موکب انصارالحسین نکاموکب ممتاز مردمی کشور انتخاب شد/ تصویر

مراسم تجلیل از موکب انصارالحسین در شهرستان نکا با حضور مسؤولان استانی و کشوری برگزار و از خادمین موکب انصارالحسین به‌عنوان نماینده مردم شرق مازندران تقدیر و تشکر شد.
به گزارش نیکا خبر ، محمدرضا شهاب‌الدین‌شهمیرزادی مدیر بازرسی، حسابرسی و امور حقوقی ستاد بازسازی عتبات عالیات در مراسم تجلیل از خادمین و خیرین موکب انصارالحسین در اربعین اظهار کرد: موکب انصارالحسین به‌عنوان موکب ممتاز مردمی انتخاب شد، ستاد اربعین از زیرمجموعه‌های ستاد بازسازی عتبات است، ما در این کار از بودجه مردمی به‌علاوه بودجه زیرساختی دولتی استفاده کردیم.
وی افزود: دولت عراق در اربعین هیچ هزینه‌ای در راستای موکب‌داری و خدمات‌رسانی ما ارائه نمی‌دهد، در چند سال اخیر با توجه به افزایش تعداد زائران در اربعین کار برنامه‌ریزی برای پذیرایی و اسکان زائران دشوار شد.
مدیر بازرسی، حسابرسی و امور حقوقی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: احترام گذاشتن به قوانین کشور عراق و موکب‌داران این کشور از وظایف زائران ایرانی به‌شمار می‌آید، که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد، البته گزارش خاصی از مازندران در این زمینه نداشتیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه امسال شاهد افزایشی در حد یک و میلیون نفر از زائران نسبت به سال قبل بودیم و اینکه در سال آینده اربعین ۱۰ روز زودتر از امسال خواهد بود که به احتمال زیاد شاهد افزایش دمای هوا و گرمای ۴۴ درجه‌ای هستیم بود که باید پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه یخ و آب سرد و اسکان صورت بگیرد.
شهاب‌الدین‌شهمیرزادی بیان کرد: امسال برای ۲ هزار و ۵۰۷ موکب پروانه صادر شد که هزار و ۳۴۸ موکب در عراق و هزار و ۱۱۵ موکب در مرزهای مهران، شلمچه و … در ایران مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین بودند.
وی تأکید کرد: پروانه صادرشده برای مواکب در سال ۹۵ برای ۴۱۰ موکب، در سال ۹۶ هزار و ۸۱۶ موکب، در سال ۹۷ دو هزار و هشت موکب و در سال ۹۸ به دوهزار و ۵۰۷ موکب رسید.
مدیر بازرسی، حسابرسی و امور حقوقی ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: امسال پیش‌بینی ما برای اسکان زائرین برای ۱۸ میلیون نفر بود که با تلاش موکب‌داران به ۲۴ میلیون نفر رسید، در بخش پذیرایی دو وعده‌ای پیش‌بینی ما برای ۸۲ میلیون نفر بود که با تلاش و همت عشاق الحسین به ۱۰۰ میلیون نفر در سه وعده تغذیه داده شد.
وی ادامه داد: میزان رشد اسکان در سال ۹۵ از ۶ میلیون نفر به ۲۴ میلیون نفر و در بخش پذیرایی از ۱۸ میلیون نفر در سال ۹۵ به ۱۰۰ میلیون نفر در سال جاری رسید.
شهاب‌الدین‌شهمیرزادی با اعلام اینکه از دغدغه‌های ستاد این است که امسال ۵ هزار و ۹۱۶ تریلی حامل بار مواکب از کشور خارج شدند، اگر بتوانیم بدون نگرانی از حوادث طبیعی وسایلی که برای سال آینده نیاز است را در انبارهای ستاد در عراق بگذاریم، این تعداد تریلی به نصف می‌رسد.
وی در پایان گفت: در سال ۹۸ شاهد افزایش زائران، خدام، خیرین بودیم که با عشاق‌الحسین هزینه رفت و برگشت سفر را متقبل شده و در کنار آن برای خدمت‌رسانی زائران هزینه کردند، این کارشان در دنیا بی‌نظیر است.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طوسی زارم رودی در گفت:

    السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)/درود بر همه خادمان وخادمیاران موکبهای حسینی /ان شاء الله با رفتار وکردار وسبک زندگی در دوران بعد از خادمی وخادمیاری امام حسین (ع)، الگوی رفتارعلوی و احیا وترویج اسلام را به پیروی از سید الشهدا ، مصداق بارز باشید تا خشنودی آقا وملایمان امام حسین(ع) قرین همتتان گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *