قاسمی طوسی از برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی در نمایشگاه بین‌الملی قائم‌شهر خبر داد

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران گفت: نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی از ۴ تا ۹ تیر در نمایشگاه بین‌الملی قائم‌شهر برگزار می‌شود.
به گزارش نیکا خبر سمیه قاسمی‌طوسی بعدازظهر امروز در نشست خبری نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی پارسی‌پوش، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: نمایشگاه پارسی‌پوش یک رویداد فرهنگی است که هدف از برگزاری آن دغدغه پوشش، آراستگی و شیک‌پوشی است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی می‌تواند خواسته‌های همه اقشار مختلف جامعه و مطالبات در این عرصه را پاسخگو باشد، افزود: این نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که آراستگی و زیبایی می تواند در پوشش مدنظر قرار گرفته و همچنین اینکه پوشیدگی نمی‌تواند مانع حضور هیچ فردی در اجتماع شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با اشاره به اینکه وقتی به یک معروفی که حجاب باشد امر می‌کنیم باید بسترهای آن هم فراهم باشد، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور طراحان مد و لباس کشور و با کمک سپاه کربلا، بسیج کارگری، فرمانداری، شهرداری و شورای شهرستان قائم‌شهر از ۴ تا ۹ تیر در محل نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر برگزار می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه غرفه‌های نمایشگاه از برندهای معتبر و طراحان مد و لباس مطرح کشور هستند، بیان کرد: طرح تعویض چادر قدیمی با چادر جدید در این نمایشگاه انجام می‌شود، غرفه کافه‌گپ در ارتباط با مسائل روز و گفتمان‌سازی، غرفه نوابغ قرآنی زیر ۱۲ سال، مهدکودک با آیتم‌های بازی و قصه‌گویی، دوخت رایگان چادر، مقنعه و چادر نماز بخشی از غرفه‌های نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی است.

قاسمی‌طوسی با اشاره به برگزاری ۶ روزه نمایشگاه پارسی‌پوش یادآور شد: غرفه دوخت مانتوی اسلامی، لباس مجلسی، غرفه آتلیه “چهره خود را با حجاب امتحان کنید” از دیگر غرفه‌های نمایشگاه است، طراحی و دوخت جواهردوزی و چاپ روی لباس انجام و همچنین جنگ شادی هم هر شب در نمایشگاه برپا می‌شود.

وی تعداد غرفه‌های نمایشگاه را ۴۰ غرفه و ساعت بازدید را ۱۷ تا ۲۳ شب اعلام کرد و افزود: تبلیغات محیطی را باید از شهرداری‌هایی محل برگزاری نمایشگاه داشته باشیم که مردم اطلاع درستی داشته باشند.

مدیرکل اموربانوان استانداری مازندران با بیان اینکه تولیدکننده‌ها از اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران هستند، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای استان، کارآفرینی و امید و آموزش و پرورش نیز برای اسکان و اقامت طراحان همکاری لازم را داشته‌اند.

این مسؤول ادامه داد: هر قدر که امروز مسؤول و دست اندرکار هستیم باید دیده‌شدن زنان خود کمک کنیم و خود واقعی زنان بر اساس تعهد و تخصص توانمندی‌های آنان را به نمایش بگذاریم.

طوسی به انتخابات امسال مجلس اشاره کرد و افزود: در سال جدید انتخابات را داریم و برای حضور و انتخاب زنان در مجلس تلاش داشته باشیم.

وی با اشاره به حوزه کودک خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند هویت و تعلق خاطر باید در دوران کودکی شکل بگیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران یادآور شد: همزمان با سراسر کشور در روز پنج‌شنبه لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت بعد از ۵ سال مجددا مورد بررسی بررسی کردیم قرار گرفت تا موارد در این ارتباط به دستگاه قضا ارائه شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *