صدور پروانه شکار پرندگان وحشی آبزی در مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از آغاز صدور پروانه شکار پرندگان وحشی آبزی در استان با رعایت قوانین و مقررات شکار و صید خبر داد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: بر این اساس متقاضیان دریافت پروانه‌های عادی شکار این نوع پرندگان می‌توانند از تاریخ ۲۰ آذر امسال با مراجعه به اداره‌های حفاظت محیط زیست شهرستان و تحویل مدارک لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه شکارچیانی که اقدام به دریافت پروانه شکار پرندگان آبزی کرده، مجاز به دریافت پروانه شکار پرندگان خشک زی نخواهند بود افزود: مجوز‌های شکار پرندگان وحشی در استان و مناطق آزاد مازندران صادر شده و ویژه شکارچیان مقیم این استان است.
ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه اعتبار پروانه‌های صادره ۴۵ روزه بوده و با اعلام احتمال خطر‌های بهداشتی ناشی از بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هر مرحله از صدور، پروانه اعتبار آن لغو می‌شود گفت: روز‌های مجاز برای شکار پنجشنبه و جمعه بوده و تعداد مجاز شکار، حداکثر سه قطعه در هر روز می‌باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: پروانه شکار پرندگان آبزی برای شکار گونه‌های چنگر معمولی، اردک‌ها شامل سر سبز، ارده ای، نوک پهن، خوتکای معمولی و فیلوش صادر و بهای پروانه عادی برای شکار این نوع پرندگان، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارریال (دویست و بیست هزار تومان) تعیین شده است.
حسینعلی ابراهیمی از برچیده شدن بیش از ۴۶۰ رشته دام هوایی صید پرندگان مهاجر در شهرستان فریدونکنار خبر داد و گفت: همزمان با فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آب بندان ها، شکارچیان با برپا کردن دام هوایی در حاشیه تالاب این شهرستان اقدام به صید آن‌ها می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: ۴۵ روز گذشته حدود ۹۲۰ پایه دام و ۴۶۰ رشته دام هوایی صید پرندگان از آب بندان‌ها و تالاب‌های شهرستان فریدونکنار جمع آوری و تا کنون ۲۲ مرحله از عملیات جمع آوری دام‌های هوایی با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، بابلسر و محمود آباد در ۲۱ منطقه انجام و همچنین دام‌های هوایی صید پرندگان مهاجر در زمین‌های کشاورزی، حاشیه تالاب ها، دامگاه‌ها و ضلع شرقی و غربی کمربندی شهرستان فریدونکنار جمع آوری شد.
حسینعلی ابراهیمی به دستگیری متخلفان شکار و صید در چهار شهر آمل ، کیاسر، بهشهر و گلوگاه اشاره کرد و گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در پی گزارش دریافتی یکی از دوستداران محیط زیست با حکم قضایی و همکاری ماموران انتظامی موفق به دستگیری یک متخلف شکار به همراه ۸ قطعه پرنده (۲ قطعه حواصیل و ۶ قطعه خوتکا) شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز حین آغاز به شکار در منطقه آزاد شهر کیاسر به همراه یک قبضه سلاح شکاری افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر (سرمحیط بانی آشوراده) حین گشت وکنترل شبانه در خلیج میانکاله (حوزه جهانشاهی) دو رشته دام صید ماهی را جمع آوری کردند.

ابراهیمی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گلوگاه هم حین گشت و کنترل در منطقه جلگه ای این شهرستان از شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری و لاشه یک قطعه باکلان را کشف و ضبط کردند.

گفتنی است؛ همه متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *