تعمیرات اساسی فیدپمپ شماره یک بویلر نیروگاه نکا

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا: برای نخستین تعمیرات اساسی فیدپمپ شماره یک بویلر بازیاب واحد سیکل­ ترکیبی نیروگاه نکا انجام شد.
به گزارش نیکا خبر ، محسن نعمتی گفت: برای نخستین تعمیرات اساسی فیدپمپ شماره یک بویلر بازیاب واحد سیکل­ ترکیبی نیروگاه نکا با حضور کارشناسان داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود: برای تعمیر این تجهیز (ساخت شرکت توریشیما ژاپن) با وجود نبود تجربه و سابقه قبلی، ابزارهای ویژه ای با هدف دمونتاژ دستگاه طراحی و ساخته شده و همچنین قطعات و لوازم معیوب با قطعات بومی و تولید شده توسط صنعتگران و سازندگان داخل کشور تعویض و پس از مونتاژ نهائی، راه اندازی و بدون مشکل در حال بهره برداری است.

نعمتی تصریح کرد: قبل از این و در حال انجام (LTE ( Lifetime Extension واحدهای گازی V94.2 ، نیز با اعمال تغییراتی بر روی برخی قطعات روتور و پوسته توربین، پره های ارتقا یافته مدل Ratio توربین که سازندگان توانمند داخلی به دانش و فن آوری ساخت آن دست یافته اند، جایگزین پره های مدل قدیمی Pre-ratio شده و انحصار ساخت پره های توربین از شرکت زیمنس آلمان خارج و امکان تأمین و ساخت آن در داخل فراهم گردید.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *