سردارملکی :سپهبدشهیدسلیمانی محبوب قلب مردم،و یادش تا ابد جاویدان خواهدبود / تصویر

خون شهید «سلیمانی» باعث وحدت مردم شیعه عراق و ایران شد
به گزارش نیکا خبر ، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم گرامیداشت سردار پر افتخار سپاه اسلام سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» که در مسجد سعادت مهرآباد نکا برگزار شد، با اشاره به اینکه روح پاک شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم حاضر و ناظر است، اظهار داشت: شهید سلیمانی سرتا پای وجودش ادب بود.

وی با بیان اینکه شهدا عاشق خدا هستند و با فرهنگ عاشورایی پرورش یافتند، گفت: شهدا ایمان‌ و عشق بازی با خدا دارند و در وصیت نامه‌های خود شهادت را از خدا می‌خواستند.

ملکی با اشاره به خاطره حضور سردار شهید سلیمانی در یادواره شهدای بابل، گفت: شهید سلیمانی در یادواره شهدای بابل انگشترش را به درخواست فرزند شهید یاسر زندی به او هدیه داد و باید ببینیم که شهدا چه کردند که خدا عاشق‌ و خریدارشان شد.

این مسئول با بیان اینکه شهدا زنده و ناظر اعمال‌مان هستند، بیان کرد: شهید سلیمانی محبوب قلب مردم شد چون قلبش محل شیطان نبود و فرودگاه خدا بود و وصل به آسمان بود.

وی با اشاره به خدمات ۴۰ ساله این شهید عزیز، عنوان کرد: سختی‌های هشت سال دفاع مقدس، مأموریتهای سخت فرماندهی و مدیریت در سیستان و بلوچستان و افغانستان و سوریه و عراق و یمن سخت است و این شهید جز زیبایی چیزی نمی‌دید.

وی با بیان اینکه شهدا محسن هستند و دنیا برایشان معنی نداشت، گفت: دنیا محل آزمایش و تکامل به سوی آسمان است و آخرین مرحله رشد تکاملی انسان رسیدن به کمال و تقدیم جان به خداست و شهدا شاگران اول دانشگاه جنگ هستند.

این مسئول با اشاره به حماسه مردم اهواز در استقبال و تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، افزود: مردم اهواز امروز با حضور در مراسم شهدا بصیرت شان را به رخ کشیدند و به زیبایی به صحنه آمدند و فرودگاه اهواز را فرودگاه شهید سلیمانی کردند.

وی همچنین به موج حضور مردم در مشهد اشاره کرد و گفت: این حضور دارای پیام است و امام رضا (ع) خواست که شب وداع در مشهد برگزار شود و باید ببینیم که این شهید چه کرد که اینگونه زیارت دوره ای داشت؛ از سوریه کنار حضرت زینب و حضرت رقیه و کربلا و زیارت امام حسین و پایگاه دفاع مقدس اهواز به مشهد رسید.

ملکی با بیان اینکه در کرمان هم شاهد حضور مردمی هستیم که دور تا دور بیت شهید سلیمانی حلقه زدند، ادامه داد: شهدا هم با جان و هم با مال خود با خدا معامله کردند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی ساختمان دو طبقه خود را به گروه ثارالله تقدیم کرد تا خاطرات شهدا را جمع آوری کنند، گفت: این موسسه در استانها هم خاطرات پدران و مادران شهدا را جمع آوری می‌کردند و اینگونه این شهید با خدا معامله کرد که خدا او را هم در دنیا و هم در آخرت محبوب کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مردم سوریه عین پروانه دور حاج قاسم می‌چرخیدند، گفت: خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث اتحاد بین مردم عراق و ایران شد. شهید سلیمانی دنبال منافع نبود.

وی با بیان اینکه مردم ایران و عراق و سوریه یکی هستند، گفت: اربعین یعنی مانور بصیرت، بی‌بصیرتی باعث شهادت امام حسین شد.

ملکی با بیان اینکه سپاه بدر در جنگ تحمیلی ۷۰۰ شهید برای ایران تقدیم کرد، گفت: منافقین در فضای مجازی در شبکه های اجتماعی مغز جوانان ما را در شستشو دادند و در پی تفرقه و پاره شدن حلقه وصل هستند و ما باید هوشیار و بیدار باشیم.

وی افزود: خون شهدا به موقع به کمک ما آمد؛ داشت اختلاف بین شیعیان عراق و ایران بوجود می‌آمد و شهرهای شیعه نشین نجف و کربلا دچار مشکل شده بود.

این مسئول با بیان اینکه شهید سلیمانی الگو و سرمشق ما است، گفت: این شهید بزرگوار به کمک ما و انقلاب اسلامی ایران و عراق آمد و امروز شاهد بودیم که مجلس عراق هم تصویب کرد که نیروهای شیطانی آمریکا باید از عراق خارج شوند.

وی بیان کرد: شهادت دارای پیام است و با شهادت این شهدا انسجام جبهه مقاومت در سوریه یمن، لبنان، ایران، افغانستان، کشمیر نیجریه و بحرین ایجاد شد.

ملکی در پایان عنوان کرد: باید خودمان را خالص کنیم و متوجه شبکه‌های شیطانی فضای مجازی باشیم؛ جوانان شور دارند و شعور خیلی مهم است باید حواس‌مان باشد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *