سرهنگ حسن پورقربان :دشمن به دنبال باور و اعتقادات دینی گروه سنی نوجوان و جوان است

خلاصه خبر : فرمانده سپاه بهشهر در ادامه تاکید کرد: در بخش فضای مجازی نیز باید هوشیارانه عمل کرد زیرا دشمن به دنبال باور و اعتقادات دینی ملت ایران به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان است.

فرماندهی بسیج مقاومت سپاه ناحیه بهشهر در حاشیه وداع با پیکر شهید عشریه در مصلای امام خمینی نکا در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان ضرورت قدم‌ نهادن در راه شهدا، اظهار کرد: قدم گذاشتن در مسیری که شهدای والامقام ترسیم کرده‌اند از جمله وظایف و رسالت‌های خطیری است که بر عهده ما گذاشته‌ شده است.

به گزارش نیکا خبر ، سرهنگ حسن پورقربان با اشاره به تلاش‌های ناکام دشمن در حذف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه؛ بیان کرد: پاسداشت یاد شهدا و بازخوانی فرهنگ شهادت و ایثار مانند تیری است بر پیکره دشمن که همواره در تلاش برای حذف فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه می باشند.

فرمانده سپاه بهشهر در ادامه تاکید کرد: در بخش فضای مجازی نیز باید هوشیارانه عمل کرد زیرا دشمن به دنبال باور و اعتقادات دینی ملت ایران به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان است.

وی افزود: اگر امروز در قله پیشرفت و آبادانی در جای جای کشورمان هستیم مدیون خون شهدا و برکت وجود ایثارگران می باشد؛ پس باید از زندگی آنها درس بگیریم و الگو برداری کنیم و ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل و رهبر باشیم.

سرهنگ پاسدار پورقربان در ادامه با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران توفیقی است که هراز گاهی که نصیب مان مان میگردد و این امر موجب زنده نگه داشتن یاد آنها می شود؛ خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری گاهی رنج و زحمت زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست و نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره های گرامی را بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه شهدا در پیشگاه خداوند به استناد آیه شریفه ۱۶۹ سوره آل عمران اشاره کرد و اظهار کرد: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌برند.

وی افزود: اینکه خانواده ها؛ فرزندان خود را تقدیم انقلاب و میهن کردند کار کمی نیست و این امر نزد خداوند بی اجر نمی ماند.
فرماندهی بسیج مقاومت سپاه ناحیه بهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: شهدا از جمله افرادی بودند که در مقابل استکبار جهانی و منافقین کوردل که قصد آسیب رسانی به دین و مملکت را داشتند، در زمان حیات خود همواره با الگوگیری از بنیانگذار جمهوری اسلامی و علمای اعلام به مبارزه پرداختند و حتی بعد از حیات خود نیز با توصیه هایی که در وصایای خود آورده اند موضوع استکبار ستیزی را متذکر شده اند.
وی درباره اتحاد و همبستگی مردم در زمان توطئه‌های دشمنان؛ افزود: همان‌طور که ابتدای پیروزی انقلاب همه مردم با اتحاد و همبستگی در کنار هم در میدان جنگ متحد و یک صدا بودند اکنون هم با اتحاد و انسجام لازم مقابل نقشه‌های دشمن می‌ایستیم و همان‌گونه که شهدا با استقامتشان در طول هشت سال دفاع مقدس نقشه‌های دشمنان را برملا ساختند ما هم با اقتدا با ولایت‌فقیه با قلم و علم سازنده خود توطئه‌های استکبار را از بین خواهیم برد.

سرهنگ پورقربان در ادامه عنوان کرد: در موقعیت فعلی؛ دشمنان با همه ابرازهای خود در برابر جمهوری اسلامی ایران هستند، اما یاد و نام شهدای گران‌قدر اسلام، صبر و استقامت مردم در برابر فشارهای استکبار جهانی را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حقیقت امر آنست که اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ایثار گران به خوبی برای مردم معرفی گردد و به قالب های کلیشه ای و بیان های ژورنالیستی محدود نگردد، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت؛ اظهار کرد: تقویت باورهای دینی و ملی که امروزه جزء اصلی ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می آید و در ردیف مهمترین وظایف ماست، از جمله مواردی است که با معرفی و تعمیق شخصیت، منزلت، عقاید و آرمان های ناب آن بزرگواران در سطحی فراگیر تحت تأثیر قرار می گیرد.
او در ادامه ضمن تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم تصریح داد :گاهی ما ارزش خودمان را با درهم و دینار می‌سنجیم، ولی شهدای مدافع حرم باخدا معامله کردند و همه هستی خود را در این راه ریختند و این بالاترین تجارت‌هاست.
سرهنگ پاسدار حسن پورقربان در پایان گفت: یکی از طرقی که می توانیم ادای دین نماییم، شناساندن فداکاری ها و رشادت های همه جانبه شهدا بر نسل های جوان است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *