طهماسبی:۳۰ میلیارد تجهیزات زیرساختی در حوزه موبایل در انبارها خاک می خورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: عدم هماهنگی در شهرداری ها سبب شد که ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات زیرساختی در حوزه موبایل و اینترنت در انبارها خاک می خورد.
به گزارش نیکا خبر ، یدالله طهماسبی  درحاشیه  آئین گشایش اولین نمایشگاه تخصصی الکامپ مازندران در بابل افزود: اگر در برخی از نقاط مازندران پوشش موبایلی و اینترنت ضعیف عمل می‌کند به خاطر آن است که نتوانسته ایم از این تجهیزات استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا شهرداری‌ها هماهنگی و همکاری‌های لازم را با مجموعه ما داشته باشند تا بتوانیم هر چه زودتر این تجهیزات را نصب کنیم.

طهماسبی گفت: مازندران در حوزه فناوری اطلاعات در بخش زیرساخت‌ها از جمله استان‌های پیشرو در کشور است و تنها در پنج سال اخیر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کرده است که سهم شهرستان بابل از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای مازندران تحت پوشش موبایل قرار دارند و همچنین تا پایان سال جاری تمام روستاهای استان که بیش از دو هزار و ۷۰۰ پارچه است، به آخرین نسل اینترنت متصل می‌شود.
این مسئول با اعلام این که مازندران باید به لحاظ زیرساختی قابلیت ارائه خدمات به ۲۰ میلیون سیم کارت را داشته باشد، توضیح داد: هم اکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار سیم کارت شهروندان مازنی فعال است و همچنین این استان سالانه ۲۰ میلیون گردشگر دارد که موبایل مهم ترین ابزار ارتباطی آنان محسوب می شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ درصد دانشجویان استان مازندران در حوزه آی سی تی تحصیل می‌کنند و همه ما باید تلاش کنیم با توجه به زیرساخت‌های خوبی که داریم برای مازندران هوشمند مهیا شویم.
طهماسبی گفت:  مازندران هوشمند یعنی طراحی اپلکیشن هایی که تولید محتوا می‌کند و جوانان امروز این قابلیت را به خوبی فرا گرفته اند.
نخستین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک و کامیپوتر) مازندران از یکم الی چهارم مرداد ماه جاری در مصلی جمعه بابل برای بازدید علاقه مندان دایر است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *