دکترمیراحمدی:هفته وحدت ازابتکارات سرنوشت سازوتاریخ‌سازامام راحل بود/تصویر

پیام دکتر میر احمدی و تاکیدایشان بر وحدت و همدلی آحاد مسلمانان.
آیت الله سید ابراهیم میر احمدی امام جمعه گلوگاه بمناسبت گرامیداشت هفته وحدت ضمن تبریک این ایام ،خواستار تحقق فرمان امام راحل و بهرمندی از منویات روشنگرانه مقام معظم رهبری برای وحدت و همدلی آحاد مسلمانان جهان اسلام شد.
متن کامل سخنان دکتر میراحمدی بشرح ذیل میباشد.

بسم الله الرحمن الرحیم
کان الناس امه واحده
یکی از راهبردهای شوم دشمنان در بین مسلمانان و برادران دینی ایجاد اختلاف است .
اختلاف افکنی و توطئه جز راهبردهای شیطانی دشمنان است که همه منافع خویش را در منازعات مذهبی می بینند و اوج اختلاف را تا مرز داعشی‌ها پیش برده و چه خسارت‌هایی راکه به امت اسلامی تحمیل نکردند و چه منافع هنگفتی که نصیب خویش ننمودند.
حضرت امام امت آن احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) قبل از انقلاب به این توطئه تودرتوی دشمنان پی برد و بعد از انقلاب از فرصت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام برای خنثی‌سازی فتنه‌های داخلی و منطقه‌ای کمال استفاده را برده است و این ایام را بعنوان هفته وحدت نامگذاری نمودند که یک پادزهری برای بی اثر نمودن و کم اثر نمودن نقشه تفرقه افکنانه دشمنان خون آشام اسلام بود .
هفته وحدت یکی ازابتکارات سرنوشت ساز و تاریخ‌ساز امام راحل بود که موجب شد تا وحدت اسلامی جزو گفتمان رایج جهان شود .
باید بگوییم که وحدت هم هدف است و هم وسیله ،
هدف از آن جهت که در دستور الهی هست در قرآن و روایات کراراً به آن سفارش شده است ،
وسیله است از آن جهت که رشد و تعالی اسلام و غیرقابل نفوذ پذیری خاک ریزه های اسلام برای شیاطین بین المللی ؛
دشمن در جنگ با مسلمانان انواع شگردها را به کار برده است یکی از آنها ایجادجنگ هویتی است؛ برای تحقق اهدافش در این جنگ روانی روی گسل های دینی و ملی ملت‌های مختلف خیمه می‌زند و دراین جنگ روی خاکریزهای زمینی ، روی زمینه های فکری و دینی کار می‌کند و مرزهای عقیدتی را تصاحب می کند که مهمترین پیروزی دشمن فتح خاکریزها و ریشه های عقیدتی و کنترل و مدیریت مذاهب است و با مرجع سازی و جذب روحانیون انگلیسی و راه اندازی سایت ها و ماهواره ها مقدمه را برای سیطره افکار مسلمانان ایجاد می کند .


جالب است از هر مذهبی سرباز پیاده نظام و مطیع و فرمانبردار ی جذب نموده و ماموریت آنها را در جهت تخریب مقدسات بین مسلمانان برنامه ریزی می کند .
مقابل این گونه توطئه و جنگ نیاز به دفاع جدید است دفاع جدید حفظ وحدت است .
دفاع جدید دستور به وحدت و همدلی است که در متن دین آمده است دشمن ابتدا جنگ ملت با ملت جنگ شیعه و سنی جنگ دولت‌ها و سپس توجیه حضور استکبار جهانی را برای پیاده نمودن طرح خاورمیانه بزرگ را با راهکارهای کوچک نمودن کشورهای اسلامی همچون ایران سوریه و عراق عربستان ترکیه افغانستان را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
راهبردهای دشمن شعله‌ور نمودن اختلاف بین مذاهب می باشد و مصداق بارز آن را می‌توان به ایجاد جنگ نیابتی در منطقه را اندازی نمودن جنگ مسلمانان با مسلمان نماهاست .
مهمترین عامل اساسی در خنثی سازی طرح خاورمیانه بزرگ، بیداری امت اسلامی است توجه به هشدارهای رهبری معظم انقلاب است ولاغیر .
در این میان هفته وحدت یک راهبرد اساسی برای عدم تحقق توطئه های سلطه‌گران می‌باشد برای تحقق هفته وحدت باید به پنج اصل به عنوان محور اعتقاد داشته و در عمل به آن ملتزم شویم
اول وجود نازنین رسول مکرم اسلام به عنوان محور وحدت بین مسلمانان و تکریم جایگاه و شخصیت وآلای آن پیام آور صلح و دوستی و پیامبر مهربانی هاست .
دوم پافشاری به اصول مذاهب توسط پیروان مذاهب.
سوم تحمل مخالفین مذاهب و برخوردهای دوستانه و برادرانه با هم.
چهارم ارتباط و تعامل با علما و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام با همدیگر.
پنجم دشمن شناسی وآگاهی از نقشه‌های شوم دشمن در برابر آنان با تحقیق و توطئه‌های آنان در غیر این صورت چیزی جز خسارت عاید مسلمانان نخواهد شد.
برای تحقق این پنج اصل همه باید تلاش کنیم .
با کانال “نیکاخبر” با مطالب و اخبار متفاوت همراه ما باشید.
@Nikakhabar3

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *