مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر با حضور پیکر “شهید عشریه” در نکا

حدود ساعت ۲۱ و۷ دقیقه هفتم تیرماه ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از بلندپایه ترین و دل سوزترین مسؤولان نظام، هم چون آیت اللّه بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود سی نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و ۷۲ یار وفادار انقلاب و امام، با ذکر خدا بر لب و بدن های پاره پاره، به دیدار حق شتافتند.
در پی این حادثه، مردم انقلابی ایران، در سراسر کشور مجالس عزاداری باشکوهی برگزار کردند و با این کار، نفرت عمیق خود را از دشمنان انقلاب و به ویژه منافقان نشان دادند. حضرت امام خمینی رحمه الله درباره این حادثه جان سوز فرمودند: «ملت ایران در این فاجعه بزرگ، ۷۲ تن بی گناه، به عدد شهدای کربلا از دست داد»
عامل بمب گذاری، منافق نفوذی به نام «محمدرضا کلاهی» بود که خود جزء نیروهای خدماتی حزب به حساب می‌آمد و پس از انفجار از کشور گریخت.


به گزارش نیکا خبر به همین مناسبت ، همه ساله مردم محله شهید بهشتی نکا واقع در خیابان شهرداری اقدام به برگزاری یاد و خاطره شهدای ۷ تیر و شهدای محله خودشان می نمایند .
هرچند در این مجلس بسیاری از مسئولان دعوت بودند اما توفیق حضورشان مسیر نشد .
مجلس شهید بهشتی و ۷۲تن از یاران وفادار امام و انقلاب یک مهمان ویژه هم داشت مسافری که از حلب آمده بود ، با حضور تابوت پیکر توتیا شده شهید عارف حاج ابراهیم عشریه عطر و بوی شهادت فضای مسجد شهید بهشتی رااز سرزمین شام بالا سوریه و بهشت معطر بود معنویت خاص به این مجلس بخشید .
در این جلسه که با تلاوت روح بخش قرآن کریم توسط مقدسی از قاریان استان شروع شده بود مهدویان به مداحی در رسای شهدای سرچشمه ومدافعان حرم پرداخت و در ادامه حجت الاسلام سهرابی ریاست اداره تبلیغات اسلامی به تبین جایگاه قانون و ایثار و شهادت سخنانی مبسوط ایراد نمودند .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *