آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی دیگر در نکا

عملیات اجرایی ساخت ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایران در سایت نیروگاه شهید سلیمی نکا در شرق مازندران شروع شد.
به گزارش نیکا خبر ، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور نیز در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۲ واحد نیروگاهی در نکا گفت:امسال ما توانسیتم از پیک سال قبل تو همین لحظه که در خدمت شما هستم ۳۲۵۰ مگاوات واحد جدید وارد مدار تولید برق با برنامه‌ریزی کردیم که سال آینده به همین میزان بیش از این میزان ظرفیت تولید برق کشور را افزایش بدهیم
مهندس مسحن طرز طلب گفت :دراستان مازندران متاسفانه کسری تولید داریم این استان بسیار مهمی هست و هزار مگاوات کسری تولید وجود دارد و برنامه‌ریزی کردیم که این کسری را با احدات این دو واحد تا سال ۱۴۰۰ وارد مدار کنیم نیروگاه سخرود و زیم آور ساری را در دستور کار خود داریم به هر ترتیبی هست باید این هزار مگاوات را در استان اضافه کنیم تا هموطنان ما دچار مشکل نشوند این پروژه البته قیمت تمام شده ۲۵۰۰ میلیارد تومان هست واحد گازی آن اجرایی میشه واحد بخار از سال آینده کلید خواهد خورد و این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به بهر برداری خواهد رسید .
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۲ واحد نیروگاهی را افزون بر۱۴ هزار میلیارد ریال بیان کرده است.
محسن نعمتی نیز در آیین کلنگ زنی ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی نکا اجرای این طرح را در راستای عملیاتی کردن طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا و توسعه پایدار برق کشور بیان کرده است.
وی مدت زمان تکمیل این ۲ نیروگاه را حدود ۲۴ ماه بیان کرد و اظهار داشت: با تکمیل این ۲ نیروگاه حدود ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت برق تولیدی در نیروگاه شهید سلیمی نکاء اضافه می‌شود.
به گفته نعمتی با اتمام عملیات ساخت این واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی، عملیات ساخت یک واحد نیروگاه بخار نیز با ظرفیت ۱۶۰مگاوات در حاشیه این نیروگاه در راستای توسعه نیروگاه شهید سلیمی شروع خواهد شد.
وی اضافه کرد: با تکمیل این ۲ واحد برای حدود ۵۰۰ نفربه صورت شناور ایجاد اشتغال خواهد شد.
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکاء ظرفیت فعلی این نیروگاه را حدود ۲ هزار و ۲۱۴مگاوات اعلام کرد.
عملیات ساخت نیروگاه شهید سلیمی نکاء درسال ۵۴ شروع و در سال ۵۸ نیز نخستین واحد بخار وارد مدار و مابقی سه واحد دیگر نیز پس از حدود۱۸ ماه به طور متناوب وارد مدار شدند.
ساخت نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمی نکاء نیز در سال ۸۲ شروع و در سال ۸۵ وارد مدار شده است.

دکتر علی محمد شاعری نماینده مردم شریف شهرستانهای بهشهر گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم کلنگ زنی از این طرح گفت : با به بهره‌برداری رسیدن این واحد‌ها در مجموع ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می‌شود.

شاعری با بیان اینکه در این نیروگاه‌ها امکان نصب واحد بخار سیکل ترکیبی کلاس E با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وجود دارد، گفت: با در مدار قرار گرفتن این نیروگاه‌ها، میزان تولید برق به میزان ۴۸۴ مگاوات افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اعتبار اجرای این پروژه در شرق استان را هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این طرح ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

شاعری گفت: این طرح از لحاظ اعتباری بزرگترین طرح استان است .

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: تبدیل نیروگاه‌های گازی موجود به سیکل ترکیبی یکی از اقدامات بزرگ در صنعت برق است که می‌تواند مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف کند.

او گفت: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی سبب افزایش راندمان تولید برق می‌شود.

شاعری افزود: با ساخت این دو واحد نیروگاهی جدید در شرق مازندران، شاهد رویداد بزرگی در صنعت برق و تولید انرژی در این منطقه خواهیم بود .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *