لائینی :شهادت حسین(ع) و یارانش، وجدان تاریخ را همیشه اندوهگین عزای حسینی کرد

امام جمعه نکادرخطبه‌های نماز جمعه شهرستان نکا در مصلای امام خمینی این شهرستان با قدردانی ازاقامه عزای مناسب حسینی همراه با شورو شعور در نقاط مختلف روستایی و شهری نکا بیان داشت: دشمنان با به شهادت رساندن حسین(ع) و یارانش، وجدان تاریخ را تا همیشه متالم و اندوهگین عزای حسینی کردند. نسخه چاپيارسال به دوستان
حجت الاسلام محمد باقر محمدی‌لایینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه نکا افزود: آمریکا در مناسبات و مذاکرات خود چندگانه صحبت می‌کند و هر روز یک حرف می‌زند.
5365
وی بیان داشت: چندگانه حرف زدن در فضای دیپلماتیک در واقع تهدید است و فشار به همراه دارد و ایران اسلامی در این فضا مذاکره با آمریکا را قبول ندارد.
وی گفت: ماجرای خون بار و غمگین عاشورا، نشان دهنده هواپرستی و فریب خوردن عده‌ای توسط شیطان بوده است که با فریب شیطان تا آخرت در عذاب الهی هستند.

محمدی‌لایینی افزود: ملت ایران حقوقی دارد که در چارچوب قوانین بین‌المللی تعریف شده و هیچ دلیلی ندارد، ایران از حق مسلم خود عقب‌نشینی کند.

وی ادامه داد: تقارن مذاکرات هسته‌ای با محرم و هفته بسیج تقارن مناسبی است تا برای دفاع از حقوق خود بیش از گذشته تلاش کنیم.
5372
محمدی‌لایینی با بیان سخنانی از امام راحل که فرمودند: «تنها به پشتوانه بسیج می‌توان ثابت کرد که بدون آمریکا به زندگی توام با صلح و آرامش می‌رسیم» بیان داشت: باید نیروهای بسیجی بیش از پیش تقویت شوند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: برای دارا بودن فضای جهانی بدون آمریکا باید بسیج را تقویت کنیم و پشتوانه محکم بسیج را داشته باشیم.

امام جمعه نکا گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید از پشتیبانی کامل داخلی برخوردار باشد و اگر ۱+۵ حقوق ملت ما را براساس قوانین بین‌المللی بپذیرد، ‌مطمئناً نتایج خوبی از مذاکرات به دست می‌آید.

وی با گرامیداشت هفته کتاب ادامه داد: همچنان که هزینه‌ای برای تقویت جسم در نظر گرفته می‌شود باید برای غذا و استفاده از کتب مفید نیز هزینه‌ای انجام شود تا از مشکلات بعدی فردی، اجتماعی و روحی جلوگیری شود.

محمدی‌لایینی بیان داشت: آمار استفاده از کتابخانه و کتابخوانی در شهرستان رضایت‌مند نیست و باید فرصت بیشتری به این امر اختصاص یابد.
5357
وی در پایان با سفارش به تقوا و با بیان اینکه باید بیدار باشیم و از دیگران و عملکردشان درس بگیریم خاطرنشان کرد: نباید راه خطا و اشتباه دیگران ادامه یابد بلکه باید احتیاط کنیم و عصای احتیاط تقوا است و تقوای الهی و خداترسی، سفارشی است که باید سرلوحه کار ما در زندگی باشد.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *