از مقام شامخ شهدای نوذر آباد نکا تجلیل شد/ تصویر

در ایام  اسارات خاندان آل الله  بیست و یکمین یادواره شهدای روستای نوذر آباداز بخش مرکزی شهرستان  نکا با شکوه و حضور کم نظیر مردم ولایت مدار منطقه در جوار حرم مطهر امام زادگان عبدالکریم و عبدالرحیم برگزار شد .

به گزارش نیکا  خبر ، حجت‌الاسلام روح‌الله تراب نسب با اشاره به اینکه شهدا به تکلیف الهی که بر عهده داشتند جان در طبق اخلاص گذاشتند گفت : ۱۰ هزار و ۴۰۶ شهید مازندران می‌توانستند در کنار خانواده خود در شمال سرسبز در رفاه و آسایش زندگی کنند اما خودشان را به خطر انداختند تا من و شما در رفاه و آسایش باشیم و این شهدا فرزندان آخرت هستند.
وی ادامه داد: شهدا از یاد نمی‌روند، سالهاست که برای‌ آنها مراسم یادواره شهدا برگزار می‌کنیم، ۱۰۰ سال دیگر هم این یادواره را برگزار می‌کنیم چرا که تازه نسل‌های بعد از انقلاب می‎آیند که بدون دیدن این افراد، آنها را به‌عنوان الگو انتخاب می‌کنند و زندگی افرادی را که سربازان امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بودند به‌عنوان الگوی خود انتخاب می‌کنند.
وی افزود: زندگی شهید چمران، شهید بابایی و شهید باقری توسط شیعیان در کشورهایی نظیر هند، پاکستان، اندونزی، مالزی خوانده می‌شود و همان‌طور که ما مقتل و روضه می‌خوانیم و اشک می‌ریزیم آنها نیز این کتاب را می‌خوانند و اشک می‌ریزند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امیرالمؤمنین می‌فرمایند این افراد فرزندان آخرت هستند، تصریح کرد: این افراد مربوط به یک مرز و منطقه نیستند.
تراب‌نسب با اشاره به نکات موجود در وصیت‌نامه شهدا، تصریح کرد: اگر اساتید و دانشجویان ما ۳۰ جلسه بحث تحلیل سیاسی بچینند، نمی‌توانند مثل شهدا که این عصر، زمان و جامعه را ندیدند تحلیل کنند.
وی افزود: با بررسی وصیت‌نامه ۵ هزار شهید متوجه شدند مهم‌ترین نکته‌ای که در بیشتر وصیت‌نامه‌ها به آن اشاره‌شده، بحث ولایت مطلقه فقیه بوده است.
این روایت‌گر دفاع مقدس بیان کرد: تا قبل از فتنه ۸۸ سعی تمام رسانه‌های دیداری و شنیداری دشمن در این بود که به تمام دستگاه‌های مرتبط با ولایت‌فقیه ضربه بزنند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهدا اهل بهشت هستند، تصریح کرد: چه‎طور وقتی شهیدی را بعد از ۳۵ سال می‌آورند و روی تابوتش نوشته شهید گمنام خوشنام من و شما خودمان را به هر آب‌وآتشی می‌زنیم تا دست خود را به تابوتش برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: شهدا تازه دوران مانورشان شروع‌شده و مقام معظم رهبری نیز درباره شهدا فرمودند: شهدا امام‌زادگان عشق‌اند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام‌زادگان معمولاً در زمان خودشان غریب بودند و مورد حمله و ظلم حکومت قرار می‌گرفتند، گفت: لذا به نقاط مختلف پناه می‌بردند، امروز شما در هر روستایی در هر منطقه نگاه کنید دسته‌های عزاداری را می‌بینید که همه به‌طرف امام‌زاده‌ها می‌روند.
وی ادامه داد: شما یقین بدانید به عصر و زمانی می‌رسیم که محل حضور همه مردم مقبره شهدا است، زیرا شهدا فرزندان بهشت هستند و نائب امام زمان (عج) بدون حکمت حرفی را نمی‌زند.
وی در پایان گفت: اگر در مراسم یادواره شهدا شرکت می‌کنید اولین چیز که مدنظر شهدا، صالحان و فقها، قرار دارد حجاب است حواسمان باشد دشمن در این زمینه برنامه ها  و تلاش می کند تا غیرت مردان ما کم و عفت زنان جامعه لکه دار گردد نگذارید که دشمنان به اهداف شوم و نگین خود برسند .

 

نکته:در این یادواره  حضور مدیران شهرستان بسیار کم رنگ بوده و تنهایک و یا دو مدیر دولتی از شهرستان در این محفل نورانی حضورداشتند گویا  توفیق حضور نداشتند .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *