مراسم سومین روزدرگذشت”حجت الاسلام نظری “در نکا برگزار شد/ تصویر

همزمان با سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام (ص)؛شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع)و در آستانه شهادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع)مجلس سومین روز در گذشت یاد و خاطره رزمنده پر افتخار سنگر دینمداری سرباز امام زمان و شاگرد مکتب فقه جعفری معلم اخلاق عالم عامل ” مرحوم حجت السلام حاج شیخ مختار نظری ورپامی” مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدای تهران و امامت موقت نمازجمعه شهرستان نکا با حضور امام جمعه محترم نکا ، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی ،علما روحانیت معظم .سرداران سپاه فرماندهان و پرسنل پاسداران حریم ولایت،اقشار مختلف مردم خانواده های معظم شهدا و یادگاران دوران دفاع مقدس ایثارگران در فضای آکنده از حزن و غم و آندو در تکیه حضرت ابوالفضل روستای سیاوشکلا از بخش مرکزی این شهرستان با شکوه خاص برگزار شد.
در این مراسم معنوی حجت الاسلام یدالله غلامی مسئول نمایندگی سپاه کربلای مازندران به تبیین سیره نبی مکرم اسلام و دوران مبارزه آن بزرگوار در عصرجاهلیت شبه جزیره عربستان پرداخت و گفت:اسلام به سادگی به دست من و شما نرسیده است بلکه در این مسیر رسول اکرم و ائمه معصومین چه خون دلها که نخورده اند.
حجت الاسلام غلامی خاطر نشان کرد :اگر امروز کلمه لا الا اله الله در جهان طنین انداز است مرهون جانفشانی ها ی بسیاری از امامان و عالمان ونیز مشعل داران دین است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا با تسلیت سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: خونهای زیادی پای درخت اسلام ریخته شده است و این دین مبین با تحمل گرفتاری‌ها و سختیهای زیادی به ما رسید و پیامبر در تمام میدانهای سخت و دشوار استقامت کرد و کار را با استقامت پیش برد.
وی با تبیین سیره پیامبر در آگاه کردن مردم زمان خود، افزود: پیامبر اکرم با مقاومت توانست مردم نادان و گمراه جزیره العرب را آگاه و به خدا دعوت کند و جاهلان و عقب افتادگان و گمراهان را موحد کند و حتی برای سعادت آینده آنها هم اقدام کرد که گمراه نشوند.
این مسئول با بیان اینکه نگرانی پیامبر اکرم در روزهای آخر عمرشان از انحراف مردم و فتنه فتنه‌گران بعد از رحلت بود، گفت: در انقلاب پیامبر با نفوذ فرصت‌طلبها انحراف اتفاق افتاد و عده ای از مسیر حق و صراط مستقیم برگشتند که نهایتا واقعه کربلا اتفاق افتاد و مسلمانان پسر پیامبر را به شهادت رساندند و سرش را بر نیزه بردند.
غلامی گرفتاری‌ها و مشکلات امروز جامعه یک میلیارد و چند صد میلیونی مسلمانان را ریشه در انحراف بعد از رحلت پیامبر و نفوذ فرصت‌طلبها دانست و تصریح کرد: پیامبر این انحراف را پیش بینی کرد اما دشمن با یک کار حساب شده فرهنگی امت اسلام را به وضع فلاکت بار گرفتار کرد.
وی ادامه داد: پیامبر برای پیشگیری از انحراف نسخه‌های شفابخشی پیچید و دست امت اسلام داد که اگر آن روز عمل می‌کردند امروز امت اسلام به این وضع دچار نمی‌شدند.
این مسئول عمل نکردن امت اسلام به غدیر، خنثی کردن لشکر اسامه و مانع شدن از نوشتن وصیت نامه را سه عامل انحراف امت اسلام دانست و گفت: امروز اگر جمعیت یک میلیارد و چند صد میلیونی اسلام به نسخه شفابخش پیامبر که کتاب خدا و اهل بیت (ع) هستند عمل کنند مشکلات اسلامی برطرف می‌شود.
این مسئول یکی از راههای شناخت انحرافها را انقلاب‌ها و توجه به شعارهای انقلابیون دانست و گفت: شعار مردم ما در نهضت امام خمینی لا اله الا الله  بود و امروز هم در حرکت‌های مردمی شاهد شعار لا اله الا الله و الله اکبر که شعار پیامبر بعد از مبعوث شدن به پیامبری است، هستیم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت رسول گرامی اسلام دارد و دشمنی یهود و نصارا و استکبار جهانی چون دشمنی دشمنان پیامبر در همان روزگار است که با جبهه حق مخالف بودند.
غلامی با بیان اینکه جنگ امام حسین (ع) و یزید بر سر خدا و بی‌خدایی بود، گفت: امروز هم جنگ انقلاب اسلامی با استکبار و استکبار با ما بر سر خدا و بی‌خدایی است.
این مسئول با اشاره به اینکه هدف دشمن از مذاکرات هسته ای برداشتن اصل حاکمیت است، تصریح کرد: در حالی که بعضی گمان می‌کنند هدف دشمن اصل ولایت فقیه است باید بگوییم اصل ولایت فقیه بدون اصل حاکمیت معنا ندارد چرا که در اصل حاکمیت است که خدا بر سرنوشت بشر حاکم است و عالم بر محور خدا می گردد.
این مسئول ادامه داد: مردم ایران روی دست امت اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم ایستادند و ۳۰سال شعار نهضت پیامبر را روی دست گرفتند و پایش ایستادند و دهها هزار شهید دادند و همچنان شهید می‌دهند.
وی اربعین را مقدمه ظهور ولی عصر دانست و افزود: اگر انقلاب اسلامی نبود، اگر حاکمیت دینی نبود اگر امر ولایت، امام و رهبری نبود یقینا اربعین امام حسین (ع) به جمعیت بیست، سی میلیونی نمی‌رسید و اینچنین امام حسین جاودانه نمی‌شد و کربلا جهانی نمی‌شد و عاشورا بین المللی نمی‌شد.
غلامی با بیان اینکه حادثه کربلا از بی‌بصیرتی عده ای مردم بوجود آمد و اگر کتاب خدا و عترت پیامبر باشد کار به اینجا نمی‌رسد، بصیرت را تضمین کننده هر انقلابی دانست و گفت: ما در راستای بعثت رسول خدا انقلاب کردیم و باید مواظب نفوذی‌ها و فرصت طلبها و انحراف باشیم تا این انقلاب را به صاحب اصلی‌اش برسانیم.

وی گفت: پیامبر اسلام در برابر تنگناها و سختی ها همواره مقاومت فعال داشت و این را بعنوان یک اصل در برابر ناملایمات سفارش می نمود .
شایان ذکراست در این مراسم تلاوت ایات کلام الله مجید توسط برادر اسدی و اجرای دکلمه توسط برادر رضاپور و نوحه سرایی توسط برادر متولی طاهر انجام شد.
لازم به یاد آوری است حجت الاسلام نظری چهارشنبه هفته قبل پس از تحمل درد و رنج یک دوره بیماری صعب العلاج دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش پس از تشییع باشکوه توسط نماز گزاران جمعه شهرستان نکا در گلزارشهدای روستای های نیم چاه و سیاوشکلا به خاک سپرده شد .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طوسی زارم رودی از نکا در گفت:

    درود وسلام خدای بزرگ ومتعال بر روح پاکش/ چه خوب است که طلاب جوان هم با تأسی از این علمای بزرگ وپیروی از سیره فکری ونظری وعملی(رفتاروکردار) این بزرگواران ره توشه ای هرچند ناچیز برای آینده خود ونظامی که درآن نقش آفرینی می کنند ویا احیانأ خواهند کرد، کسب نمایند وبدانند که این علما بسادگی باین مقام والا نرسیده اند باشد که اسلام را بگونه ای ترسیم وتبلیغ کنند که شایسته وبایسته ی آن باشد تا مردم وبخصوص نسل های آینده راه ونشانی نظری وعملی از اسوه های اسلام یعنی (محمد وآل محمد صلوات الله علیهم اجمعین)در آنها بیابند وگرنه مسئولند وما همه مسئولیم/ومن الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *