امام جمعه گلوگاه : ویژگی های انسانی حضرت زینب بهترین الگوی برای جامعه ماست/ تصویر

امام جمعه گلوگاه  در همایش رهروان زینبی که امروز در آستان مقدس امامزاده مفید نکا برگزار شد گفت: اگر مقتدای ما حضرت زینب(س) است با توجه به دو صفت ایشان می‌توانیم در جامعه امروز اثرگذار باشیم همچنان که وی در دنیای اسلام اثرگذار است.

به گزارش نیکا خبر ، دکتر میر احمدی در همایش رهروان زینبی که به همت اداره اوقاف و امور خیریه و همکاری حوزه های مقاومت بسیج خواهران  شهرستان نکا در آستانه امام زاده  این شهرستان  برگزار شده بود ضمن دعوت  از مردم در جهت تکریم شایسته از امام زادگان  خاطر نشان کرد :مردم تکریم امامزادگان را بر خود واجب دانسته وقطعا واقفند که  وجود مبارکشان  برکتی برای کشور عزیز ایران و شهرمان هست .

او با اشاره به برگزاری همایش رهروان زینب گفت :معمولا  راهپیمایی ها و مراسمات و مناسبات زنها بیشتر شرکت می کند دلیل بر اینکه فرهنگ زینب جا افتاد  شهدای مدافع حرم مانومنه بارز آن است برای دفاع از حرم بی بی حضرت زینب رفتند ؛ یعنی اینکه این فرهنگ تاثیر دارد  کارهای فرهنگی زمانبر هست  اما نتیجه بخش  اگر شهدای مدافع حرم نبودند  یک لقمه نان جهان خوران می شدیم دشمن فهمید نمی‌توانند به سمت ایران حمله ور شود  به خاطر این جلسات به خاطر اربعین امام حسین جریانی که یکی دو سال گذشته اتفاق افتاد چه کسی این موج سونامی “آمدنیوز” و شایعات و این همه اکاذیب را از بین برد وجود مقدس محرم بود و الا  محرم نبود  تلفات زیادی داشتیم .

وی گفت : ویژگی های انسانی حضرت زینب بهترین الگوی برای جامعه ماست اولین ویژگی حضرت زینب آینده نگری و نشانه ش در ازدواج است که گفت من از حسین جدا نخواهم شد .

وی  با اشاره به تبیین موضوعات در دفاع علمی از دین و مکتب اسلام تصریح کرد: امروز شاهد هجوم شبهات به اسلام، مکتب شهادت و امام و دین‌مان هستیم و متأسفانه این اقدامات توسط برخی ایادی هم در کشورمان در حال اجراست.

آیت الله میر احمدی  تصریح داد : مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ باید در بخش آفندی و پدافندی در موضوعات فرهنگی قوی عمل کنیم، لذا همه ما باید در جاهایی که می‌توان اقدام فرهنگی و انقلابی انجام داد، استقبال فراوانی از آن کارها شود. وجود این همه شبکه ماهواره‌ای خارجی نه برای دلسوزی و نه برای اجرای اقدامات فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است، بلکه هدف آنان جوانان این مرزوبوم است و می‌کوشند با برخی مطالب غیراخلاقی کشور را به سمت اضمحلال بکشند.

امام جمعه گلوگاه  اظهار کرد: حضرت امام حسین علیه السلام در روز دهم عاشورا انقلاب عظیمی را رقم زدند که با همه تلاش‌های دشمنان چه در کوفه و چه در کاخ یزید و چه در تمام طول سفر کاروان از کربلا تا شام نه تنها فراموش نشد بلکه اکنون نیز پس از یک هزار و ۴۰۰ سال همچنان زنده و پاینده و بسترساز بسیاری از انقلاب‌های دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام زین العابدین (علیه السلام) در انتقال پیام انقلاب عاشورا به تمامی مسلمانان آن زمان بیان داشت: حضرت زینب (س) نه عرصه جنگ سخت و با شمشیر بلکه در عرصه جنگ نرم مکاران زمان خویش را رسوا کردند و انقلاب حسینی را مستحکم کردند.

امام جمعه گلوگاه  افزود: بزرگ‌ترین حرکت حضرت زینب(س) در جامعه بعد از سیدالشهدا دعوت به دین بود و اگر روشنگری ایشان نبود، واقعه عاشورا ماندگار نمی‌شد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه در بخش اخلاق رشد و تعالی پیدا کند، باید به تکلیف خود بر اساس دین و ترویج آن در جامعه عمل کرده و مردم را به سمت دین دعوت کنیم که این کار باید با استدلال صحیح و واقعی در جامعه باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد :  زینب‌وار زندگی کردن در جامعه امروز تنها به اقتدا کرده به ایشان و جاری کردن این موضوع بر زبان نیست، بلکه باید ضمن عبادت فردی نسبت به جامعه حساس بود و به دین خود در این باره عمل کرد.

وی گفت: فلسفه لحظه به لحظه اقدامات زینب کبری دعوت به خداوند و دین او بود.

امام جمعه گلوگاه  افزود: خطبه‌های حضرت زینب(س) و حضرت امام زین‌العابدین(ع) در کوفه و شام مردم را آگاه کرد و روشنگری‌های اهل بیت امام حسین(ع) از شام تا مدینه پایه‌های حکومت جور و ستم را متزلزل و انقلاب کربلا را جاویدان کرد.

وی افزود: حضرت زینب(س) زنی شجاع و عابد بود که در تبعیت از ولی زمان خود حرکت می‌کرد ما نیز با یاری جستن از خداوند می‌توانیم اینگونه باشیم تا به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) لبیک بگویم.

دکتر میر احمدی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن همواره در صدد رخنه، نفوذ و انحراف انقلاب‌ها است بیان کرد: ما نیز باید همواره با الگوگیری از بصیرت و سیره عاشورایی حضرت زینب (س)، در صدد حفظ انقلاب و دستاوردهای آن باشیم.

ضمنابا  قرائت بندهای میثاق‌نامه حضرت زینب علیها السلام ندای لبیک یا حسین و لبیک یا زینب توسط بانوان مومن و انقلابی در صحن آستان مقدس حضرت امام زاده مفید  (علیهم السلام) طنین‌انداز شد.

 

 

 

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طوسی زارم رودی در گفت:

    سلام و درود خدا یر زینب سلام الله علیها که مظهر صبرو حجاب وعفت وحیا عظیم بود مانند مادر بزرگوارش ودرود بر خواهران باغیرت وبا حجاب وبا عفت وطنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *