عباس زارع : نمایشگاه بین المللی کتاب و  مطبوعات مازندران برگزار می شود

خلاصه خبر : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برنامه های فرهنگی آبان ماه در استان گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب و مطبوعات ۲۶ آبان تا ۱ آذرماه سارى برپا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برنامه های فرهنگی آبان ماه در استان گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب و مطبوعات ۲۶ آبان تا ۱ آذرماه سارى برپا می شود.

عباس زارع پیش ازظهر یکشنبه ۱۲ آبان، در نشست با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: تاکنون ۵۰۰ ناشر با یکصد هزار عنوان کتاب برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران اعلام آمادگی کرده اند که این تعداد در حال افزایش است.

وی با اشاره به وجود ۳۸ گروه تئاتر ثبت شده در مازندران اذعان داشت: جشنواره تئاتر مازندران نیز آبان ماه در سطح استان برگزار می شود.

زارع با اشاره به برنامه های هفته مازندران افزود: هفته مازندران از ۱۳ آبان تا ۲۰ آبان با محوریت برنامه ها و آیین های بومی و هنری در شهرهای مختلف استان به صورت برنامه های فاخر و ارزشمند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های عمرانی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران افزود: تالار بزرگ و مجتمع فرهنگی و هنری رامسر که با بیش از ۱۵ سال اختلاف نظر بین ادارات ارشاد و گردشگری مواجه شده بود و تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در باغ سی هکتاری رامسر احداث می شود و به زودی تعیین پیمانکار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از تخصیص ۵ میلیارد تومان به تالار مرکزی ساری خبر داد و تصریح کرد: به امید خدا این تالار به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی شمال کشور در سال بعد به بهره برداری خواهد رسید.

وی بودجه فرهنگی استان را تنها یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خیلی از دستگاه های فرهنگی در استان چندین برابر دستگاه ارشاد بودجه دارند و نیازمند است کمک یار ما در استان باشند.

وی افزود: به زودی انجمن خیرین حوزه فرهنگ و هنر در مازندران راه اندازی می شود تا با استفاده از ظرفیت خیرین شاهد رونق بیشتر طرح های عمرانی و فرهنگی در مازندران باشیم.

زارع افزود؛ پردیس سینمای امید برای اولین بار در مازندران در شهرستان نور فعال شد و امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به برپایی کنگره مفاخر مازندران گفت: کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی و علامه طبرسی دو تن از مفاخر استان امسال برگزار می شود.

زارع تاکید کرد: نمایشگاه بازی های یارانه ای نیز برای اولین بار در مازندران برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک نیز در غرب مازندران و نوشهر برگزار می شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *