پنجمین اجتماع عاشورائیان قلعه سر نکابرگزار شد/ تصویر

اجتماع  عاشورائیان قلعه سر نکا به همت و دعوت  جوانان عاشورایی  این روستا در پنجمین سال خود با حضور مردم ولایت مدار و معزا  با شکوه خاص برگزار گردید.

به گزارش  نیکا خبر ،حجت الاسلام سیف الله سهرابی ریاست اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان نکا در این اجتماع ضمن قدردانی ازحضور خالصانه و عارفانه مردم ولایت مدار شهرستان نکا در برپایی برنامه های مختلف دهه  اول محرم  آن را نشان از قدرت شیعیان برشمرد.
حجت الاسلام سهرابی  با اشاره به جریان تقابل حق و باطل گفت: حضور پرشور مردم در آئین‌های عزاداری برای سرور و سالار شهیدان بیانگر عشق و ارادت این مردم به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی  تصریح کرد: نهضت حسینی به عاملی برای وحدت، عزت و اقتدار ملت‌های مسلمان مبدل شده است.

رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان نکا با اشاره به نقش نهضت حسینی و عاشورایی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مقاومت، ایستادگی برابر مستکبران، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی پیام‌های مهم قیام امام حسین(ع) از لحظه آغاز حرکت تا شهادت آن حضرت و یاران باوفایش در صحنه کربلا و سپس اسارت خاندان اهل‌بیت(ع) به دست یزیدیان است.

شایان ذکر است اجتماع عاشورائیان قلعه سر همه ساله با هدف ذاتی پیام عاشورا وحدت و همدلی و اقامه عزاداری با شکوه برگزار می گردد که هر سال بر رونق آن افزوده می گردد و از حال و هوای خاص و شور حسینی برخوردار است .

در این مراسم دو تن از مداحان شهیر شهرستان و استان آقایان روخفروز و نظام زاده به مرثیه سرائی پرداخته و قبل از آن نیزمعین وکیلی بهمراه گروه خود به اجرای  سروده های خود پرداختند .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *