دکتر شاعری خواستار واردات هرچه سریعتر اقلام بهداشتی ازسوی بخش های خصوصی و دولتی شد

نماینده مردم نکا ، بهشهرو گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بخش خصوصی با کمک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت اقلام بهداشتی وارد کشور کنند.
به گزارش نیکا خبر ، علی محمد شاعری در مورد شیوع ویروس کرونا و وضعیت امکانات در حوزه انتخابیه‌اش؛ نکا و بهشهر گفت: متاسفانه پوشش کامل مراقبتی و بهداشتی وجود ندارد و امکاناتی مثل ماسک، مواد ضدعفونی و کیت‌های تشخیص نسبت به نیاز موجود کم است. مردم این اقلام را با قیمت‌های چندین برابر می‌خرند و این موضوع برای آنها فشار روانی ایجاد کرده است.

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم در شرایط فعلی بخش خصوصی باید با کمک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت سریعا اقلام مورد نیاز بهداشتی را وارد کند. در شرایط اضطراری، نمی‌توانیم منتظر تولید داخلی بمانیم. به نظر می‌رسد حتی می‌توانیم از صلیب سرخ جهانی کمک بگیریم و امکانات لازم را وارد کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که «احتمالا حداقل تا دو ماه دیگر با این ویروس درگیر هستیم» گفت: در این شرایط تولید داخلی نیز مهم است باید همه امکانات کشور باید برای مقابله با این ویروس بسیج شود. چند روز است که کنترل در ورودی بعضی شهرها آغاز شده اما کافی نیست و باید به صورت جدی تری دنبال شود. همچنین شهرهایی که کانون ویروس هستند و امکان قرنطینه شدنش وجود دارد، باید قرنطینه شوند.

شاعری در مورد ضرورت همبستگی ملی در شرایط فعلی گفت: مردم همکاری خوبی داشتند این همکاری باید بیشتر شود دستور العمل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا اعلام می‌شود باید به صورت جدی تر دنبال شود من فکر می‌کنم در زمینه عملیات خود مراقبتی و قرنطینه شخصی، آموزش کمی صورت گرفته است، مسئولان باید در این زمینه آموزش جدی تری را تدارک ببینند.

نماینده مردم بهشهر و نکار در مجلس در پایان تاکید کرد: من فکر می‌کنم دوره این بحران حداقل سه ماه است در طول این سه ماه افراد غیر مسئول و خودسر نباید برای مبارزه با ویروس وارد عمل شوند تا خللی در مبارزات با این ویروس ایجاد نشود. این بحران یک موضوع ملی است و مقابله با آن نیازمند عزم ملی است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *