پایان دومین جشنواره هلو و شلیل شهرستان نکا بعد از ۴ روز فعالیت دربایع کلا/ تصویر

دومین جشنواره هلو و شلیل امسال در روستای بایع کلای از بخش مرکزی شهرستان نکا که به مهد تولید هلو و شلیل واقع در شرق مازندران معروف از بعد از ۴ روز فعالیت به کار خود پایان داد .
به گزارش نیکا خبر ، با پرپایی این جشنواره کسب و کار کشاورزان منطقه نیز رونق گرفت
موسوی تاکامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا اعلام کرذد : با توجه به اینکه بیش از ۱۳۷ هزار تن هلو و شلیل در شهرستان برداشت می شود اهداف اصلی ما برند سازی ، دعوت از سرمایه گزاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و و نیز ارتقاع دانش بهروران و باغداران منطقه بود که به این مهم دست یافتیم .
توحیدی مقدم فرماندار نکا نیز به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره ها در شهرستان اشاره کرد و گفت : اهداف جشنواره شکرگزاری برای وجود این نعمات، نمایش ارقام مختلف هلو، افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین مردم، بسترسازی رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان و شناساندن ظرفیت های منطقه است. ‎
وی گفت :ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نیز معرفی شهرستان در حوزه توسعه گردشگری مهمترین اهداف ما بود و نیز توسعه صادرات و جلو گیری از خام فروشی با توسعه زیر ساخت ها برای ایجاد صنایع تبدیلی و توجه به ارزش افزوده آن جز برنامه های قابل پیگیری این حوزه خواهد بود .
نماینده عالی دولت در این شهرستان تصریح کرد: نگاه دولت معرفی محصولات مناطق مختلف و برندسازی برای توسعه اقتصادی است که در این بخش از سرمایه گذاران مختلف در بخش صنایع تبدیلی با توجه به نیاز منطقه استقبال می شود.
توحیدی مقدم افزود: اگر می‌خواهیم میزان درآمد روستاییان افزایش یابد، همواره باید راهکارهای علمی و کارشناسی ارائه دهیم و ضمن تشویق روستائیان، آنان را در فرایند توسعه مشارکت دهیم
لازم به یاد آوریست این میزان برداشت هلو و شلیل سالانه از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های شهرستان نکا برداشت می‌شود.
کارشناسان اقتصادی در این بخش گردش مالی آن به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زده زده اند
دومین جشنواره ملی هلو و شلیل از ۸ تا ۱۱ مرداد ماه امسال با بیش از یکصد غرفه از محصوالات کشاورزی صنایع دستی انواع اغذیه و ترشیجات عرقیجات بهمراه اجرای بازی و مسابقات محلی و جنگ شبانه درروستای بایع کلا شهرستان نکا برگزار شد .

 

 

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آقای یدالهی تو اختیامیه عکس افتاحیه می‌زاری؟
    اینقدر شاعری برات مهمه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *