تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

محمدعلی وکیلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل قرائت کرد.

– تذکر سیدمهدی مقدسی و تعداد ۸۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ تسریع در تعیین سهامدار با اهلیت فنی، مالی و مدیریتی برای شرکت آذرآب و هپکو برای برگشت به رونق گذشته و برخورد با تخلفات صورت گرفته.

– تذکر ناهید تاج الدین نماینده اصفهان و تعداد ۲۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ دستگاه های اجرایی به اجرای ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران و بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص پرداخت فوق العاده ایثارگری به فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران.

– تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان به رئیس جمهور؛ چرا به پرستاران آسایشگاه شهید مطهری اصفهان در حال خدمت به جانبازان و ایثارگران حقوق براساس قرارداد پرداخت نمی کنید؟

– تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر تعاون؛ علت عدم استقرار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهر جدید پرند. تذکر به وزیر کشور؛ لزوم ارتقای روستاهای سیدآباد و رادکان در بخش مرکزی چناران و همچنین شهرستان شد بخش گلبهار.

– تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ چرا شرکت ذوب آهن اصفهان از اعاده به کار جانبازان بازنشسته برابر بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه امتناع می کند؟ تذکر به رئیس جمهور؛ دستور دهید سازمان تامین اجتماعی پرونده لیست صورت مزد حقوق بیمه شدگان شرکت پالایش نفت اصفهان را از مراکز استان اصفهان به شعبه تامین اجتماعی شاهین شهر انتقال دهند. تذکر به وزیر ارتباطات؛ ضرورت واگذاری تلفن ثابت و رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه روستایی علی آباد چی و بخش حبیب آباد شهرستان برخوار.

– تذکر علی اصغر یوسف نژاد به وزیر راه و شهرسازی؛ پل فرخ آباد، جادآکن به لارین، جاده گهرباران، جاده ساری به کیاسر چرا تامین اعتبار نمی شوند و به اتمام نمی رسند؟ تذکر به وزیر میراث فرهنگی؛ کم لطفی وزارتخانه درخصوص چشمه سوزک، عالم دان و ظرفیت های گردشگری در ساری و میاندورود باعث ضرر و زیان به اقتصاد مازندران شده است. تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی؛ بی توجهی بانک ملی به کارخانه چوب و کاغذ مازندران و شرکت نکا چوب و شرکت فریم در جهت حل مشکل این سه کارخانه چه توجیهی دارد.

– تذکر هاجر چنارانی به وزیر آموزش و پرورش؛ هنرستان ها و کاردانش ها و مدارس روستاها را دریابید. تذکر به وزیر آموزش و پرورش؛ زمستان در پیش است از هم اکنون به فکر امکانات گرمایشی استاندارد مدارس باشید.

– تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر اقتصادی و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ خروج یک و نیم دلار ارز از کشور برای واردات مربا و ژله در این شرایط اقتصادی چه دلیلی دارد. تذکر به رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت؛ علت افزایش حداقل ۴۰ درصدی قیمت نان در شهرهای مختلف خصوصاً استان اصفهان چیست، تذکر به وزیر کشور؛ لزوم جلوگیری از افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی به بهانه واریز ۲ درصد به حساب شهرداری تهران.

– تذکر حسین مقصودی نماینده سبزوار به وزیر آموزش و پرورش؛ مدارس برخلاف اصل ۳۰ قانون اساسی از خانواده ها به روش های مختلف پول ثبت نام و یا پول کمک به مدارس دریافت می کنند. تذکر به وزیر آموزش و پرورش؛ متاسفانه با توجه به اینکه دو هفته از شروع سال تحصیلی می گذرد هنوز بعضی مدارس فاقد معلم و کلاس درس می باشند.

– تذکر نادر قاضی پور، علیرضا محجوب و محسن علیجانی زمانی نمایندگان تهران و ارومیه به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم رفع مشکل متقاضیان مسکن از جمله شهرستان پردیس که مسکن آنها تحویل نگردیده است.

– تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه به رئیس جمهور درخصوص تسریع در کاهش بازماندگان دختر و پسر از تحصیل. تذکر به وزیر دادگستری درخصوص تعیین تکلیف کارکنان و قضات شورای حل اختلاف و تبدیل وضعیت آنها.

– تذکر ناهید تاج الدین ، فریده اولادقباد ، سهیلا جلودار زاده، خدیجه ربیعی فرادنبه و زهرا ساعی نمایندگان اصفهان، تهران، بروجن و تبریز به وزیر اقتصاد و دارایی درخصوص اجرای بند (ب) ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه ها و تخصیص اعتبارات از محل صرفه جویی تبصره ۱۴ منابع قانون بودجه سال ۹۷ به شهرداری ها برای پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری های سراسر کشور. /

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *