از مقام شامخ آلاله های مسجد شهدای نکا تجلیل شد/ تصویر

در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره  شهدای مسجد شهدای شهرستان نکا  سرهنگ احمد ذلیکانی  عضو گروه تفحص  از سپاه کربلای مازندران به تبین اثار و مقاومت دلاور مردان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت : ولایت پذیری رزمندگان ما در دوران دفاع سبب شد تا کمترین امکانات از کشورمان در مقابل دشمنان دندان مصلح دفاع کنند .
به گزارش  نیکا خبر ،  سرهنگ ذلیکانی  گفت: آنها توانستند با خلوص نیت و بدون کوچکترین چشم‌داشتی تنها برای اینکه کاری از امور نظام جمهوری اسلامی ایران به انجام برسد وارد میدان شوند و خداوند هم آنها را نصرت بخشید.
او گفت : فرزندان ما با تکیه بر نیروز ایمان  خود و در پی  فرمان ولی  زمانه در دفاع  از میهن اسلامی مقابل دشمن برخاستند و هرچند که در ماه‌های پایانی جنگ ارتش رژیم بعث نیز دچار تحلیل نیروی و کمبود سخت‌افزار جنگی بود، اما حامیان آن در اعمال فشار بیشتر به ایران از پای ننشسته و او را تجهیز نموده و با   در اختیار قرار دادن جنگ‌افزار جدید تشویق به ادامه جنگ با ایران کردند تا جایی‌که عراق در پایان جنگ ۴۰۰ هواپیمای نظامی خود را از دست داده بود، اما در عین حال با حمایت شوروی و فرانسه حدود ۷۰۰ هواپیمای جدید با به‌روزترین امکانات در اختیار آنها قرار گرفت.
وی تأکید کرد: در قرآن می‌خوانیم «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» یعنی اگر خداوند را یاری دهید، خدا نیز شما را یاری دهد و قدم‌هایتان را ثابت می‌سازد، به راستی این به چه معنی است و مگر خداوند نیاز به یاری بنده خود دارد؟ خداوند ابتدا این انتظار را دارد که بنده با خلوص نیت و پاکی عقیده در راهی که به آن ایمان راسخ دارد وارد شده و آن را به انجام برساند و آن زمان است که باقی راه را تا طی مسیر برای او هموار می‌سازد؛وجود امکانات بسیار کمی که ما در قیاس با دشمن داشتیم، چنین پیروزی حاصل نمی‌شد.
وی گفت : حضور در محافل شهدا توفیق می خواهد که به دعوت شهدا در این مراسم شرکت می کنیم و قدر این لحظات را بدانید .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *