دستگیری هکر نوجوان مازندرانی

نوجوان کلاهبردار اینترنتی، حساب بانکی ۲۵۰شهروند ساروی را خالی کرد.
فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری پسر ۱۶ساله متهم به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان ساروی خبر داد.
سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان ساروی به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز ۹۰میلیون ریال، از یک حساب بانکی، با اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس فتا، هکر اطلاعات حساب بانکی مال باخته که پسر ۱۶ساله بود شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: در فرایند تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا از مال باخته مشخص شد، متهم، میزان برداشت غیرمجاز را هزینه خرید شارژ و انتقال آن به دیگر حساب‌های بانکی کرد.
سردار میرفیضی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس با اقرار به بزه انتسابی، اذعان داشت؛ با تبلیغ صیغه در گروه‌های تلگرامی از خرداد امسال و ایجاد آی دی برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل، طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت و به هک اطلاعات حساب بانکی آنان اقدام کرده است.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه با بررسی گوشی تلفن همراه متهم، فهرست درگاههای جعلی و ۲۵۰شماره کارت‌ بانکی اشخاص به همراه اطلاعات بانکی حساب‌های مذکور که این فرد هک کرده کشف شد، به شهروندان توصیه کرد؛ در خرید اینترنتی مراقب درگاه‌های جعلی باشند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *