یادواره ای برای شهدای خوشنام دانشگاه آزاد اسلامی واحدنکا/ تصویر

اولین یادواره شهدای خوشنام تدفین شده درمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکابرگزار شد .
به گزارش نیکا خبر، این مراسم به مناسبت اولین سالگرد تدوین شهدای خوشنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا با حضور جمعی از یادگاران دفاع مقدس همسنگران و خانواده های معظم شهدا ،دکتر شاعری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،فرماندارنکا و معاونین ،بیت آیت الله محمدی لاینی ، مسئولین استانی ، شهرستانی ، مردم شریف ولایت مدار منطقه،اساتید،کارکنان و دانشجویان در جوار حرم مقدس شهدای خوشنام تدفین شده دربزرگترین واحد علمی آموزشی شرق استان برگزار شد.
در این مراسم معنوی رئیس واحد نکا گفت :شهدا همیشه زنده هستند و همه نیازمند آن هستیم که ضمن مطالعه و بازخوانی حماسه جانبرکفان ایثار و شهادت بر این فرهنگ غنی تکیه زنیم
صادقی طوسی تصریح داد : عزیزانی که بعنون شهدای گمنام دراین محوطه تدفین شدند شاید به ظاهر بستگانشان حضور ندارند بلکه انها خوشنام ترین کسانی هستندکه قهقهه مستانه شان در عالم پیچیده شده و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نکا یاد آور شد :شهدا کسانی هستند که در آخرین فراز زیارت نامه خود به سبزترین سیرت و سرخ ترین صورت تاریخ نائل شدند و لباس خاکی شان لباس احرام در میقات بود.
صادقی طوسی خاطر نشان کرد : آنان با اشکهای جاری مناجات بر گونه های خاکی و خونین شان که خط فردای جوانان این سرزمین را با زیبا ترین مرکب عشق بر دیدنی ترین تابلو و تصویر هستی به تماشا گذاشتند و همه ماباید ادامه دهندراه شهدا باشیم .
و همواره با یاد خاطره آنها زنگار دل دنیایی خویش را با چشمه سار زلال صفا و اخلاصت بشویم .
وی در پایان گزارشی از روند اجرایی بنای یادمان مفدس شهدا گمنام و کمک خیرین ارائه نمود .
در ادامه این مراسم عطر آگین ، یادگار گراسنگ شهید کاظمی کربلایی سعید کاظمی به نوحه سرایی پرداختند .
همچنین در این مراسم سردار مرادی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در خصوص ایثارکری ولایت پذیری ،شهادت ایثارکری ،گفتمان مقاومت و شجاعت فرزندان ایران در دفاع از ایران اسلامی مطالب مبسوطی ایراد کرد .
درپایان به تیم های برتر جام بزرگ شهدای گمنام با محوریت دهیاریهای شرق مازندران جوایز اهدا شد.

 

 

 

 

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *