آئین گرامیداشت روزپزشک با حضور پزشکان نکایی /تصویر

رئیس نظام پزشکی شهرستان نکا از برگزاری آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز با حضور پزشکان، داروسازان این شهرستان بهمراه خانواده محترمشان خبر داد .

به گزارش نیکا خبر ، دکتر اسماعیل محمودیان در سخنانی این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت، و تبریک روز پزشک و داروساز به فعالان در این عرصه ،با اشاره به اینکه سلامتی در کنار امنیت بالاترین نعمت الهی ایست افزود: وظیفه شما عزیزان در این راه بسیار سنگین و خطیر است.
وی، با اشاره به نامگذاری یکم شهریورماه به نام روز پزشک و پنجم شهریورماه به عنوان روز داروساز و تجلیل از خدمات پزشکان و دانشمندان شهیر ایرانی بوعلی سینا، محمد زکریای رازی، حکیم جرجانی افزود: در شهرستان نکا بیش از ۲۵۰ عضورنظام پزشکی شهرستان می باشند که ۱۵۰ نفرشان پزشک و ۱۰۰ نفر دندان پزشک ، دارو ساز و وکارشناسان دارای پروانه فعالیت در این عرصه می باشند .
او گفت : اگر جامعه ای پزشک نداشته باشد، برای روز سختی و بیماری پناهی نداشته باشد و اگر برای درد خود دارو و درمانی نداشته باشد، همیشه در التهاب و اضطراب روز بیماری خود یا اعضای خانواده، دوستان، همشهریان یا همنوعان خود است.
وی تصریح داد :شما آورنده صحت و سلامت و آورنده بخش بزرگی از امنیت روانی جامعه هستید.شما مایه آرامش و امنیت جامعه هستید.
دکتر محمودیان گفت : برخی فکر می‌کنند‌ پزشکان جامعه درمانگر درد اعضای بدن انسان ها هستند؛ این‌چنین نیست. پزشکان به عنوان پناه و ملجأ مردم هستند. آن کلمه‌ای که پزشک متخصص به بیمار می گوید با آن زبان مهربانانه اش که پدرم ناراحت نباش، مشکلت حل می‌شود، این ۵۰ درصد درمان است.
دکتر محمودیان اظهار امیدواری کرد: جامعه پزشکی بتواند برای احیای جایگاه پزشکی و قداست این حرفه تلاش کند چرا که هنوز هم مردم از طبیب به عنوان پناهگاه خود یاد می کنند و نباید به این جایگاه مقدس خدشه ای وارد شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از پزشکان نمونه کشوری و شهرستان تقدیر و تجلیل شد.

شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز با حضور تعدادی از پزشکان، داروسازان و پزشکان پیشکسوت همراه با اجرایی طنز نمایشی اجرای موسیقی و غزل خوانی در مجموعه تالار پذیرایی حاج حسن برگزار شد.

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *