امام جمعه نکا:دشمن ازنمازهای جمعه ما بیزار است/ تصویر

امام جمعه نکا گفت: حل مسائل اقتصادی و مشکلات، در گرو مدیران جهادی و استشهادی است و باید در این بخش تلاش شود و برای رفع مشکلات و معضلات مختلف گام برداشت.
به گزارش نیکا خبر ، آیت الله محمدباقر محمدی‌لایینی، در خطبه‌های نماز جمعه نکا اظهار کرد: نماز جمعه، جنگ با غفلت‌ها و بهره‌برداری از تقوی الهی است و نماز جمعه مصداق قول حسن است و سخن زیبا بگویید و نماز بخوانید.

وی افزود: خداوند در سوره جمعه می‌فرماید: ” وقتی ندای نماز جمعه سر داده شد؛ همه دست از خرید و فروش و معاملات بکشید و به سوی نماز جمعه که ذکرالله است بشتابید؛ باید در لحظه اقامه نماز جمعه همه حوزه‌های زندگی تمام شود و اگر بدانند این بهتر است برای همه”.

امام جمعه نکا با اشاره به مناسبت‌های هفته یادآور شد: ۲۵ ذی‌القعده شاهد خاطره تاریخی، مذهبی و خلقتی است و جریان ” دهوالارض ” از این موارد است.

محمدی‌لایینی اضافه کرد: ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ۵ مرداد ماه ۱۳۵۸ است که پنج ماه بعد از پیروزی انقلاب و از آغازین برنامه‌های امام راحل بود.

وی بیان داشت: سالروز رحلت آیت‌الله کاشانی امام جمعه پارسا و انقلابی از دیگر برنامه‌های مهم هفته پیش رو است.

خطیب جمعه نکا همچنین خاطر نشان کرد: حادثه خونین و کشتار حجاج در سال ۶۶ هم از دیگر مناسبت‌های هفته است که توسط وهابیون به شهادت رسیدند و در کشتار بی‌صدای چند سال قبل هم، هزاران نفر افراد بی‌گناه در جریان عامدانه و ساختگی در ابتدا یا در ادامه آن، کشته شدند.

محمدی‌لایینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برکات نماز جمعه به عنوان اجتماعات هفتگی بر کسی پوشیده نیست؛ گفت: آثار و برکات فراوان مادی و معنوی دارد و تذکرات اخلاقی و معنوی و بیان برخی از دغدغه‌های مهم مردم و تذکر برخی مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه‌های مختلف است.

وی اظهار کرد: نماز جمعه، اطلاع رسانی و تذکر است و دارای فواید فراوانی است و حق بزرگی دارد.

امام جمعه نکا یادآور شد: از جامعه نمازگزاران نماز جمعه، اعضای ستاد، نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج و ایجاد امنیت و حضور شرکت‌کنندگان در نماز جمعه که در فصل کار و مشکلات حمل و نقل و در فضای سرد و گرم در نماز جمعه حضور دارند و همه کسانی که کمک‌کار ما هستند؛ تشکر می‌شود.

وی افزود: فضای فعلی مصلا هم با توجه به وضعیت فعلی مشکلاتی در گرما دارد که با حضور کارشناسان کارشناسی شد که به دلیل فضا کار بیشتری نمی‌توان انجام داد و دارای مردمی هستیم که تحمل می‌کنند.

به گفته محمدی‌لایینی، نماز جمعه مهم است و همچنان که خداوند فرمودند در زمان نماز جمعه باید به سمت نماز جمعه بشتابیم؛ اگر چه جمعیت نماز جمعه ما خوب است اما متناسب با شهرستان ولایی و مذهبی نکا نیست و باید باشکوه‌تر باشد.

وی گفت: موانع، مشکلات، ایاب و ذهاب، گرمایش و سرمایش وجود دارد اما باید تحمل شود و به موازات نماز جمعه، محفل و مجلس برگزار نشود؛ همچون ولیمه حج و کربلا و مجالس عزاداری و.. جمعیت روز جمعه را پراکنده می‌کند که باید مجالس در ظهر جمعه تعطیل و مردم به نماز جمعه بیایند.

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به دیدار رهبری با ائمه جمعه یادآور شد: رهبری هم با تشکر از حضور گرم و سبز مردم در نماز جمعه، بر حضور گسترده در این سنگر تأکید داشتند که نماز جمعه، سنگر انقلاب و پایگاه تقوا و معنویت و قرارگاه ایمانی است و دشمن از نماز جمعه ما بیزار است و آن را نمی‌خواهد و نماز جمعه خنثی، بی ضرر و بی‌خطر می‌خواهد که کاری به آمریکا و اسراییل نداشته باشند.

محمدی‌لایینی گفت: نماز جمعه ما انقلابی و استکبارستیز است و مردم با سلایق مختلف سیاسی در این محفل و مشهد عام شرکت دارند و نماز جمعه هم باید پدری داشته و دیدگاه رهبر را بیان کند و صدای رهبر را برساند و نباید چند صدایی داشته و تحلیل متفاوت باشد.

وی اظهار کرد: مواضع کلی رهبری و سیاست رهبری باید در دستور کار ائمه جمعه باشد که هست و به فضل الهی نماز جمعه ما انقلابی و استکبارستیز باقی خواهد ماند.

خطیب جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی‌های دشمنان و اینکه در ماه‌های اخیر ضربه‌های سختی به استکبار و هم داستان آنان وارد شد؛ تصریح کرد: تحقیر کوبنده رهبر ما نسبت به رییس جمهور بی‌خرد آمریکا که نه جوابش را گرفت و نه جواب داد؛ شکار پهپاد فوق پیشرفته آمریکا و دستگیری ۱۷ نفر از جاسوسان سیا با استفاده از فن‌آوری اطلاعاتی و ضد جاسوسی بالا، ضربه مهلک بر پیکر استکبار زد.

محمدی‌لایینی اضافه کرد: وقتی بی‌تعهدی آمریکا و اتحادیه اروپا را دیدیم ما هم مقابله به مثل کردیم و چون آمریکا نقض برجام کرد و همچنین ۱۱ تعهد توسط اتحادیه اروپا انجام نشد؛ که با کاهش تعهدات ما، سر و صدای آنان برانگیخته شد؛ که ادامه دارد.

وی ادامه داد: انگلیس همچون دزدان دریایی کشتی نفت‌کش ما را در جبل‌الطارق دزدید که بیانگر عصبانی بودن آنان است و توقیف کشتی انگلیسی در ایران به دلیل تخلف از مقررات دریانوردی در تنگه هرمز بود.

امام جمعه نکا در ادامه با اشاره به رفع مشکلات مردم توسط مدیران خاطر نشان کرد: امروز ما باید مدیرانی داشته باشیم که در راستای تقویت بنیه اقتصادی، رفع مشکلات و ایستادگی در برابر استکبار جهانی، مدیران جهادی باشند.

محمدی‌لایینی گفت: جنگ استکبار در حوزه اقتصاد روشن و مبرهن است و حل مسائل اقتصادی و مشکلات، نیازمند مدیران جهادی و استشهادی است که با مدیریت چنین مدیرانی و پیروی از فرمایشات رهبری بر مشکلات نائل شده و مشکلات را کاهش و مردم را امیدوار کنند؛ تا نظام پایدارتر و قوی‌تر مسیر انقلاب و شهدا را ادامه دهد.

وی با سفارش به تقوی الهی تصریح کرد: ما نیازمند به تقوا هستیم و زندگی بدون تقوا جهنم است و زندگی با تقوا بهشت است و زندگی دنیایی و آخرت آباد شده و فراوانی شده و برکات مادی و معنوی افزایش می‌یابد و زندگی آخرت سعادتمند است.

امام جمعه نکا گفت: تقوا انسان را از عذاب الهی نجات داده و شایستگی اسکان در بهشت نصیب انسان خواهد شد و یکی از برکات نماز جمعه دعوت کردن انسان به تقوای الهی است.

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

smart

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *