افتتاح یک باب مسکن مددجوی بهزیستی درمیانگاله نکا/ تصویر

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی استان مازندران از احداث ۲۳۸ واحد مسکن ارزان قیمت برای خانواده های دو معلول در استان خبر داد .

به گزارش نیکاخبر،سیدحمیدعلوی درحاشیه افتتاح یک باب مسکن ویزه خانواده دو معلول در روستای میانگاله نکاگفت : سهمیه استان درساخت واحد های مسکونی برای خانواده های دو معلول استان۴۷۷ باب بوده که تاکنون ۲۳۸ باب از این خانه های تحویل شده و مابقی در دست ساخت است .

وی گفت : در هفته دولت امسال ۱۲ باب مسکن برای خانواده های دو معلول و ۷۵واحد برای خانواده های تک معلول مسکن احداث وتحویل شده است .

علوی گفت: همان‌طوری که استحضار دارید در فرآیند توانمندسازی معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی دومقوله برای ما بسیار حائز اهمیت است یکی ساخت مسکن و دیگری اشتغال مددجویان و معلولان ما و جامعه هدف بزرگ سازمان بهزیستی که  الحمدالله سازمان بهزیستی نگاه ویژه‌ای نسبت به  اشتغال معلولین و هم ساخت مسکن معلولین دارد و باید به استحضار برسانم که در هفته دولت ما ۱۲ واحد برای خانواده دو معلول و همچنین ۷۵ واحد برای خانواده تک معلول و برای زنان و سرپرستان خانوار افتتاح خواهیم کرد و سهمیه دو معلول ۴۷۷ واحد در سطح استان مازندران امسال سهمیه داریم که ۲۳۸ واحد شروع کردیم و ۲۳۹ واحد  در دست اقدام داریم که انشالله با جذب اعتبارات دولتی و اهتمامی که همه مسئولین استان به ویژه خیرین بزرگوار موسسات خیریه و دستگاه‌های حمایتی همسو با نهاد با سازمان بهزیستی دارند و همیشه هم در جریان مالی و حمایت و قرار گرفتند این مهم اشاره تا پایان سال به سرانجام برسد و مددجویان ما با دلخوش به مسکن خودشان دست یابند .

معاون مشارکت های مردم سازمان بهزیستی مازندران تصریح داد: به  ازای هر خانوار دو معلول شهری ۳۰۰ میلیون ریال، به ازای هر خانوار دو معلول روستایی ۱۸۰ میلیون ریال وبرای تک معلول ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

داعی رئیس اداره بهزسیتی  شهرستان نکا با اشاره به اینکه بعد از جریان سیل در شهرستان نکا ماموریت این اداره ساخت دو باب مسکن برای مددجویان بود که یک واحد کلنگ زنی شده و یک بابی هم با پشرفت فیزیکی  ۴۰ در صد در حال ساخت داریم .

وی گفت : برای ساخت مسکن مربوط به خانواده دو معلول  در روستای میانگاله  اداره بهزیستی شهرستان ۲۰ میلیون تومان هزینه کرده است و مابقی  ان از سوی خیرین محترم و اهالی روستا تامین شده است .

داعی با اشاره به اینکه در شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نکا بیش از۴۳۰۰ نفر تحت حمایت اداره بهزیستی می باشند گفت: از این تعداد ۲۸۵۰ نفر معلولیت جسمی دارند .

وی در پایان از معاونین محترم فرماندارف معاون مشارکت های مردم بهزیستی  استان و مدیران دستگاههای اجرای  که در ائین افتتاحیه مسکن مددجوی بهزستی حضور یافتند قدردانی نمود .



دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *