امام جمعه نکا : مسئولین به رهنمودها و سیاستهای ابلاغی رهبر بزرگوار بیشتر توجه کنند/ تصویر

اگر خواسته های خدا را عمل کنیم، روح رسول اکرم(ص) خوشال میشود و احساس می کند زحمات او و ائمه اطهار از بین نرفته است. حضرت علی(ع) در فرازی، در مورد جنگ افروزان جمل می فرماید: اینان مثل رعد، خروشیدند و مثل برق در بیم دادن مخالفان خود جوشیدند اما در عمل، عُرضه ی چندانی ندارد و ضعیف هستند. اما ما اینگونه نیستیم بلکه اگر چیزی را بگوییم حتما انجام می دهیم و با بارانی که داریم، سیل به راه می اندازیم.

آمریکا چقدر هیاهو به راه انداخت که چنان می کنم و چنین می کنم، اما جرات اقدام ندارد. اما ما اراده کردیم و پهباد آمریکایی را سرنگون کردیم. انسان مومن با عزم و اراده است و با توکل بر خدای بزرگ، اقدام مناسب را انجام می دهد. دشمن زورش به بچه ها می رسد. هزاران زن و کودک در یمن کشته شدند. دشمن ناجوانمرد است اما ما شیوه ناجوانمردانه در جنگ نداریم.
خطبه دوم (متن کامل)
خدای بزرگ در آیه ۱۰۲ سوره آل عمران از ما خواسته نه تنها باتقوا باشیم، بلکه تقوای حقیقی، حق تقوا را بتوانیم در زندگی دارا باشیم. آنطوری که شایسته تقوای خداست، ترس از خداست، آنگونه باتقوا باشیم. یعنی حد اعلای تقوا را باید داشته باشیم. از دنیا که می روید مسلمان از دنیا بروید. یعنی اگر در زندگی باتقوا باشید، موقع رفتن هم مسلمان از دنیا می روید اما اگر در زندگی، بی موالات، بی تقوا، حلال و حرام، محرم و نامحرم، زشت و زیبا، خوب و بد، اخلاق، وجدان و دین، هیچ چیز برای انسان مطرح نباشد، اینجور آدم تضمینی ندارد مورد مردن واقعا با دین و مسلمان از دنیا برود.

خدایا به همه ما توفیق بده در زندگی دنیا باتقوا باشیم و به هنگام مردن هم مسلمان تو را ملاقات کنیم.

هفته پیش رو، اولا سالروز شهادت حضرت رقیه(س) است، ششم ماه صفر. طبق نقلی سالروز شهادت امام مجتبی(ع) پس فردا یک شنبه هفت صفر. سالروز وفات حضرت سلمان فارسی، صحابی جلیل القدر پیامبر(ص)، سه شنبه ۹ صفر. شهادت عمار یاسر چهار شنبه ۱۰ صفر. این شهادتها و وفاتها را خدمت همه شما تسلیت عرض می کنیم. انشاءالله رهروان و پیروان خوبی برای این خوبانی که پیشکسوت و پیشگام و مشعل داران تاریخی ما بودند.

روز جهانی پست است. پست خیلی مسئله مهمی است ولی متاسفانه مسئولین پست در این زمینه خیلی فعالیت و تبلیغات ندارند که مردم با صنعت پست کاملا آشنا شوند و همینطور صنعت پست باید مدرن باشد که متاسفانه خیلی مدرن هم نیست.

روز دامپزشکی است. دامپزشکی مثل پزشک انسان، بالاخره ما حیات مشترک داریم با دام. بسیاری از بیماریها، سلامت در حوزه دام به سلامت در حوزه انسان کمک می کند.

روز جهانی کودک که روز جهانی است و متاسفانه کسانی که روز جهانی برای کودک، حقوق کودک، حمایت از کودک گذاشتند، خودشان بزرگترین جانیان برعلیه کودک هستند.

هفته نیروی انتظامی است. امروز هم حضور برادران نیروی انتظامی و هم سخنرانی فرماندهی محترم جناب آقای سرهنگ زارع، بنده صمیمانه از همه این بزرگواران و خدماتشان تشکر و تقدیر دارم. اینها وظایف زیاد، فراوان و سنگین اما با حداقل امکانات دارند بالاخره ایفای نقش می کنند. بسیاری از کمبودها را نمی توانند بگویند و نباید هم بگویند ولی ما باید درک کنیم، بدانیم که بالاخره اینها واقعا با حداقل ها تمام توان خودشان را برای برقراری و حفظ امنیت عمومی دارند می گذارند.

۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز، نیروی انتظامی کشور تقدیم انقلاب کرده. خیلی تعداد شهدا و جانبازان فراوانی هستند. بنده صمیمانه از زحماتشان تشکر دارم. رهبر عزیزمان فرمودند نیروی انتظامی باید مظهر عزت، اقتدار و رحمت باشد. (۶/۲/۹۴)

عزت، اقتدار اما در عین حال رحمت و رافت. امیدواریم که این نهاد مقدس و مخلص، موفق تر از گذشته باشد در انجام وظایف و خدمت به آرمان مقدس شهیدان.

مقام معظم رهبری، سیاسهای کلی نظام قانونگذاری کشور را ابلاغ فرمودند. ما در نظام قانونگذاری نارسایی ها و کم و کاستیهای متعددی داریم و ابلاغ این سیاستها اگر مسئولین مربوطه سیاستها را جدی بگیرند، می تواند در رفع ان کاستیها بسیار موثر و مفید باشد. بسیاری از سیاستها را در گذشته، مقام معظم رهبری سیاستهای اقتصاد مقاومتی، سیاستهای کلی فضای مجازی و امثال اینها را ابلاغ فرمودند که بعضیها بهتر و بعضیها ضعیفتر مورد توجه قرار گرفتند. مسئولین به رهنمودها و سیاستهای ابلاغی رهبر بزرگوار هر چه بیشتر توجه کنند قطعا نفع اش را خواهیم برد.

در منطقه، در عراق یک آشوبهای خیابانی در بعضی از شهرهای متاسفانه شیعه نشین با عوامل و ایادی دولتهای مرتجع منطقه و در راس آمریکا، آشویهایی اتفاق افتاده. در آستانه اربعین هم اربعین را تحت الشعاع قرار دهد، هم از رفتن زوار به مراسم اربعین جلوگیری کند و هم یک بدبینی را بین دو ملت ایران و عراق به خصوص به وجود بیاورد یا تشدید کند چون قبلا هم این حرکتها بود.

۷۹ درصد، ۸۰ درصد، توئیت که در این زمینه آشوبها اتفاق افتاده در عراق، از عربستان سعودی است. نقش عربستان در آشوبهای یکی دو سال ایران و فتنه های ۸۸ مشخص، امروز هم در عراق نقش عربستان در این آشوبها. مردم عراق باید حواسشان جمع باشد.

عملیات «نصر من الله» که انصارالله و نیروهای مقاومت یمن برعلیه نیروهای سعودی انجام دادند، هزاران کشته، زخمی و اسیر، از بزرگترین عملیاتها بعد از حمله به قلب انرژی و نفت سعودی، این ضربه هم بسیار ضربه کاری است منتهی هر دفعه از این ضربه ها که متحمل میشود نظام وهابیت سعودی، چون چاره ای ندارد نسبت به ایران می دهد که ایران این کار را کرده. یمن از هر طرف، از دریا، هوا و همه جا محاصره است و دسترسی نه به ایران و نه هیچ نیروی دیگری ندارد، اینها خودشان مقاومت فعال، دکترین حضرت امام را اینها الگوی خودشان قرار دادند. این مقاومت فعال را ملتهای دیگر الگو قرار دادند. آنها این درس را مثل درس آقا اباعبدالله الحسین(ع)، آزادی، ذلت ناپذیری، هیهات منه ذله، این درس را هر ملتی بگیرد آزاد خواهد شد. بنابراین نه ایران و نه کسی دیگری، این ملت یمن است که خودش بر اساس مصالح خودش در مقابل ظلمها ایستاده و دارد مقاومت می کند.

مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که پریروز در جمع فرماندهان سپاه داشتند هم از سپاه اظهار رضایت فرمودند، فرمودند من از سپاه راضی هستم و هم فرمودند قانع نیستم. حالا، خود سپاهیان عزیز بروند این را بشکافند، باز کنند و ببینند چرا مقام معظم رهبری فرمودند من قانع نیستم، چه باید بکنند که اینها قانع شود. قانع کردن ولایت مهمتر از راضی کردن ولایت است. یک درجه از راضی کردن بالاتر، کاری کنیم ایشان قانع شود به این شرایط ما.

البته بخشی از انتظارات را هم که زیرمجموعه همان قانع شدن است فرمودند. فرمودند نگذارید سپاه پیر و محافظه کار شود. پیری سن و سال نه، پیر از نظر انگیزه و روحیه، از نظر از دست دادن نشاط. پیر و محافظه کار نشود، قرص و محکم پای ارزشهای انقلاب باید بایستد.

مقام معظم رهبری در همان دیدار این جمله را هم فرمودند: به بعضی بخشها تذکرمی دهم، شش ماه می گذرد هیچ حرکتی انجام نمی گیرد چون جهادی نیستند.

مدیریت جهادی بسیار بسیار مهم است و امروز لازم است، براساس همان بیانیه گام دوم انقلاب که بار اصلی روی دوش جوانها گذاشته شده. باید نهضت و قیامی برای ورود نسل جوان جهادی به حوزه های مدیریت و عرصه های سیاست مملکت انشاءالله باید انجام شود. (تکبیرحضار).

مقام معظم رهبری در رابطه با استکبار، آمریکا و اروپا هشدارهای جدی دادند و فرمودند که باید گامهای بعدی در کاهش تعهدات ایران محکم باید برداشته شود و ادامه پیدا کند. این هم بخاطر راه آمدن با دولت است وگرنه نظر خود مقام معظم رهبری این بود که اگر آنها برجام را پاره کنند ما برجام را آتش می زنیم. یعنی اگر آن روز آمریکا نقض کرده باید ما هم نقض می کردیم، ما هم می آمدیم بیرون. ولی ما ماندیم. گفتیم ببینیم اروپا چکار می کند؟ چهارده پانزده ماه اروپا ما را سرکار گذاشته، اخرش هم رفتیم تصمیم بگیریم گفتیم گام به گام ما کاهش می دهیم. هر گام چقدر؟ دو ماه؟ او یک جا همه تعهد را می گذارد زیر پا و ما بعد از پانزده ما تازه تصمیم می گیریم گام به گام. این چه جور رفتار با یک میثاق بین المللی است و از نظر حقوقی هیچ وجهه ای ندارد. اما حالا که بالاخره تصمیم گرفتند مجموعه دولت و نهادهای عالی امنیتی که گام به گام کاهش پیدا کند، رهبر بزرگوار فرمودند این را حداقل ادامه دهید و وسط راه این را متوقف نکنید.

لهذا ما در حمایت از فرمایش رهبر بزرگوارمان خواستار ادامه گامهای بعدی در کاهش تعهدات برجامی خودمان هستیم. (تکبیر حضار).
پایگاه اطلاع رسانی مصلای امام خمینی نکا

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *