کیهان نوشت : آقای فرماندار پاسخگوی مطالبات مردم باش!

خبرنگار کیهان در یاداشتی از فرماندار نکا خواست تا پاسخگوی مطالبات مردم باشد .
به گزارش نیکا خبر؛ قزبان نوروزی که خود از اهالی روستای سورک در بخش هزارجریب این شهرستان می باشد بارها و بارها در مسیر تردد از شهر به روستا ، با خودروی شخصی خود دچار مشکلات عدیده ایی شد و اینبار دست به قلم شد او در چند سطر از نوشتار خود که هفته گذشته در روزنامه کیهان به چاب رسیده است خواستار توجه جدی نماینده عالی دولت در شهرستان به مطالبات مردمی شد متن کامل یاداشت جناب نوروزی بشرح ذیل می باشد.

آقای فرماندار پاسخگوی مطالبات مردم باش! (یادداشت خبرنگار)
آقای فرماندار هزار جریب سؤال‌هایی که در حوزه‌های مختلف مدیریت شما وجود دارد می‌بایستی هر چه زودتر پاسخ داده شود. زیرا عدم پاسخگویی شما به افکار عمومی موجب بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی مردم به دستگاه اجرایی را در پی خواهد داشت. عملکرد دستگاه تحت مدیریت شما در طی یک سال و نیم مسئولیت‌تان در حل مشکلات ۱۰۰ متر جاده ارتباطی کوهستانی ۵۰ روستای بخش هزار جریب علی‌رغم پیگیری مردم، دادستان و رسانه‌ها که در جریان بارش برف و باران بر اثر رانش تخریب شده، نشان از عجز و ناتوانی در پیشبرد فرمانداری امور شهرستان نکاست.
آقای فرماندار دیگر زمان وعده و وعیدها، شعار و نطق گذشته، زیرا بی‌توجهی‌ها و بی‌پاسخ گذاشتن پرسش‌های مردم و مسامحه دستگاههای اجرایی شما در انجام کارهای عمرانی در زمان بحران مردم را به ستوه آورده است.
هر مسئولی که توانایی حل مشکلات مردم را ندارد و یا در جذب منابع اعتباری از دولت عاجز است باید بیش از این بر مشکلات مردم نیفزاید و به خانه‌اش برگردد.
آقای فرماندار شما به عنوان یک فرد غیر بومی، مازندران را به لطف آب و هوا و برخورداری از کوه و دریا و جنگل مصفا و خاک حاصلخیز در بین دیگر استان‌های غنی و برخوردار می‌پندارید اما غافل از اینکه در مسیر دلنواز و چشم‌اندازهای طبیعی جاده اصلی اگر چند کیلومتری به عمق پیش برویم غبار محرومیت در پس چهره سرسبز مازندران نمایان می‌شود.
آقای فرماندار دهستان زارم‌رود بخش هزارجریب متأسفانه به دلیل گستردگی و واقع شدن روستاهایش در دامنه‌ها، دره‌ها و قله‌ها هنوز از یک جاده ارتباطی مناسب ایمن و از کمترین امکانات خدماتی، معیشتی، رفاهی، درمانی و کشاورزی برخوردار نیست.
آقای فرماندار تردد در راه اصلی و فرعی بسیاری از روستاهای بخش هزار جریب حتی در تابستان قابل تردد نیست. برخی از روستاهای بالادست از جاده شن‌ریزی و شوسه برخوردار نیستند و چند ماه از سال جاده مسدود می‌شود و مردم این روستاها به علت فقدان جاده ارتباطی و فقر امکانات بالاجبار به شهر مهاجرت می‌کنند.
هنوز آب آشامیدنی در برخی از روستاهای این شهر آنهم در فصل پاییز جیره‌بندی است و مردم روزانه یک تا دو ساعت بیشتر آب ندارند. فقر اساسی فقدان راه ارتباطی مناسب، نبود اشتغال باعث شده که هیچ جوانی رغبت نکند در روستا بماند.
توسعه صنایع دستی، تجهیز کارگاه‌های بافندگی و ریسندگی
پرداخت تسهیلات برای رونق دام و طیور، ایجاد مزارع گیاهان دارویی، زعفران، احداث استخر ماهیان سردآبی، تأسیس ناحیه صنعتی و دامی، اختصاص اعتبار ویژه به منظور کارآفرینی مردم و مشارکت در کارهای عمرانی با نهادینه کردن حضور مردم در سازندگی جهت استفاده از نیروی کار بومی فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس و با توزیع عادلانه اعتبارات می‌توان به رشد و توسعه و آبادانی این منطقه امیدوار شد که تاکنون کمتر به این فرصت‌ها پرداخته شده است.
طرح گازرسانی هزار جریب یک پروژه ملی محسوب می‌شود و شرکت گاز بطور ذاتی موظف است کار گازرسانی را به کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام دهد.
آقای فرماندار ضروری است دردهای مردم بخش هزار جریب را بشنوید و لحظاتی در مصائب آنان شریک شوید.
نکته پایانی اینکه ۹ ماه از وقوع بارش برف سنگین او آخر سال گذشته و بارش باران و سیل اوایل سال جاری که منجر به مسدود شدن جاده اصلی و فرعی و دهها مورد رانش اراضی و تخریب بخش وسیعی از ابنیه‌ها و زیرساخت‌های روستاهای دهستان زارم رود هزار جریب و فرسایش و رانش اراضی کشاورزی و تخریب جاده اصلی و فرعی گذشته است اما هنوز رانش در دهها نقطه جاده اصلی ادامه دارد و همواره جان مردم را تهدید می‌کند.
سؤال این است که چرا با مناسب شدن وضعیت جوی مشکلات مردم لاینحل مانده و پس از طی ۹ ماه به فکر یک جاده یا یک مسیر ایمن برای جایگزین نبودید که اکنون با فرا رسیدن فصل برف و باران مردم با ترس و دلهره از مسیر تخریبی و رانش تردد کنند.
ساری- قربان نوروزی


دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. زبان دراز 1339 در گفت:

    دوست من ! منطقه هزارجریب همه چیز دارد اما متولی ندارد.
    ۵درصد از انچه از جنگل هزارجریب برداشت شد اگر برای سازندگی این منطقه صرف می شد اکنون منطقه هزارجریب یک منطقه گردشگری رویایی می شد و تمام محلات آسفالت بود اما دریغ از یک ریال از محل برداشت جنگل . بردند و خوردند بعد اعلام ورشکستگی کردند و گارگران را اخراج و یا بازخرید کردند.

  2. طوسی زارم رودی در گفت:

    باسلام وتهیات اللهی!
    باید متذکر شویم مردم سخت کوش وزحمتکش روستاهای منطقه هزارجریب نکا که از پیشگامان بر پایی انقلاب اسلامی وبعضأ دفاع مقدس بوده وهمیشه در همه عرصه هاحاضر وناظر بودند. اکنون بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب که متأسفانه برای بعضی قشر ها بخصوص اشرافیگران وثروتمندان و…بابرکت بوده، هنوز سهم ناچیزی که از این انقلاب داشتند بدان نرسیده اند ازجمله جاده مناسب، آب شرب سالم، سهم همسایگی جنگل وامکانات اولیه دیگر ویا ایجاد فضای کسب وکار مانند شرکت ویا کارخانه وغیره…که بتوانن خود ویا فرزندانشان در آنجا مشغول شوند واینگونه روستاها خالی از سکنه نشود ومتأسفانه در دولت تدبیر که تنها ادعا می کند…!این موضوع سیر صعودی داشته ومشکلات مردمی بخصوص روستاهای بالادست ومحروم بیشتر نمود یافته.آیا این مردم جزو کشور ونظام مقدس نیستند؟؟؟تا کی مردم عزیز این منطقه باید تحمل کنند وتا کی باید بخاطر نظام واسلام ومصلحت های خفقان اور وضر زنده مسئولین…!دندان روی جگر بگذارند؟این روند با آرمانهای امام راحل وانقلاب وحتی در بعد وسیعتر با ارزشهای اسلامی منافات جدی دارد ودر آینده مشکلات عدیده جدی به همراه خواهد داشت.ای کاش با آنکه دیر هم شده، مسئولین با غیرت …! بخود بیایند.ان شاء الله!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *