تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد
تاریخ انتشار خبر : ۹۸/۱۱/۱۰
در مراسم تودیع معارفه ، عسکری نیکزاد مدیر کل سابق آموزش و پرورش تکریم و علیرضا سعدیپور به عنوان مدیر جدید تودیع شد، گفتنی است عسکری نیکزاد پس از این بازنشسته خواهد شد…..
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توفیقی پیدا نکردیم، گفت: این سند در مدرسه ایستاده است، تقسیم کار ملی باید صورت بگیرد.
جواد حسینی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع عسگری نیکزاد و معارفه علیرضا سعدیپور مدیرکل آموزش و مازندران که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار کرد: نهاد اساسی تحول آفرین و توسعه آفرین فقط آموزش و پرورش است.
حسینی تصریح کرد: مدرسه سازمان اصلی تحول مبتنی بر توسعه است، مدرسه جعبه سیاه جامعه و دماسنج است که میتوان جامعه را در آن رمزگشایی کرد، اگر سطح مدرسه پایین باشد سطح جامعه پایین خواهد بود.
وی گفت: برای ارتقای سطح جامعه و گسترش آن باید بدانیم معلم را به عنوان کارگزار فکور تحول توصیف کنیم، عامل اصلی توسعه در جامعه سرمایه انسانی است، ما ۳۲ درصد سهم توسعه خودمان را به نیروی انسانی تخصیص دادیم ولی کشورهای توسعه یافته با اینکه ۷۰ درصدی هستند، هنوز خودشان را در این بخش عقبمانده میدانند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: معلم کارش این است که منابع انسانی را تبدیل به سرمایه انسانی کرده و پس از آن هر نداشته را تبدیل به داشتههای جامعه میکند، آیا آموزش و پرورش ما توانسته نهاد تحولزا را ایجاد کند؟ پاسخ خیر است.
حسینی عنوان کرد: باید وضع موجود را تحول ببخشیم سند تحول بنیادین را تولید کردیم، ما هنوز در تحقق عملیاتی این سند هم توفیقی پیدا نکردیم و این سند در مدرسه ایستاده است، تقسیم کار ملی باید صورت بگیرد، ما در آموزش و پرورش از سوی جامعه و دولت همواره مورد مطالبه قرار گرفتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: با رویکرد اجتماعی شدن آموزش و پرورش باید فرهنگ مسؤولیت را در جامعه رشد بدهیم، امروز همه جامعه را با رویکرد اجتماعی شدن پای این سند بیاوریم البته ما باید محور باشیم، ما باید در هیأت دولت زنگ تعلیم و تربیت در مدارس را به صدا در بیاوریم.
وی اضافه کرد: ۱۱۰ هزار مدرسه، یکمیلیون همکار، ۱۳ میلیون دانشآموز در آموزش و پرورش به قانون خاص نیاز دارد نظام رتبهبندی را برای اساتید دانشگاه اجرا میشود اما برای آموزش و پرورش به محدودیت منابع برمیخوریم اگر معلمان عاملان اصلی فکر و توسعه هستند رتبهبندی لازم است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم معارفه با اشاره به مدیرکل کل قبلی آموزش و پرورش مازندران گفت: وی آنچه در توان داشته گذاشته است، توفیقاتی که بهدست آورده ذخیره در زندگی و آخرتش خواهد بود، در مورد سعدیپور میتوان گفت که وی با توجه به گزینشهای فراوان به جای مدیر قبلی آمده و باید بداند که محصولات نظام تربیت و تربیت باید در تراز تعلیم و تربیت باشند، مدیریت در این بخش بار سنگینی است.
عسکری نیکزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران و همچنین معارفه علیرضا سعیدیپور به عنوان مدیر جدید این نهاد با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.
عسکری نیکزاد در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در مدتی که در این نهاد خدمت کردم تجربیات خوبی کسب شد، خدا را شاهد میگیرم تمام تلاش خودم را در این سمت اجرایی به کار گرفتم، امیدوارم شرمنده کسی نباشم.
وی افزود: باید در جذب و نگهداشت معلمان فعال باشیم اجرای سند تحول انسانهایی متعالی میخواهد، با حداکثری پشتوانه کارکنان آموزش و پرورش میتوان اهداف توسعه را محقق کرد.
حسین حسننژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در این نشست اظهار کرد: من به عنوان کسی که در این حوزه بیشترین مراجعه و مداخله را دارم شهادت میدهم که مدیر سابق تمام تلاش و همت خود را برای بهبود و ارتقای آموزش و پرورش ارائه دادند.
وی گفت: باید به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مولد نیروساز آینده ساز نگاه کرده و دید حاکمیتی درست داشته باشیم که برای توفیق به نگاه مشارکتی و همکاری بینبخشی هم نیازمندیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اخباری که در طی چند روز گذشته در فضای مجازی در ارتباط با انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران دست به دست شد، گفت: استانداری به عنوان نماینده عالی دولت معتقد است که هر فردی که از جهت صلاحیتهای فنی و تخصصی بتواند این سازمان را اداره کند، باید انتخاب شود.
وی یادآور شد: در انتخاب مدیرکل جدید اصلا ملاحظات جغرافیایی مطرح نبود، این تصمیمگیریهای مدیریتی تابع ملاحظات منطقهای نیست بلکه به توانمندی افراد برمیگردد که مدیرکل جدید ظرفیت خوبی دارند، امیدواریم در فضای تعاملی و بهرهوری حداکثری به شایستگی افراد و الزامات سازمان توجه کنند.
در پایان علیرضا سعدیپور مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در بدو ورود به این سمت برنامههایی آماده کردم، در استان مازندران توجه جدی به سند تحول بنیادین لازم است که همه راهکارهایی اجرایی و اهداف سند تدوین شده است، امروز رسالت خطیر آموزش پرورش گذر از حافظه محوری به سمت خلاقیت محوری است.
در این مراسم عسکری نیکزاد مدیر کل سابق آموزش و پرورش تکریم و علیرضا سعدیپور به عنوان مدیر جدید تودیع شد، گفتنی است عسکری نیکزاد پس از این بازنشسته خواهد شد.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران در اولین اقدام خود با اعلام شماره تلفن همراه شخصی حود به خبرنگاران ، از آنان خواست تا سئوالات خود در حوزه تعلیم و تربیت استان را با وی درمیان بگذارند .
این اقدام « سعدی پور » با استقبال خبرنگاران روبرو شد .
باسلام – اگر سیری در عملکرد مدیران اداره آموزش وپرورش از دیدگاه علم مدیریتی در عرصه آموزش وپرورش وتخصصی نگاه کنیم ، متآسفانه مدیر لایق وکارا واثر بخش نه تنها در استان بلکه درشهرستانها وبخصوص شهر ما نکا، سکاندار وراهبری آموزش این نهاد فرهنگی تا کنون نگرفته وبخاطر این ضعفها، آموزش در این نهاد که زیر بنای توسعه وپیشرفت اخلاقی وعملی و…کشور است با ضعف جدی رو برو گردیده وخسارات علمی وآموزشی ببار آورده است که بعضا جبران ناپذیر است واین مهم در مدارس بخش هزار جریب ومناطق محروم مازندران بیشتر نمود داردبخصوص مدارس چند پایه که حتی ازسرباز معلمان که چیزی از آموزش وپرورش دانش آمزان نمی دانندبکارگیری می شود.ومعضل مهم دیگر بودجه کمی که استانها به مناطق ومناطق به مدارس (البته مدارس بودجه وتنخواهشان جهت اداره مدارس قطع می باشد)می دهند وآن وضع خیران که معلوم نیست کمک مالی وغیر نقدی که به آموزش وپرورش ومدارس و تحت شرایط کوناگون ویا جو احساسی ،اعطا می نمایندچگونه واز منبعی بدست آمده است .چرا باید خانواده ها خرج فعالیتهای مدارس را بکشند وبعضآ متوقع از مدیران ومعلمان گردند ونتایج ارزشیابی ها ومدیریت های سوء به نا کجا آبادی رود که به آینده علمی کشور لطمات جبران ناپذیری وارد آید/لطفا بداد آموزش وپرورش کشور واستان ومدارسش برسید.!!