افزایش ۱۰ درصدی جذب طلبه در مازندران برای تحصیل علوم دینی

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه مازندران از آغاز سال تحصیلی حوزه های علیمه  از ۲۳ شهریور ماه در استان  خبر داد

به گزارش  نیکا خبر ، حجت الاسلام جعفر طبرسی در گفتگوی تلفنی  با این پایگاه خبر ی  گفت :مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان مازندران با حضور حضرت آیت الله غروی عضو شورای حوزه های علمیه و مدیر حوزه علمیه استان مدیران مدارس  طلاب محترم بصورت رسمی و نمادین همراه با ویژه برنامه در مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل در تاریخ ۲۴ شهریور برگزار می گردد .

وی گفت : مازندران با تعداد ۲۵ مدرسه بیش از ۲۵۰۰ نفر طلبه در حال تحصیل دارد که شرایط تحصیل  تا سطح ۴ خارج فقه   در استان فراهم است

طبرسی  خاطر نشان کرد : همچنین در چند مدرسه علمیه رشته های تخصصی در حال برگزاری است که طلاب مدارس علمیه می‌توانند پس از سطح دو به یکی از رشته‌های تخصصی ادامه تحصیل بدهند .

وی تصریح داد : درخشش و مجاهده طلاب مدارس علمیه استان مازندران از قدیم الایام جایگاه ویژه و مهمی را در عرصه تهذیب و پژوهش و تبلیغ و آموزش ا بهمراه داشته‌است .

او گفت : ورودی حوزه علمیه استان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است و شرایط مورود و تحصیل  علوم دینی  پس از امتحان ورودی مصاحبه تست شخصیت توسط مشاورین نظر صیانت ومیثاق طلبگی که هر یک از این جهت پذیرش طلاب مستقل می‌باشد پذیرش می‌شوند.

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *