آیت الله طبرسی : پیام عاشورا مقاومت در برابر ظلم است

امام جمعه ساری،با بیان اینکه مذاکره به معنی تن به ذلت دادن نیست، گفت: پیام عاشورا مقاومت در برابر ظلم است.
آیت‌الله نورالله طبرسی در نماز پرفیض جمعه در جمع نمازگزاران با اعلام اینکه در مذاکره تن به ذلت نمی‌دهیم، اظهار داشت: پیام عاشورا درس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است.

وی با اشاره به اینکه حماسه کربلا دارای دو وجه قیام و پیام است، افزود: درس قیام عاشورا تا دهه محرم باید آموخت و پیامش را از خطبه حضرت زینب(س) باید بیاموزیم.

امام جمعه ساری، عزاداری ماه محرم را زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: دشمنان دین قصد داشتند برای همیشه خون امام حسین(ع) در کربلا مدفون بماند.

آیت‌الله طبرسی افزود: احیا حماسه حسینی مشت محکمی به دهان یاوه گویان است.

این مسئول با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فرمودند، خون من ایستا نیست و سبب پویایی دین اسلام می‌شود، خاطر شان کرد: خون امام حسین(ع) تا زمان ظهور امام عصر جوشش دارد تا اینکه حضرت حجت انتقام خون سید الشهدا را از ۷۰ هزار منافق بگیرد.

وی، پیام عاشورا را عزت‌مندی و ظلم‌ستیزی دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) قیام کرد و به شهادت رسید اما تن به ذلت نداد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس با معرفت، تعصب، وحدت و حمایت عاشورایی پیش‌ رفت، اظهار داشت: شیعه به‌خاطر ایثارگری در طول تاریخ ماندگار شد.

طبرسی، پیروی از ولایت را از خصائص شیعه دانست و متذکر شد: جمهوری اسلامی ۳۴ سال در برابر ظلم ایستادگی کرد و با مذاکره تن به ذلت نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره با غرب برای جمهوری اسلامی نتیجه ندارد، خاطر نشان کرد: کشورهای مقابل قصد خستگی ما را دارند تا پا پس بکشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: ما تا آخر پای مذاکره هستیم.

آیت‌الله طبرسی با اعلام اینکه مذاکره به معنی تن به ذلت دادن نیست، تصریح کرد: ما مانند حضرت زینب(س) حرفمان را از تریبون دشمن به دستگاه دشمن می‌زنیم. ما در این مذاکره تسلیم نمی‌شویم.

وی، علامت‌کشی در مراسم دسته‌روی را برای شیعیان بی‌اهمیت دانست و ادامه داد: برخی از کارهایی که خوشایند عاشورا نیست ابزار سوء استفاده دشمن می‌شود.

امام جمعه ساری، اهمیت نماز اول وقت را پیام عاشورا عنوان کرد.

آیت‌الله طبرسی در بخش دیگری از سخنانش نقش مازندران را در بازسازی شهر جنگ‌زده سوسنگرد بسزا دانست و تصریح کرد: مازندران توانست با رویکرد جهادی ۱۸۰۰ واحد مسکونی در سوسنگرد احداث کند.

وی به مناسبت‌های هفته جاری در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و گفت: روز تجلیل از اسرا و آزادگان و نیز هفته بسیج از ایام پر افتخاری است که باید به طور شایسته مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *