امروزسالروز شهادت محمد ابراهیم قاسمی طوسی است

محمد ابراهیم قاسمی طوسی متولد ۱۸ خرداد ۴۴ در روستای طوسکلا ، دهستان قره طغان پدرش حاج محمدعلی ، کشاورز مادرش حاج بتول ، خانه دار
و فرزند چهارم خانواده طوسی هاست
او در خانواده ای مذهبی و متدین با اوضاع اقتصادی که از راه کشاورزی تامین می شد پرورش یافت . اوابتدای اول تا پنجم را در طوسکلا خواند و سپس در فردوسی نکا اول تا سوم راهنمایی را بصورت شبانه گذاراند
او روز ها در کارخانه و مزرعه کمک پدر و مادر بود . (نگهداری بچه از جمله کارهای او در خانه بود . )
آن شهید والا مقام به خاطر علاقه ای که به جبهه و شهادت داشت از کسب علم و دانش دست کشید و به صورت بسیجی داوطلب عازم جبهه شد .


وی مجرد چون فرزندان دیگر ارزش و احترام پدر و مادر را به جای می آورد و قدردان زحمات آنان بود و آنان را دوست داشت .
جمعی لشکر ۲۵ کربلا و در مناطق اهواز ـ کامیاران ، سرپل ذهاب خدمت می کرد او عاشق امام بود و می گفت امام عشق و جان من است و از فرمان او تبعیت می کرد .
محمد ابراهیم چنان محبوب و دلربا بود که در بین مردم حرف هایی که از او رد و بدل می شد همه از جوانی و حجب و حیای او یاد می کردند .
در تظاهرات نکا بعد از تعطیلی مدرسه شرکت داشت .
او عضو پایگاه بود و در جنگل ها ماموریت نگهبانی را به عهده داشت (جنگل آمل)
در دو مرحله عازم جبهه شد و پس از آموزش به مدت ۴۵ روز در گهرباران را گذاراند و درچهارم دی ما سال ۶۱ از چالوس به منطقه جنوب اعزام شد در مدت ۱۹ ماه جبهه دراطلاعات عملیات کامیاران دهلران ، چیلات عملیات والفجر ۶ ، در چهارم اسفند سال ۶۲، بر اثر اصابت تیر مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد .در ۱۷ مهر ماه سال ۷۶ پیکرش بر روی دستان مردم شهید پرور نکا تشییع و در گلزار شهدای طوسکلا جسم او آرام گرفت .
پدر شهید با بیان خاطره ای از دوران کودکی وی می گوید : روزی مادرش گفت : من یک ظرف شیر و آب جوش را این جا می گذارم وقتی بچه گریه کرد به او بده و من فقط آبجوش را به بچه داده بودم و این خاطره همیشه در ذهن من باقی ماند و در جای دیگر: دفعه دوم یا سوم که به جبهه رفته بود وقتی که آمده بود لباس نو پوشیده بود و خود را نگاه می کرد . مادرش گفت : ابراهیم ! دیگر نمی خواهد به جبهه بروی . ما می خواهیم برایت زن بگیریم . با صدای بلند خندید و گفت : « ما کجا هستیم و این ها کجا هستند و در فکر چه چیزهایی! »
به روح شهید والا مقام و برادرانش و نیز پدر و مادرش صلوات

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *