درگذشت نماینده سابق ولی فقیه درمازندران

انا لله و انا الیه راجعون
نماینده سابق ولی فقیه در مازندران لحظاتی قبل دار فانی را وداع گفت.
به گزارش نیکا خبر نماینده سابق ولی فقیه در مازندران، امام جمعه ساری و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

آیت الله طبرسی که چهل سال امامت جمعه شهرستان ساری را بر عهده داشتند که دهم آبان امسال، بعلت بیماری از نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران استعفا کرده بود، پس از تحمل بیماری عصر امروز در بیمارستان شهید رجایی تهران به ملکوت اعلی پیوست.

مراسم تشییع این عالم مجاهد ربانی متعاقباَ اعلام می شود.

نورالله طبرسی در فروردین۱۳۱۹ شمسی در روستای«سوچلما»بخش هزار جریب مازندران از توابع شهرستان نکا متولد شد.

پدر وی حسن طبرسی سوچلمایی فرزند آخوند ملایدالله از علمای سرشناس هزار جریب بود.

نورالله طبرسی تا سن حدود دوازده سالگی در روستای خود سوچلما در مکتب خانه، قرآن خواندن و نوشتن را فرا گرفت و پس از آن در حوزه علمیه کوهستان و در خدمت آیت اله کوهستانی و در آن مدرسه، قسمت اعظم جامع المقدمات، ادبیات عرب و صرف و نحو را فرا گرفت و به مدت دو سال در آن حوزه حضور داشت.

پس از دو سال تحصیل در کوهستان راهی حوزه علمیه قم شد و در آنجا حدود ۲۰سال مشغول تحصیل علوم دینی بود. سطوح مقدماتی و عالیه را نزد استادان و مدرسینی همچون اعتمادی، فشارکی، امینیان، ستوده و صلواتی؛ مکاسب و کفایه را در خدمت آیات عظام فاضل لنکرانی، مشکینی، سلطانی طباطبایی و بروجردی و اساتیدی همچون آیات عظام جوادی آملی، حسن‌زاده آملی و دیگران فرا گرفت.

وی از آغاز انقلاب در سال۱۳۴۲ به صف مبارزه با رژیم پهلوی پیوست و با شرکت در تظاهرات مردم قم و تمامی فعالیت‌های سیاسی مرسوم و متداول، از پیشگامان عرصه مبارزه محسوب می‌شد. وی همچنین یکی از دست اندرکاران مراسم استقبال از امام خمینی به قم پس از فاجعه مدرسه فیضیه و بازداشت وی در تهران بود.

طبرسی بعدها از قم مهاجرت کرد و در سال۱۳۵۲ در ساری مقیم شد و در شهرستان ساری به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی پرداخت. در ابتدای انقلاب اسلامی با سرپرستی مصطفی صدوقی کمیته انقلاب اسلامی را در ساری تشکیل داد که اداره امور شهری را به عهده داشت.

آیت الله طبرسی در طول جنگ هشت ساله با عراق به فعالیت‌های پشتیبانی از جنگ می‌پرداخت. بارزترین نقش وی در کنار آیت اله روحانی در مرحله سازندگی، بازسازی سوسنگرد بوده است.

وی در سال۱۳۵۹ از سوی امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه و نماینده ایشان در شهرستان ساری منصوب شد و در سال۱۳۷۸ از طرف آیت اله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان مازندران منصوب شد.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طوسی زارم رودی در گفت:

    انا لله واناالیه راجعون***درگذشت عالم مبارز حاج آقا طبرسی (ره)رابه حضور همه ارادتمندان به انقلاب وبه دوستداران آن بزرگوار تسلیت عرض نموده واز خداوند متعال برای ایشان مغفرت اللهی ورحمت واسعه را خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *