امام جمعه نکا :زن و شوهر باید طوری زندگی کنند که همسفر هم تا بهشت باشند/تصویر

آیت الله محمدی لائینی امام جمعه محترم شهرستان نکا در آغاز خطبه اول، نمازگزاران و خود را به تقوای الهی توصیه کردند و گفتند: گاهی انساندر زندگی احساس تنهایی می کند و تنها می شود. برای اینکه انسان احساس تنهایی نکند، باید خدا با او باشد و راهش این است که باتقوا باشد. «ان الله مع المتقین» باید خدا را از خود راضی کنیم تا دست الهی همواره بالای سر ما باشد.
امام جمعه محترم نکا در ادامه به تفسیر خطبه ۷ نهج البلاغه پرداختند و گفت :
در این خطبه، حضرت به مذمت شیطان می پردازد. شیطان با ما انسانها ارتباط برقرا می کند تا ما را منحرف سازد اما براساس فرمایش حضرت، تا زمانی که چراغ سبز به شیطان نشان ندهد، شیطان به سمت او نمی آید.
یک عده هستند که ملاک زندگی شان خدا نیست بلکه شهوت است که در این صورت، شیطان، شریک گمراهی های آنها میشود و این افراد، دام شیطان می شوند برای اینکه افراد دیگر هم در دام شیطان بیفتند.
شهوات، میدان مغناطیسی شیطان هستند که مردم را به سوی خود جذب می کنند.
امام جواد(ع) فرمود: «شهوت ممکن است چند لحظه شادی و مسرّت برایت به دنبال داشته باشد اما عاقبت آن، حزن و اندوه است».
امروز سالروز شهادت امام جواد(ع) است. آن حضرت در دهم رجب سال ۹۵ هجری متولد شد و ۲۵ سال از عمر شریف آن حضرت گذشت تا اینکه به دست معتصم و امّ فضل به شهادت رسید.

چکیده خطبه دوم

امام جمعه محترم نکا در آغاز خطبه دوم نیز نمازگزاران و خود را به تقوا و دوری از محرمات سفارش کردند و گفتند: انسان از هر چیزی ممکن است پشیمان شود اما هیچوقت از باتقوایی پشیمان نمی شود. تقوا، سرمایه بسیار ارزشمندی است.
امام جواد(ع) فرمود: «آنهایی که با گناه می میرند تعدادشان بیشتر از کسانی است که با اجل طبیعی می میرند و کسانی که با نیکی و تقوایی عمر طولانی می کنند بیشتر از کسانی هستند که به طور طبیعی عمر طولانی می کنند».
خطیب جمعه نکا به مناسبتهایی مانند حجه الوداع و سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) اشاره کردند و گفتند: معرفت نسبت به این ازدواج باید به مردم ما این درس را بدهد که در ازدواج فرزندان خود دقت کنند و ملاک ها را آن چیزی قرار دهند که آن بزرگواران قرار دادند.
ایشان با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، خلبان شهید بابایی، سالروز انقلاب مشروطیت و نیز روز حقوق بشر و کرامت انسانی و روز خبرنگار، توصیه هایی در خصوص موضوع ازدواج مطرح نمودند و گفتند: زن و شوهر باید طوری زندگی کنند که همسفر هم تا بهشت باشند.
رسول اکرم(ص) از حضرت علی(ع) پرسید: فاطمه را چگونه یافتی؟ حضرت فرمود: نعم العون علی طاعه الله». یعنی بهترین یاور برای اطاعت از اوامر الهی. اینگونه همسران هستند که تا بهشت با هم همسفر هستند.

جریان توقیف کشتی نفتی ایران به وسیله انگلیس و کشتی انگلیس به وسیله ایران، این ماجراها، الحمدلله ایران اقداماتی که انجام داده، نشان داده که قدرت و اعمال قدرت در سطح ضربه متقابل را دارد. به پنج سطح تقسیم کردند کشورها، از نظر قدرت و اعمال قدرت و تاثیر گذاری در عرصه جهانی. یک، قدرت وابسته. ما در زمان شاه قدرت وابسته و انفعالی داشتیم. دوم، قدرت ملی. قدرتی که حداقل مرزهای خودش را از خطر حفظ می کند. سوم، قدرت بازدارنده که ایران در دهه هشتاد به قدرت بازدارنده رسیده یعنی با ساخت موشکهای بالستیک توانست دشمن را از قصد سوء بازدارد. چهارم، قدرت ضربه متقابل. یعنی یک کشور می تواند در هر نقطه ای از جهان، بیرون مرز خودش، اگر کسی نسبت به او ضربه ای بزند، او هم می تواند در همان سطح ضربه متقابل بزند. سطح پنجم؛ قدرت ضربه اول. این خیلی بالاست که یک کشور می تواند زمین بازی را هم خودش تعیین کند و انشاءالله ایران به این سطح پنجم دارد می رسد.

smart

انگلیس کشتی ما را توقیف کرد، ما هم کشتی او را توقیف کردیم. این پیام خیلی مهمی دارد که از نظر کارشناسان مسائل امنیتی خیلی مهم است و انگلیسی که در خلیج فارس خدایی می کرد اما ایران می آید کشتی انگلیسی را توقیف می کند و آنوقت آمریکا هم نتواند و جرات نکند از او حمایت کند و جواب منفی داد. انگلیس به عراق متوسل شده و به حضرت عباس(ع) قسم داده که واسطه شود و کشتی ما را آزاد کند. یکی از مقامات انگلیس در ابتدا گقت که ما اقدام آنچنانی برعلیه ایران انجام خواهیم داد ولی مدتی بعد گفت از راه دیپلماسی وارد میشویم. اینها نشاندهنده این است که اینها عاجزتر از آن هستند که در مقابل قدرت شما ملت، قدرتی که شما به وجود آوردید کاری کنند.

ما به دنیای استکبار اعلام می کنیم در مقابل هر اقدام ناجوانمردانه شما، ضربه متقابل را خواهیم زد.
سایت مصلای نکا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *