ضدعفونی کردن معابر شهری و اماکن عمومی توسط شهرداری نکا

ضدعفونی اماکن و امکانات عمومی شهری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شرایط فعلی از اقدامات مهمی است که شهردار نکا و همکاران شهرداری با عملیاتی کردن آن به جنگ کرونا رفته‌اند.
به گزارش نیکا خبر ، ویروس COVID-19 ویروس جدیدی بوده و به خانواده ویروس‌هایی همچون سارس (سندروم تنفسی حاد) و سایر سرماخوردگی‌های معمولی مرتبط است.

ویروس از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود. ویروس COVID-19 می­تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی یک ضدعفونی ساده می‌تواند آن را از بین ببرد.

با توجه به انتقال سریع این ویروس، شاهد رشد قابل توجهی از این ویروس در سطح جهان هستیم که بیش از ۳۰ کشور جهان درگیر این ویروس هستند و ایران هم از این ویروس در امان نبوده است و اکنون در دوران مقابله با ویروس کرونا هستیم.
پیشگیری از ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روز‌ها است و ضد عفونی کردن سطوح و اجسامی که با آن سرو کار داریم در منزل، محل کار و بازار و حتی در خیابان‌ها و معابر می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد.
با توجه به این موارد، ضدعفونی اماکن و امکانات عمومی شهری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شرایط فعلی از اقدامات مهمی است که شهردار نکا و همکاران شهرداری با عملیاتی کردن آن به جنگ کرونا رفته‌اند.
سید مهدی احمدی شهردار نکا در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت شهروندان دستور نظافت و ضدعفونی کل شهر را به سازمان‌های آتشنشانی ،خدمات ایمنی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر ابلاغ کرد.
بر این اساس سازمان آتش‌نشانی ضمن آماده باش کامل و تشکیل اکیپ مجهز به ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز از مرکز شهر اقدام به ضدعفونی تمام نقاط شهر خصوصاً بازارها و اماکن پرتردد کرده است.
در کوچه‌های غیرقابل تردد خودروها هم، نیروهای سازمان آتش‌نشانی با سم‌پاش دستی اقدام به سمپاشی و ضدعفونی خواهند کرد.
سازمان‌های حمل و نقل عمومی شهرداری هم با اعزام اکیپ‌های مجهز به ماشین آلات در اجرای این طرح با سازمان آتش‌نشانی همراه هستند.

این عملیات ضد عفونی و تمام سطح شهر اعم از معابر بازارها ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش و با تأکید و دستور دکتر احمدی شهردار نکا و در راستای حفظ سلامت کارکنان شهرداری و سازمان‌های تابعه، ادارات پرترددی همچون دادگستری؛ دادستانی و فرمانداری هم سم‌پاشی و ضدعفونی خواهند شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *