد

به گزارش نیکا خبر ، امامزاده گفت: امسال برای پیشگیری از گسترش بیماری ویروس کرونا ۲ کاروان زیر سایه خورشید از ۵ الی ۱۴ تیرماه برای اجرای ۱۶۰ عنوان برنامه در استان مازندران حضور می یابند.

«محمد اسماعیل امامزاده» در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز با محوریت برنامه‌های دهه کرامت و حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در مازندران اظهار کرد: هر ساله فعالیت‌های آستان قدس در این دهه معطوف به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه محرومین و زائر اولی‌ها بوده است اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم جامعه، نمی‌توانیم انتظار برگزاری برنامه‌های مرسوم فرهنگی مذهبی را داشته باشیم.
 
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران افزود: به مناسبت بروز پدیده کرونا بسیاری از برنامه‌های ملی و مذهبی در سطح کشور تحت تأثیر این پدیده منحوس با محدودیت‌های فراوانی مواجه شدند که استان مازندران نیز از این قاعده مستثنی نیست و تلاش داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دهه کرامت امسال به شایستگی موردتکریم و تجلیل قرار گیرد.
 
وی بابیان اینکه ویژه‌برنامه «زیر سایه خورشید» از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی است که از سال ۸۶ تاکنون برگزارشده، گفت: در پی شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‌صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی دینی و هنری که موجب تجمع می‌شود، این برنامه با محدودیت‌هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد.
 
امامزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۸۰ عنوان برنامه برای اجرا در ۱۸ شهرستان، ۲۵ شهر و ۵۰ روستای مازندران در قالب کاروان زیر سایه خورشید تدارک دیده‌شده بود، ادامه داد: امسال برای پیشگیری از گسترش کرونا ویروس ۲ کاروان زیر سایه خورشید برای اجرای ۱۶۰ عنوان برنامه در این خطه علوی تبار و طریق الرضا (علیه‌السلام) حاضر می‌شوند.
 
وی بابیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید (ویژه جشن‌های مردمی ولادت امام رضا «علیه‌السلام») برای چهاردهمین سال متوالی هم‌زمان با دهه کرامت به مازندران سفر می‌کنند، تصریح کرد: مدت توقف این کاروان‌ها در استان‌ها ۴ الی۵ روز بوده اما امسال ۱۰ روز در استان حضور خواهند داشت.
 
امامزاده خاطرنشان شد: کاروان‌های زیر سایه خورشید ۵ تیرماه از فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری و با استقبال مسئولین وارد استان می‌شوند و ۱۴ تیرماه یک روز بعد از ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) از استان خارج می‌شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های آستان قدس در سراسر کشور و مازندران با محوریت مردم برگزار می‌شود، افزود: ۱۵ هزار و ۶۷۶ خادمیار افتخاری حضرت رضا (ع) در استان مازندران فعالیت دارند و در دهه کرامت کاروان‌های زیر سایه خورشید را در اجرایی نمودن برنامه‌ها همراهی می‌کنند.
 
امامزاده بابیان اینکه تمامی برنامه‌های دهه کرامت به همت کانون‌های محله‌ای و با رعایت شئون بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام منتسب به ولادت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) کانون‌های محله‌ای علاوه بر ارائه خدمات روتین به محرومین و نیازمندان، متناسب با ظرفیت هر کانون و خیرین آن محله توزیع سبدهای معیشتی و کارت‌های هدیه بین نیازمندان را در دستور کار دارند.
 
وی ضمن تکریم شهدای مدافع سلامت و قدردانی از زحمات کادر درمانی برای حضور جانانه در جبهه مقابله با کرونا، یادآور شد: تجلیل و تکریم پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های درگیر با کرونا، بهبودیافتگان کرونایی و خانواده‌های متوفیان کرونایی با حضور خدام حرم مطهر رضوی از برنامه‌های دهه کرامت امسال است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *